Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

maznice či olej???


pavel626

Recommended Posts

pánové četl jsem i mám na 205-ce že se na nápravu tedy zadní pro mazání dávají mazničky ale mluvil jsem jednou s majitelem 205-ky kterému dělal repasi kamarád automechanik a ten majitel mi říkal že tam maznice nedávali že do nápravy nalili olej.

máte někdo podobnou zkušenost??dobrou či špatnou? mě tak napadá že pro maznice se tam musí vyvrtat díry a vyřezat závit no a ten olej by tam šel nalít dírkoutaky ale vrtanou z vrchu či boku co vy na to??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v nějakém německém autoklubu ukazovali mazání nápravy olejem jako zlepšovák.někde tady na fóru je odkaz,ale fakt nevím kde.popisovali to tak,že olej ma obrovskou výhodu.naliješ tam jednou půl litru a máš ho tam furt-přes gufera ti nevyteče,ale hlavně při mazání vazelinou přes maznice nikdy nevíš,kolik tak toho nacpat-a tak se často stává,že vytlačíš gufero.a jsi v pr*eli,víc škody,než užitku......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to jo,když je tam vůle-taková,že už to nevezme gufero,tak je ta náprava KO.ale dle mého názoru se zničí jen proto,že neni namazaná a dře se na sucho.takové velké jehličkové ložisko(myslím tím bohatě dimenzované)by kvalitně mazané musí vydržet miliony kilomerů.(např. v převodovce se točí několik set otáček za minutu a vydrží celou životnost auta) co je proti tomu tech pár čtvť zhybů za min. na zadní nápravě.Vazelína jak víme vysychá a co hůř,váže na sebe vlhkost.

ten olej je myšlen jako prevence,ať se toto nestane(samozřejmě u dobré nápravy)A můžeš ho tam nalít bez problémů,staží někde doprostřed nápravy ze spodu navrtat dírku(ze spodu proto,aby tam nenapadaly špony)naštoubuješ maznici a olej tam natlačíš.a ten půllitr se tam bude v každé zatáčce krásně přelívat a udržovat jehličky v nálevu.

Narozdíl od maznic na vazelínu,u kterých mi není jasné,jak je tam do toho ložiska navrtáš,aniž by jsi ho poškodil,zelé zasmolil šponama anebo nápravu rozlisoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bylo by dobré udělat závěr : olej nebo vazelína.

Už to tady bylo na jiném místě, kde pro 306 byly fotky a postup a odkaz na podrobný návod. Pokud je možné tam dát olej, pak si myslím, že stačí šroubek M4 nebo M5 - bude lepší poměr

průměr/délka závitu a lepší plnění olejem - injekční stříkačkou. Chci to na své 306 udělat, ale po této sekci nemám jasno, co je lepší. Je fakt, že tam, co nejde mazat, tam jsou ložiska plněná tukem a že v převodovce běhají v oleji.

Takže se těším na názor olej či tuk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...