Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Jak se projevuje špatný krokáč?


Luig

Recommended Posts

Ahoj, zajímalo by mě jak poznám že odchází krokový motorek volnoběhu. Ptám se proto, že se mi po důkladném prohřátí motoru (podle teploměru oleje, ne vody) stává že auto jakoby cukne, kolikrát docela dost. Dneska přestal táhnout snad sekundu uplně, pak cukne a zas jede. Napadl mě tu stále řešený krokáč ale ten má vliv jenom na chod motoru při volnoběhu nebo má vliv na motor i při zátěži motoru jízdou? Díky moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď mě ješte napadá s tim potenciometrem. Když jedu bez plynu jenom setrvačností a chci opět zrychlovat, pomalu sešlapávám plyn a ale nic se neděje až po chvíli, řekněme po 2-3 cm chodu pedálu teprv motor začne přidávat, nemůže to být taky příznak něčeho v nepořádku s tim potenciometrem? Myslel jsem že to je vůlí na lanku plynu ale kdo ví. Ale když zatahám za lanko plynu u škrtící klapky tak vůli nemá, ani na pedále. Prostě jakoby lanko otvíralo klapku ale reagovalo to až po chvilce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Luig

Prostě jakoby lanko otvíralo klapku ale reagovalo to až po chvilce.

Nejsem odborník, ale logicky mi vyplývá, že když šlápneš na plyn a otevřeš klapku, aniž by o tom ECU kvůli vadnému potenciometru věděla včas, tak je spíš velká šance, že ti to chcípne na chudou směs. Ikdyž si popravdě nejsem jistej, jaký je vztah mezi váhou vzduchu (resp. snímačem podtlaku) a potenciometrem klapky z pohledu ECU...:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Fakir

Původně zaslal: Luig

Prostě jakoby lanko otvíralo klapku ale reagovalo to až po chvilce.

...že když šlápneš na plyn a otevřeš klapku, aniž by o tom ECU kvůli vadnému potenciometru věděla...

To že se při "mrtvém" sešlápnutí pedálu otvírá klapka nevim jistě, to jsem napsal jen tak na popsání, co se ve skutečnosti děje fakt nevim. Možná to s tim cuknutím nemá nic společnýho, jen mě tak napadlo co kdyby

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jinak, potenciometr = snímač polohy škrtící klapky nebo to jsem někde jinde? Jen tak koukám na kelly a elit a nikde přímo potenciometr nemaj tak jestli to neni tohle akorát jinak nazvaný. Vypadá to jako malá krabička, na dvě díry a zespoda zásuvka...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Luig

Ahoj, zajímalo by mě jak poznám že odchází krokový motorek volnoběhu. Ptám se proto, že se mi po důkladném prohřátí motoru (podle teploměru oleje, ne vody) stává že auto jakoby cukne, kolikrát docela dost. Dneska přestal táhnout snad sekundu uplně, pak cukne a zas jede. Napadl mě tu stále řešený krokáč ale ten má vliv jenom na chod motoru při volnoběhu nebo má vliv na motor i při zátěži motoru jízdou? Díky moc

Krokac by mal mat suvis len s volnobehom, resp. udrzanim volnobeznych otacok, ako hovoris. Moze ti auto napr. chcipnut po vyradeni rychlosti, alebo drzi vyssie volnobezne otacky, ak je vadny... A ake mas auto? Napr. na 309 je v krokaci aj spinac volnobehu, ktory urcuje, ako sa bude regulovat predstih na rozdelovaci. Vynechavanie motora moze naozaj sposobovat vadny potenciometer skrtiacej klapky, tiez mozes mat problem so zapalovanim - cievka, kable, sviecky, v horsom pripade modul zapalovania, ale to asi nie, dokonca moze mat problem aj lambda sonda. Ak mas vahu vzduchu, aj ta ma do toho co hovorit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Luig

Jde o 106 1,6 rok 96, uplně jsem na to zapomněl:) Jinak s volnoběhem problém nemám, takže asi fakt ten potenciometr...

Motor TU5J2? NFY/NFW? Magneti Marelli 8P? Pokud ano, tak to ani žádnej krokáč mít s největší pravděpodobností nebude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hele, ja mam 405 2.0 SRI, taky mam problemy s volnobehem, ale asi trochu jiny - kdyz je to studeny, tak OK, drzi si otacky nekde na 1500, ale kdyz se to ohreje, tak nekdy otacky kolisaj a kdyz pridam, tak otacky vbyletej treba na 3 tis - coz je celkem normalni, ale potom spadnou nekam na 500 az pak se teprv ustali na cca 900 ... Potenciometrem nebo krokacem to asi nebude - sem totiz oba konektory zkousel jednoduse odpojit, pak pridavat plyn rovnou v motoru na klapce - motor bezi furt stejne, jako by zadnej potak nepotreboval ... nevim, zas tak moc tomu nerozumim, pristi tejden s tim du na diagnostiku, treba na neco pridou ... hribe ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motor TU5J2? NFY/NFW? Magneti Marelli 8P? Pokud ano, tak to ani žádnej krokáč mít s největší pravděpodobností nebude.

motor NFW, magneti marelli 8P to bych kecal ale na ŘJ tutově MM je. Chceš říct že tam krokáč vůbec nemám jo? Ale zas na druhou stranu kdyby tam nebyl, tak vim že tim to neni:super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: hribe

hele, ja mam 405 2.0 SRI, taky mam problemy s volnobehem, ale asi trochu jiny - kdyz je to studeny, tak OK, drzi si otacky nekde na 1500, ale kdyz se to ohreje, tak nekdy otacky kolisaj a kdyz pridam, tak otacky vbyletej treba na 3 tis - coz je celkem normalni, ale potom spadnou nekam na 500 az pak se teprv ustali na cca 900 ... Potenciometrem nebo krokacem to asi nebude - sem totiz oba konektory zkousel jednoduse odpojit, pak pridavat plyn rovnou v motoru na klapce - motor bezi furt stejne, jako by zadnej potak nepotreboval ... nevim, zas tak moc tomu nerozumim, pristi tejden s tim du na diagnostiku, treba na neco pridou ... hribe ;)

Prosím vás kde najdu ten krokáč a potenciometr, zkusim taky odpojit ty konektory co to bude dělat ale v elektrice se absolutně nevyznám tak nevim kam sáhnout. Jinak tyhle problémy s otáčkama já vůbec nemám, asi řešíš jinej problém ale každopádně dej vědět jak dopadneš na diagnostice:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak pro info,,potencionmetr škrtící klapky je čidlo,které udáva řj přesné informace v podobě odporu o přesné poloze škrtící klapky(ve stupních),špatný poták se projeví např. pri změně natočení škrtící klapky tímj,že motor buď na určitou polohu vůbec nezareaguje,nebo při natáčení začne škubat motor.....

A snímač polohy škrtící klapky rozeznáva pouze dva stavy(škrtící klapka uzavřena-řj dostava info,že se pravděpodobně jedná o stav-běh naprázdno,nebo dercelerace,,,,,,nebo plná zátěž!škrtící klapka natočena na 90°)

Ale my se bavíme o krokovém motorku=ovladači škrtící klapky,tudíš nikoli čidlo,ale o akčním členu...ten má jednoduchy ukol-nastavovat škrtící klapku,respektive ovládat volnoběžné otáčky,v závislosti na teplotě motoru!(otevřit-při studenem m a přivřit pri zahřátem motoru--respektive upravovat neustale polohu v závislosti na teplotě m......:myslim:):P:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pája> aha:myslim

takže podle tebe by to mohlo být čím, myslím to cukání na které jsem se původně ptal (kolísání otáček tu přidal někdo jiný) když otáčky motoru mám při jakékoliv teplotě v pohodě? Zřejme potenciometrem?

Přiznám se že už v tom mám solidní hokej tak jestli plácám tak se předem omlouvám

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...