Přejít na obsah
plazi

Podtlak v nádrži

Recommended Posts

Zdravím všechny chci se zeptat co to může být.Při odemknutí pal. nádrže a vytažení uzávěru to v nádrži zažblunkne, to pravděpodobně že se vyrovnají tlaky (v nádrži s atmosferickým)už při vytažení zátky musím trošku více zabrat abych uzávěr odlepil od dosedací plochy.Poradte co s tím, auto jezdí bez problémů je to P 307 hdi.Může být něco ucpané ? Dik za odpovědi

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

V nádrži musí být atmosferický tlak a nic jiného. Plastová nádrž není žádná tlaková nádoba! Je tam "odvzdušnění" - slabá hadička - která vede od nejvyššího bodu nádrže do místa tankování paliva. Musí to tak být, neboť při tankování paliva by neměl kam vzduch utéct...:D Někdy je pistole dost natěsno, hlavně u benzíňáků, myslím:myslim Pokud se dělá podtlak, mohla by to být zanešená hadička zavzdušnění...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Původně zaslal: Steiner

V nádrži musí být atmosferický tlak a nic jiného. Plastová nádrž není žádná tlaková nádoba! Je tam "odvzdušnění" - slabá hadička - která vede od nejvyššího bodu nádrže do místa tankování paliva. Musí to tak být, neboť při tankování paliva by neměl kam vzduch utéct...:D Někdy je pistole dost natěsno, hlavně u benzíňáků, myslím:myslim Pokud se dělá podtlak, mohla by to být zanešená hadička zavzdušnění...

Je to trochu jinak....... To odvzdušnění (přes svůj název) je tam pro vyrovnání tlaku v nádrži s okolním při POKLESU hladiny paliva provozem. Hadička vede správně z nejvyššího místa nádrže většinou do expanzní nádržky v podběhu (v případě absence do hrdla - prostě nad max. hladinovou úroveň), to pro její možné zalití v případě tankování po hrdlo. Odtud jde ale dolu pod vůz, kde vyústí. Měl by tam někde být takový "šulínek". Většinou se stane, že se zanese blátem a pod. a tenhle špunt stačí, aby se při poklesu v nádrži udělal podtlak, který pak drží přisáté víčko, ale hlavně se může stát (osobní zkušenost), že po nastartování zhasne motor, protože se pumpa přetahuje s podtlakem v nádrži. Víčko samo je na těsno a názor, že proto aby při tankování mohl vzduch utéct, protože pistole je tam na těsno je "chujovina". Je to pro vyrovnání tlaku při POKLESU hladiny, ne při zvyšování. Při tom by se podtlak asi nedělal. Takže by se té hadičce mělo správně říkat - zavzdušnění.

[upravil dne 2.11.07 Kdo]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud nenajdes nejaky "rozumny" reseni tak proste do vicka navrtej mini dirku (tak aby tam netekla voda) a je po problemu :D I kdyz vim, ze me ted za to spousta lidi asi ukamenuje... :papa

[upravil dne 2/11/07 MatrixChose]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Původně zaslal: Kdo

Původně zaslal: Steiner

V nádrži musí být atmosferický tlak a nic jiného. Plastová nádrž není žádná tlaková nádoba! Je tam "odvzdušnění" - slabá hadička - která vede od nejvyššího bodu nádrže do místa tankování paliva. Musí to tak být, neboť při tankování paliva by neměl kam vzduch utéct...:D Někdy je pistole dost natěsno, hlavně u benzíňáků, myslím:myslim Pokud se dělá podtlak, mohla by to být zanešená hadička zavzdušnění...

Je to trochu jinak....... To odvzdušnění (přes svůj název) je tam pro vyrovnání tlaku v nádrži s okolním při POKLESU hladiny paliva provozem. Hadička vede správně z nejvyššího místa nádrže většinou do expanzní nádržky v podběhu (v případě absence do hrdla - prostě nad max. hladinovou úroveň), to pro její možné zalití v případě tankování po hrdlo. Odtud jde ale dolu pod vůz, kde vyústí. Měl by tam někde být takový "šulínek". Většinou se stane, že se zanese blátem a pod. a tenhle špunt stačí, aby se při poklesu v nádrži udělal podtlak, který pak drží přisáté víčko, ale hlavně se může stát (osobní zkušenost), že po nastartování zhasne motor, protože se pumpa přetahuje s podtlakem v nádrži. Víčko samo je na těsno a názor, že proto aby při tankování mohl vzduch utéct, protože pistole je tam na těsno je "chujovina". Je to pro vyrovnání tlaku při POKLESU hladiny, ne při zvyšování. Při tom by se podtlak asi nedělal. Takže by se té hadičce mělo správně říkat - zavzdušnění.

[upravil dne 2.11.07 Kdo]

id

Původně zaslal: MatrixChose

Pokud nenajdes nejaky "rozumny" reseni tak proste do vicka navrtej mini dirku (tak aby tam netekla voda) a je po problemu :D I kdyz vim, ze me ted za to spousta lidi asi ukamenuje... :papa

[upravil dne 2/11/07 MatrixChose]

Jo to je přesně vono,takle sem to vyřešil i já.Navrtal sem do kříže víčka ze vnitř malé dirky 1a1/2mm a mám klid

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Nazývejme to "zavzdušnění" nebo "odvzdušnění", je to úplně jedno... Pravděpodobně je opravdu zanešená tato hadička.

To KDO: Sorry, ale nemohu s Tebou úplně souhlasit. Podle mě je to tam také z důvodu tankování, neboť tudy snadno uniká vzduch z nádrže. Jinak by se musel dostat vzduch ven proti pistoli. Proto je to i vedeno z nejvyššího místa v nádrži, neboť je tam vytlačován vzduch kapalinou do nádrže natékající. Když nalíváš kapalinu do flašky nebo kanystru přes trychtýř, tak se někdy stane (když více přiléhá k hrdlu), že tam špatně teče, bubliny jdou nahoru přes trychtýř, neboť nemá vzduch z flašky kudy uniknout. Kdyby měla flaška nahoře malou dírku na odfuk, no problem. Toť můj názor, který nikomu nenutím. :papa

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Původně zaslal: Steiner

Nazývejme to "zavzdušnění" nebo "odvzdušnění", je to úplně jedno... Pravděpodobně je opravdu zanešená tato hadička.

To KDO: Sorry, ale nemohu s Tebou úplně souhlasit. Podle mě je to tam také z důvodu tankování, neboť tudy snadno uniká vzduch z nádrže. Jinak by se musel dostat vzduch ven proti pistoli. Proto je to i vedeno z nejvyššího místa v nádrži, neboť je tam vytlačován vzduch kapalinou do nádrže natékající. Když nalíváš kapalinu do flašky nebo kanystru přes trychtýř, tak se někdy stane (když více přiléhá k hrdlu), že tam špatně teče, bubliny jdou nahoru přes trychtýř, neboť nemá vzduch z flašky kudy uniknout. Kdyby měla flaška nahoře malou dírku na odfuk, no problem. Toť můj názor, který nikomu nenutím. :papa

To je pravda ale zase jen castecne, uz jsi urcite nekde cetl, ze pistole maji "zpetny odber par" nebo jak to je presne :myslim, to uz nevim, ale neco v tom smyslu :papa

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Kdo něco takového na pistoli viděl? Co by ty páry odtahovalo a kam? Jako že nějákej ventilátor? Já u pistole při tankování žádnej odtah par neviděl... Jen pistoli s přívodní hadicí paliva. Možná se pletu, ale nevím vo co jde...:roker

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Matrixchose má pravdu, existujú tankovacie pištole so systémom odsávania pár - tzv. rekuperácia pár, aj keď to zatiaľ nie je na všetkých čerpačkách (ale zanedlho bude musieť podľa zákona byť)...:cool:

Je to ale skôr z ekologického hľadiska.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Původně zaslal: MatrixChose

Pokud nenajdes nejaky "rozumny" reseni tak proste do vicka navrtej mini dirku (tak aby tam netekla voda) a je po problemu :D I kdyz vim, ze me ted za to spousta lidi asi ukamenuje... :papa

[upravil dne 2/11/07 MatrixChose]

Jako příklad : u pionýra je ve víčku dirka. Pokud máš doma pionýra, tak ji zkus např. dirku přelepit izolačkou a poznáš sám, co bude.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Původně zaslal: MatrixChose

Pokud nenajdes nejaky "rozumny" reseni tak proste do vicka navrtej mini dirku (tak aby tam netekla voda) a je po problemu :D I kdyz vim, ze me ted za to spousta lidi asi ukamenuje... :papa

taky řešení, sám jsem nad ním tenkrát hloubal, ale nakonec jsem po těch hadičkách šel, až jsem našel ten koneček pod autem se špuntem. Našel napojení z druhé strany, nasunul trubičku ze staré duše s ventilkem, nasadil pumpičku a pohupoval se na tom madle. Pomohl až kompresor, ozvala se rána a pod autem byl bobánek takových vozdrů. Tu dirku jsem zamítl z jednoho důvodu. Nevím, jak to přesně mají Peugeoty, ale tenkrát na bavoru to bylo tak (a bude to doost podobné i na jiných vozech), že z horní hrany hrdla šel přepad do expanzky (horní hrany proto, aby do expanzky neteklo palivo už při tankování), z ní byl dole odvod do nádrže a nahoře pak to odvzdušnění podle potrubí k nádrži a kolem ní pod auto. Zvlášť u benzínu, který má velkou tepelnou roztažnost se při dotankování studeného paliva a stání např, na sluníčku začne tento rozpínat a zalévat expanzku (ta měla obsah asi pět litrů - tipuji, že bude dimenzovaná podle objemu nádrže). To znamená, že se palivo nejprve "opře" o víčko a při stoupající hladině zaplní celé hrdlo a pak teprve přetéká do expanzky. Pokud vyvrtáš dirku, můžeš všechno tohle zrušit, bo ti palivo poteče ven hned, jakmile dosáhne úrovně víčka a hurá po blatníku na svobodu. Proto doporučuji tomu věnovat čas a prohlédnout původní vyústění. není moc pravděpodobné, že bys natankoval po hrdlo a nechal auto stát, ale stejně.....

Edit: kdysi jsem viděl Š120 stát na mírném svahu pravou stranou dolu, zřejmě po dotankování a nevěřil bych s jakou silou a intenzitou se ten benzín dral po autě na zem a pod asi pěti vedle stojícími vozy byl "potůček.

Edit 2: ta hadička má průměr cca 8mm, takže se nedá předpokládat, že by hlavně skrz ní prchalo to množství vzduchu při tankování. Rozhodně se "přítok" nerovná "odfuku".

[upravil dne 2.11.07 Kdo]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×