Jump to content
Sign in to follow this  
myryn

svítí kontrolka vody v palivovém filtru

Recommended Posts

Mám dotaz pro odborníky:

- už pár dní se mi při startování "Pažouta 306 turbo 1905 ccm, 66 kW" rozsvítí kontrolka "voda v palivovém filtru", někdy začne svítit i při jízdě, později zhasne.

Při prvním svícení jsem vypustil naftu z filtru, všechno vyčistil, odvzdušnil a bylo vše OK. Ovšem pouze do dalšího nastartování, pak se závada objevuje znovu.

Naftu zásadně neberu jak se říká z druhé ruky od "Johna Pedrona z bagru" ale pouze u prověřených pump.

Nevíte někdo na jakém principu funguje čidlo na vodu ve filtru /asi má závadu/ - snad rozdílná hostota voda-nafta? Dá se opravit, vyměnit - nebo jen kompletně s tím "bazmekem" palivového filtru ?

Za každou odpověď děkuji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, a co konektor ? Ten máš v pořádku ?

Jinak, půlka lidí to má tady odpojené, většinou tomu nic není a je to pro zlost. Pokud pravidelně měníš filtr a bereš naftu u slušných pump, tak bych se ničeho nebál.

Ale následky po odpojení - to riziko si prostě musíš zvážit. (buď budeš jezdit s kecací svítící kontrolkou, nebo ničím neznervózňován, ale zato bez kontroly :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konektor je OK.

Filtry /nafta, vzduch, olej a náplně - teda mot.olej / měním 1x ročně.

Je fakt, že jsem se ptal jednoho maníka, co má stejnýho wehikla a ten říkal, že mu to dělá taky a že se mám na to vy*rat.

Ale každopádně mě to štve.

Takže - buď odpojit konektor, nebo se na to dívat, opravit to nelze ?

[upravil dne 9.11.2007 myryn]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkusil bych lít s tankováním naftou Aditivum, aby se celá soustava pročistila a to i od vody...

Jinak je možné, že ta umělohmotná nádobka na filtr může být prasklá či netěsná, ještě než bych odpojoval čidlo, zkontroloval bych těsnění, nebo rovnou vyměnil za jinou a přetěsnil....pokud tam opravdu voda jde, trpí vstřikovací čerpadlo, a to rádo vodu nemá:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aditiv tam dávám pravidelně před každým tankováním - VIFku.

Nádoba prasklá není - byl snad byl vidět průsak po odstavení vozidla kdy nenasává.

Jde mi hlavně o to čerpadlo - aby mi neodešlo do "věčných čerpadlišť.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontrolku ignoruj a je to. Taky se mi občas rozsvítí, většinou v zimě, tak 1x za měsíc, prostě to jen tak blbne. Beru naftu jen u Shellu a filtr měním i několikrát ročně, takže vodou by to opravdu být nemělo :papa .

[upravil dne 9/11/07 Aluška]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...