XiXao

Tlak v pneu, na kolik hustit?

20 posts in this topic

Poridil jsem zimaky 195 Apine Pro 3 a nechal je naprasknout na 2,6 atmosfer. Na kolik mate nahustenov vy jak na zimu tak na let? Vice, nebo mene? Zatim jsem s jizdnimi vlastnostmi maximalne spokojen protoze auto sedi jako pribite a to i na slizkych kostkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: XiXao

Poridil jsem zimaky 195 Apine Pro 3 a nechal je naprasknout na 2,6 atmosfer. Na kolik mate nahustenov vy jak na zimu tak na let? Vice, nebo mene? Zatim jsem s jizdnimi vlastnostmi maximalne spokojen protoze auto sedi jako pribite a to i na slizkych kostkach.

406 má předepsanej tlak 2,3 at. na předku i na zadku, já mám natlakováno v letě i v zimě 2,3;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sice písí 2,3 na předek i zadek ale je to dost nelogické. Raději dávam na zadek tak 2,2 i míň a předek protože je těžší klidně 2,6. Auto je pak vyváženější a neplave mu předek a zadek u sedanu když člověk jezdí sám je lehkej takže moc nepotřebuje. Jednou jsem dal 2,3 na předek i zadek. Přední kola byli zmáčklí a zadní se ani nepronuli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fouká se na 2,3 předek i zadek. :myslim

Když budeš foukat více jak o 0,1 nad předepsanou hodnotu , tak se ti budou více sjíždět gumy na středu, kde máš kontrolní plošky (na ty se sem tam dívají policajti).

[upravil dne 10/11/07 Pinďa]

post-0-14109596964474_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nebudou, jezdim takhle už dlouho a nic takového se neděje. Navíc většina dnešních pneumatik má maximální tlak okolo třech atmofer. I při tomhle tlaku by nemělo dojít k vyboulení pneumatiky. Pokud si předek trocu víc nahustís je lepší spotřeba i ovladatelnost. Ale zase se to nesmí přehnat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ještě další je jak souhlasí měřák na pumpě.Já nafoukal u pumpy jak jsem psal 2,7 na zadní a pokud jsem jej přeměřil po týdnu tak byly obě zadní 2,5,přední 2,4 ,takže rozdíl byl 0,2 .Takže raději dle svého.Dnes jsem tam byl a bylo na papíru u manometru napsáno porucha špatně měří:Dtak jsem se jen zasmál

Share this post


Link to post
Share on other sites

break má na zadek předepsáno 2,8, jinak předek je stejně jak u sedanu. Při větším zatížení kufru se doporučuje foukat zadek na 3.2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mám 2,5 vpředu i vzadu, leto zima a nic se mi nesjíždí středem víc. Gumy jsou rovné jako stůl. S tím snížením spotřeby jedině souhlas !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pinďa

Fouká se na 2,3 předek i zadek. :myslim

Když budeš foukat více jak o 0,1 nad předepsanou hodnotu , tak se ti budou více sjíždět gumy na středu, kde máš kontrolní plošky (na ty se sem tam dívají policajti).

[upravil dne 10/11/07 Pinďa]

Tak se musím omluvit jsem to blbě napsal (sem se sekl, to je když si člověk nepřečte co napsal) mělo tam být toto: ....foukat více jak o 0,3 nad předepsanou hodnotu , tak se ti budou více sjíždět gumy na středu, .....

Zimní se mohou foukat až o 0,2 více.

viz. http://www.e-pneu.cz/tech_podpora.php (citace: M+S pneumatiky mohou být přehuštěny o 20 kPa více než letní pneumatiky).

Já sám letní foukám cca o 0,1 a zimní cca o 0,2 více. Navíc nezapomínat, že při delší jízdě se ohřátím gumy, ještě zvedne tlak (0,1 až 0,2).

Letní gumy jsem foukával o 0,3 více a tak jsem přišel na to sjíždění gum na středu (vlasní skušenost). :(:myslim:(

[upravil dne 11/11/07 Pinďa]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono taky záleží na gumě, ale vidíš, že je možné foukat prakticky až do třech a nic by se dít nemělo. Co se týče těch rad pneuservisů, je třeba je brát malinko s rezervou, oni chtěj hlavně vydělat a ne poradit a tak ti klidně budou tvrdit, že když do kol napustíš dusík tak to poznáš na nižší spotřebě, hlučnosti a nebudou ti utíkat molekuly skrze gumu. S čim určitě souhlasim, jsou podhuštěné gumy, ty jdou do hajzlu velmi rychle, ještě to žere a nedrží stopu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ladman

break má na zadek předepsáno 2,8, jinak předek je stejně jak u sedanu. Při větším zatížení kufru se doporučuje foukat zadek na 3.2.

tak se omlouvám:mad:, údaj 2,8 na zadní kola beru zpět. Správně je 2,4, dnes jsem se na to koukal. Jinak 3,2 při zatížení platí:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.