Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Dochlazování na 206


Fakir

Recommended Posts

Tak mě vlastně napadá - ještě jsem neviděl mojí 206ku dochlazovat větrákem po vypnutí motoru. To je normální, nebo by to měla dělat? Teplota chladiva totiž vyletí po zastavení motoru celkem nepříjemně nahoru (což je teda pravda logické)...

Dík za odpověď. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě po vypnutí motoru, je voda v motoru o hodně vyšší teploty (ukazuje ručička teploměru), než v chladiči,kde je čidlo chlazení větráku a proto se ti větrák nezapne. Voda v okruhu až na tolik necirkuluje při vypnutém motoru.

Ale co je zajímavé, že když se mi zpustí větrák a vypnu motor, tak se větrák hned zastaví :nevim, i když určitě teplota na čidlu v chladiči je stále vysoká.

I u Š Rapidu mi nadále běžel větrák až vodu uchladil a pak vypnul :myslim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: MirasCC

Mě taktéž nedochlazuje. A i když se větrák už točí a vypnu zapalování, větrák zdechne. Na tohle nějak soudruzi ve Francii zřejmě zapomněli - taky už sem se nad tím podivoval

Právě, přesně takhle se to chová. Za provozu se větrák klidně spustí, ale po vypnutí motoru zdechne s ním. Schválně se na to zeptám dneska v servisu, až tam půjdu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dej pak vědět ;)

Nemyslím si ale, že by to byla nějaká závada. Tipl bych, že to nějak souvisí s odpojením většiny elektrický sítě při vypnutým zapalování. Řeším to tak, že když větrák po zastavení auta dochlazuje, nechám motor běžet, dokuď větrák nevypne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mi v servisu řekli, že to je vcelku normální chování u 16V motoru, jelikož tam ta potřeba dochlazení není tak kritická. Teplota vody sice vyběhne nahoru, ale když se to pak nastartuje, tak jde teplota vody zase velmi rychle do normálu (což je pravda). A když se to nenastartuje, tak to časem vychladne. :) Prý se to týká především HDIček, které jsou na to nějakým způsobem háklivější.

Takže jsou dvě možnosti: buď se na to vyprdnout a nechat to jak to je, nebo přepojit čidlo teploty tak, jak to psal Martin.405, aby byl větrák nezávislý na spínací skříňce. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Fakir

Tak mi v servisu řekli, že to je vcelku normální chování u 16V motoru, jelikož tam ta potřeba dochlazení není tak kritická. Teplota vody sice vyběhne nahoru, ale když se to pak nastartuje, tak jde teplota vody zase velmi rychle do normálu (což je pravda). A když se to nenastartuje, tak to časem vychladne. :) Prý se to týká především HDIček, které jsou na to nějakým způsobem háklivější.

Takže jsou dvě možnosti: buď se na to vyprdnout a nechat to jak to je, nebo přepojit čidlo teploty tak, jak to psal Martin.405, aby byl větrák nezávislý na spínací skříňce. ;)

A nebo se na to vyprdnout úplně :mad: nic nepřepojovat no a vždy když se nám spustí větrak počkat až vypne, trochu klesne teplota (na budíku) a pak vypnout motor . :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Kulíšek

A nebo se na to vyprdnout úplně :mad: nic nepřepojovat no a vždy když se nám spustí větrak počkat až vypne, trochu klesne teplota (na budíku) a pak vypnout motor . :D

Však jo, to je obsaženo v první variantě. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...