Sign in to follow this  
Followers 0
zoby

rozdíl mezi 1.8 a 1.9 D

15 posts in this topic

kluci a holky, dá se nějak rozeznat na pohled 1,8 a 1,9 D. Mám papírově 1,8 a jeden pám mi říkal, že tam mám hlavu z 1,9 (vodní pumpa je přímo na hlavě hnaná vačkou) - tak jestli nějak poznám jestli je to jen 1,9 hlava nebo celý motor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vodní pumpa je v bloku motoru, jak u 1,8D, tak u 1,9D.

To co ten pán myslel, asi bude vývěva brzd, ne?

Na pohled to poznáš velmi těžko. Oba motory se liší prakticky jen vrtáním - 80 vs 83 mm. Zkus na bloku najít předlitá písmena a číslice - starší motory to maj zezadu. Jestli je tam 7, je to 1,8D, jestli je tam 9, je to 1,9.

Dále, na vstřikovacím čerpadle, pokud je to Bosch, je větší číslo: 161 patří k 1,8D, 162 k 1,9D.

Nicméně, pokud ten motor někdo skládal z více kousků, nemusí platit vůbec žádná poučka - 1,8D blok jde na těch 83 mm převrtat, čerpadlo leckdo s klidem prdne na jiný typ motoru a taky to jede, hlavy tam namastěj jak jim přijdou pod ruku...

Jo, a ještě maličkost. Když dáváš inzerát do Annonce, na prodej auta, je docela vhodné tam uvést cenu, a ne jen \"dohodou\". Protože na to většina rozumnejch lidí volat nebude, zato se ozve spousta otravů, co to prostě jen zkoušej, a nebo co maj o ceně poněkud mylné představy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cák je to za model? 1,8 D se dávali co já vim jen do 205. Pak do 405, ale to byli TD. Pokaď máš 1,8 D ve 405, tak je to superbast, ale nepočítal bych, že to někdo udělal ikdyž sme v čechách... Ve 205kách byli samozrřejmě i 1,9D a omezená série 1,9 TD bez IC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

205 do 89: 1,8D, 44 kW, typ 161A, pohon vývěvy řemenicí,

205 od 89: 1,9D, 47 kW, typ DJZ, pohon vývěvy řemenicí nebo vývěva přímo va vačce, má EGR ventil, a většina verzí i kat,

205 1,8TD - tuším 55 kW, motor A8A, bez IC,

309 do 89: 1,9D, 47kW, typ 162, pohon vývěvy řemenicí,

309 od 89: 1,9D typ DJZ jako v 205

309 1,8TD jako v 205

309 do 89 možná měly i 1,8D typ 161A, setkal jsem se s tím u dvou aut, že měly v TP 1,8D, ve skutečnosti to ale byly 1,9-ky...

405 do 92: 1,9D typ DJZ jako v 205 a 309,

405 do 92: 1,9D typ D9B 51kW, kulaté sání (DJZ má hranaté),

405 do 92: 1,8TD typ A8A nebo AJZ, má IC, 66kW,

405 od 93: 1,9D DJZ nebo D9B jako starý model,

405 od 93: 1,9TD typ DHY nebo D8A, 66kW (bez katu 67,5).

Tohle už jsem tu jednou vypisoval. ¨Bližší informace ale najdete např. na hlavní straně, v sekci \"servis\", v článku \"čerpadla Peugeot\"...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Napsán autorem rudolf

doplnění

205 1.8TD, 90-93, 58kW A8B :P

I já mám A8B (309 1,8 TD) :):P;):P:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

pro upřesnění:je 205-ka 1,8d.

když tam někdo přede mnou dělal přestavbu do GTi kastle, tak mě napadlo, že tam mohl klidně dát 1,9 D motor a papíry jsou na 1,8 (třeba kvůli pojistce)

jinak je to ta vývěva brzd, a je hnaná přímo vačkou.S tím EGR ventilem si nejsem jistej, protože nevím kde je a jak vypadá. kouknu na ty čísla na bloku a čerpadle, teda pokud je najdu a uvidím...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jo, to máš těžký... A co řekneš teďka, když někdo zavolá o info? Obecně platí, že první by měl představu o ceně říct prodávající. Tak holt prober rubriku 402.1, koukni jak se to tak pohybuje, a dej cenu podle toho. A počítej s tím, že se každý bude ptát především na slevu... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

už jsem to opravil. dal jsem tam 50 000,- tak doufám, že to nikoho neodradí. no a když se nikdo neozve, tak půjdu dolů...

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak zezadu na bloku je v obdélníčku 9. Tak to bude asi 1,9 že?:D

EGR ventil tam na 99% není, a kat už vůbec ne

což ale nesedí podle oddieho

205 do 89: 1,8D, 44 kW, typ 161A, pohon vývěvy řemenicí,

205 od 89: 1,9D, 47 kW, typ DJZ, pohon vývěvy řemenicí nebo vývěva přímo va vačce, má EGR ventil, a většina verzí i kat,

205 1,8TD - tuším 55 kW, motor A8A, bez IC,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Může tam být úplně jiný motor, např. z 305, 309 - 1,9D typ 162 ( s řemenicí), a nebo to klidně může být DJZ, ke kterému prostě někdo dal sání a výfuk za staršího typu bez EGR... tyhle věci jsou dost libovolně prohoditelné.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jde jednoduše vyměnit vývěva poháněná řemenicí za tu přímo na vačce?

nebo se musí měnit i hlava?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hlava se měnit právě že nemusí, jenom vačka. Takže to jde naprosto libovolně předělávat a přendavat, a dokonce, co to na můj popud zkoušel jeden známý, mu zůstaly shodné i vůle ventilů...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.