Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Vnitřek středového tlumiče výfuku u 406


OK406

Recommended Posts

Po výměně středového výfuku u mé 406, jsem se rozhodl, že se podívám, z čeho se skládá (vypadá) střední tlumič. Za pomoci flexi jsem po obvodu horní části po okraji rozřízl tlumič. Vrchní část obalu tlumiče byla na několika místech od rezu (prorezivělá), i když byla oboustranně opatřena pohliníkovaná. Druhý plech (klasický 1,5mm černý) byl nedotčen rzí. Po ohnutí obou plechů, byly vidět celkem tři přepážky. Přičemž obě krajní byli vyplněni dlouhou skelní vatou, kterou baly vedena děrovaná trubka. Střední část tlumiče byla prázdná. Nakonec jen taková rada, pokud vám uhnije koncovka spoje výfuku, lze si koupit novou a navařit např. CO2 a vydrží déle než sám výfuk.

post-0-14109596902623_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavé. :):super

Když už to tu je, tak se zeptám na něco trochu jiného: jakou roli ve výfukovém potrubí hraje střední tlumič?

U mojí 206ky mám katalyzátor přímo na motoru, pak střední tlumič a pak koncový. Kdybych chtěl udělat sportovní svody a projít s tím emisema, musel bych tam někam dát i sportovní katalyzátor a jediné místo, kam by se vešel, je místo středního tlumiče. Dá se to takhle udělat, nebo je to větší věda?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To opravdu nevím, jak vypadá vnitřek u diesla. Ale jinak ten tlumič si můžeš udělat. Já jen přidám dlouhou skelnou vatu a nebo tlumící tkaninu a kamarád mi to CO2 zavaří a je opět plně funkční výfuk s tlumičem. Koncovku už navařenou mám.:super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Asi bude největší problém výfuk přesně vycentrovat - nastavit úhly a sklony koncovek. Už jsem výfuk sám měnil u jinýho auta na heveru (ne Š 120!!!) a byl jsem fakt rád, že to bylo z výroby přesně nastevený. Pak to byla brnkačka. Práce na půl hodiny.

Na díře by to bylo ještě snažší.

Ale jinak přeju hodně štěstí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...
Původně zaslal: OK406

To opravdu nevím, jak vypadá vnitřek u diesla. Ale jinak ten tlumič si můžeš udělat. Já jen přidám dlouhou skelnou vatu a nebo tlumící tkaninu a kamarád mi to CO2 zavaří a je opět plně funkční výfuk s tlumičem. Koncovku už navařenou mám.:super

Rozhodně to za tu námahu s prací nestojí, protože to jen o tom, vyrobit výfuk, ale hlavně dodržet všechny míry, i úhlové. Pokud něco z toho nedodržíš, je pak montáž takového výfuku jen ke zlosti, nehledě k tomu, že i výkonově to bude jinde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Fakir

jakou roli ve výfukovém potrubí hraje střední tlumič?

Ten první díl není vlastní tlumič, ale tzv. rezonátor. Jeho úkolem je zklidnit výfukové plyny, které z motoru jdou v rázových vlnách, jak se vyprazdňují jednotl. válce tak, aby do vlastního tlumiče, nebo tlumičů už šel kontinuální proud plynů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...