Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

nesprávne ukazovanie hladiny paliva v nádrži


mario158

Recommended Posts

Dobrý deň.

Po natankovaní ccá 15litrov benzínu mi ručička na ukazovateli hladiny palivovej nádrže ukazuje akoby som natankoval asi 30 litrov (polovica nádrže). Palubný počítač sa riadi touto informáciou a dojazd po ďalšie tankovanie ukazuje 350km. Pritom po ubehnutí 130km mi palubný počítač oznámi nízku hladinu paliva a dojazd asi 40km. Prosím, ako sa dá odstániť tento problém?

Ďakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: mario158

Dobrý deň.

Po natankovaní ccá 15litrov benzínu mi ručička na ukazovateli hladiny palivovej nádrže ukazuje akoby som natankoval asi 30 litrov (polovica nádrže). Palubný počítač sa riadi touto informáciou a dojazd po ďalšie tankovanie ukazuje 350km. Pritom po ubehnutí 130km mi palubný počítač oznámi nízku hladinu paliva a dojazd asi 40km. Prosím, ako sa dá odstániť tento problém?

Ďakujem.

Ber to tak, že když natankuješ 15 litrů, tak v nádrži jsi předtím měl nejméně 5 litrů, ale spíš 10 litrů, no tak ti to spočítá, že máš asi 25 litrů tak ti to skočí rovnou na 30.

Takže nemůžeš říct, že "ukazuje akoby som natankoval asi 30 litrov", protože ty jsi dotankoval na stav asi 30 litrů.

Ale ber to z té druhé stránky, když jsi natakoval 15 litrů, tak dle tvé průměrné spotřeby si spočítej, kolik ještě musíš najet.

To že ti to po chvíli hlásí, že máš dojezd 40 km je v pořádku, protože to auto si nedovolí aby mu došel benzín. Je to ochrana toho auta...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Tak po vlastní zkušenosti doporučuji při tomto problému, který byl popisován, zahýbat kablíky u konektoru palivoměru, a to při zapnutém klíčku. Pokud se bude ručka palivoměru reagovat chaoticky, je problém v konektoru.

Dnes jsem jej vyměnil u svého vozu a světe div se, ručka se ustálila. Po detailním prohlédnutí starého konektoru jsem zjistil, že se kontakty při pohybu hodně pohybují k sobě. Pv při zanesení nečistotami vodivého původu,se může měnit odporová hodnota, která je přenášena do sdružených přístrojů.

[upravil dne 23/10/07 Marcel.Z]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vidím bydliště Zeleneč, odtud pocházel spolužák ze střední školy, ale k tématu. Nepovažuji se za specialistu v palivoměru, ale protože jsem hned při první závadě tohoto typu sehnal na vrakovišti jiný, koukám se na ten starý a mám ho na stole. Kde je opravdu problém vědí snad jen ve vývojovém centru Peugeotu, protože je to obyčejný tišták, který má dvě dráhy (plus odbočky) a po té dráze jezdí jezdec se dvěma kontakty jako pecička u relátka. Kontakt je přitlačen na dráhu, aby se opíral. Mezi dvěma dráhami spojuje kontakt propoj a zněho vychází odporová veličina. jak psal někdo na fóru,mohou se veličiny lišit, ale např. můj má při plné nádrži 49ohmů a prázdná nádrž 349ohmů. Pokud sundáš konektor a jseš si trochu vědom kolik by mohlo být v nádrži, je jednoduché si spočítat, že na 1l nafty připadá 4,29 ohmů. Tím bys eliminoval problém,jestli je to v plováku. Pak podle kolegy "Hnusoba" si sundej budíky a změř si odpor až u vstupu do sdružených přístrojů. Tady Ti bude muset ovšem někdo pomoc, aby Ti z výkresů pro Tvoje auto řekl čísla vývodů. Já to měl 11-12, ale protože čísla nebyla, musel jsem udělat pokus/omyl a při měření odporové veličiny nic nemůžeš pokazit.Pokud bude tady jiná hodnota, je problém na cestě.

Nic moc stav, ale nedá se nic dělat než to projít. Teď zrovna mám tabulku před sebou a připravuji se na sobotu, abych ještě jednou palivoměr vyndal a nastavil přesně plovák. Na 100% jsem měl problém v konektoru a teď mám už snad jen špatně přihnutý plovák.

Nedokážu s tím taky jezdit a koumám dál.

Dokonce jsem tišťák zkoumal lupou a bylo vidět, že bývalý majitel tankoval stále stejné množství nafty podle vydřené dráhy.

Samozřejmě stav je na mém autě a detailně nevím jaký máš typ palivoměru.

[upravil dne 25/10/07 Marcel.Z]

[upravil dne 25/10/07 Marcel.Z]

[upravil dne 25/10/07 Marcel.Z]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady si všimni, že plovák je na dně, ale plovák nedojel nakonec dráhy a hodnota odporu tomu neodpovídá. Již tady dostává špatnou informaci a vede t k tomu, že Ti může dojít nafta jako mě, protože bude budík ještě něco ukazovat a nádrž je prázdná. Hodnota na měřáku by měla být na 339.

[upravil dne 25/10/07 Marcel.Z]

post-0-14109596814199_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady je plovák v horní poloze a ta vodováha je tam schválně, aby bylo vidět, že je skorem v rovině s okrajem palivoměru, který se při šoubování do nádrže o cca 2 cmsníží. Zde může docházet k narazu na vnitřní stěnu horní části nádrže, i když je vypouklá. Hodnota 50 je správná a ukazuje plnou nádrž.

Z toho je patno, že přetankováním se může plovák a jeho tyčka ohnout. Musí si člověk uvědomit, že nafta v nádrži tlačí na spodní plochu plováku. V dalším fotu Ti ukážu, že ta tyčka je pěkný bláto.

[upravil dne 25/10/07 Marcel.Z]

[upravil dne 25/10/07 Marcel.Z]

[upravil dne 25/10/07 Marcel.Z]

post-0-14109596814564_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takhle rovně to má být.

Teď si představ, že tento plovák je nefunkční a nikdo neví proč. Celou dráhu jsem projel po 1 ohmu nahoru a dolu a simuloval i otřes v autě. Měření se nezastavilo v žádném místě a stejně to prostě nejde.

[upravil dne 25/10/07 Marcel.Z]

post-0-14109596815277_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...