Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

skodi velmi motoru kratkodobe vytacanie do cervenej zony?


durino81

Recommended Posts

Pokud je zahřátí a potřebuješ např. rychle předjet apod. tak ne. Ale jak občas vidím a slyším, jak stojí auto a u něho mladíci a vytáčí motor co se dá, tak si říkám, že kdyby měl motor ruce, tak je profackuje.

Takže krátkodobě ne. Naopak mu to i prospěje, že se ,,vypálí".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No,ja mam jiny nazor.Pokud se motor dostava i kratkodobe do cervene zony,tak se tim riskuje jednak prasknuti ojnice,ktera nemusi vydrzet setrvacne sily pistu a navic se v techto otackach spatne maze motor diky velmi kratkeho prekryti otvoru pro mazani ojnic mezi blokem motoru a klikovaho hridele a pistnich cepu mezi klikovou hrideli a ojnici. Ono i kratkodobe preruseni mazani nekterych casti motoru ma velkej vliv na zivotnost motoru,navic v tak extremnich podminkach. Ano.Da se z motoru typu Favorit nebo Felicie dostat 8 000 otacek,ale po vcelku zasadnim zasahu do klikoveho mechanizmu. (odlechcit,vylestit a vyvazit jak kliku,tak ojnice a pouzitim specialnich pistu).Stejne tak se i musely ale zvetsit prevrtanim mazaci kanaly.

Jen tak pro zajimavost. Motor z zigulace 1300 ccm se dal vyladit na 125 - 130 koni pri 10 500 otackach. Kouzlo 5x lozeneho klikoveho hridele.Kdezto skodovka jen 3x lozeny hridel a rozvod OHV. U ni byl strop 115 koni pri 8 300 otacek.

[upravil dne 1/10/07 Autoškolič Dodo]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevidím jedinej rozumnej důvod točení motoru do červenýho. Co tím člověk získá (krom velikýho ega)? Jestli jde o maximální zrychlení, řadit by se mělo v oblasti nejvyššího výkonu. Pak záleží na motoru, jak daleko je tahle oblast od červenýho pásma. U mě např mám špičkovej výkon v 6000, červený začíná na 6500. Takže když chci zrychlovat, točím těsně pod červený a pak řadím. Samozřejmě až po pořádným prohřátí motoru (to nastává hodně dlouho po zahřátí vody - nezaměňovat). Studenej tak max do 3500.

Točení motoru do červenýho na místě bez zátěže? Střílet na místě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

durino: jednomu takovemu expertovi jsem rikal neco podobneho, co kluci tady... nakonec chtel "strelit" predni gumy... a vysledek? najednou spotreba 17/100, roztrhana spojka, auto nejelo - znamy dal od toho ruce pryc... Ted expert zjistil, ze ma v oleji benzin a uz strada penizky na GO...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: oddie

zkracuje se životnost"....

životnost? co je životnost?.....můůůůůška jenom zlatááááá

Pro zajímavost napíšu jednu příhodu RAF z 2. sv. války. Možná jste slyšeli o leteckém motoru Merlin firmy Rolls Royce. Viz:

http://encyklopedie.seznam.cz/heslo/516861-rolls-royce-merlin

Tenhle motor kromě známých stihaček Spitfire a Hurricane aj. poháněl např. i těžké čtyřmotorové bombardéry Halifax. Dostat tuhle naloženou obludu do vzduchu znamenalo při startu plný výkon a max. otáčky (něco jako foršáž u proudových motorů). Podle předpisu výrobce v tomto režimu nesměl motor běžet déle, než 5 minut o ohledem na životnost a následném nebezpečí poškození. Při návratu z jedné hlídkovací akce nad Biskajským zálivem jednomu Halifaxu vlivem bojů a poruch vysadily TŘI motory, Což znamenalo při snaze o zachránění cenného letounu vyždímat z posledního motoru víc než maximum výkonu. Aby mu odlehčila, vyházela posádka všechno, co šlo odšroubovat a co jen trochu mohla postrádat, včetně zbraní, munice a dokonce i vlastní Dingy (záchranné nafukovací čluny). Mimochodem trasa letounu na nejbližší vhodné letiště vedla přes námořní základnu Scapa Flow, kde platil striktní a absolutní zákaz jakéhokoliv leteckého provozu a v tom smyslu zněly i rozkazy pro PL obranu.. Povolení k přeletu nad základnou musel schválit sám ministerský předseda. Toto se rozkřiklo a tak i námořníci z kotvících lodí signalizovali posádce bombardéru s jedním řvoucím motorem, vlekoucím se na hranici pádové rychlosti palubními světly přání hodně štěstí.

Po šťastném přistání si pro motor přijeli mechanici firmy RR, demontovali ho a rozebrali, aby k překvapení všech zjistili, že motor nevykazuje žádné zásadní opotřebení, nebo poškození

Třešnička – ten Merlin v tomto sebevražedném režimu pracoval přes ŠEST A PŮL hodiny.

IMHO je životnost hypotetická veličina, kterou nelze exaktně určit, protože ji ovlivňuje mnoho faktorů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: .mycTD

co vim ja, tak ty motory mely na tenhle boost plombu a jak jsi ho jednou pouzil, musel automaticky na GO.

Asi myslíš něco jiného, tohle nebyl žádný nouzový režim, ale startovní, tam se to řeší zarážkou na plynové páce, která se odjistí a plyn se posune dál, až za polohu "plný plyn". Forsáž je taky tak jištěná. Ten režim se dal zapínat i v průběhu letu, např při útoku, resp. úniku, ale byla omezena jeho doba.

BTW: plombu bych viděl na použití vody, nebo NOSu do vstřikování.

Původně zaslal: .mycTDTech 5minut se zjistuje asi dost tezko..

To si piloti rádi hlídali sami. Neměli potřebu riskovat, když seděli na x tunách bomb. Po odlepení od země a nabrání určité rychlosti už mohli plyn stahnout "jen" do plného.

Původně zaslal: .mycTDJinak je ale podstatny rozdil pretacet zatizeny motor, nebo ho turovat na volnobeh.

Třeba ano, ale ty časy jsou nepoměrné. Setrvačným silám je zatrížení asi jedno. I když prudké změny otáček jsou škodlivější, než konstantní, byť vysoké.

[upravil dne 2.10.07 Kdo]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Kdo

...IMHO je životnost hypotetická veličina, kterou nelze exaktně určit, protože ji ovlivňuje mnoho faktorů.

Ano, je to tak. Největší problém životnosti je, že se určí až smrtí :) že tedy lze dopředu jen velmi přibližně odhadovat. I ze zkoušek je rozptyl takový, že je řádový, klidně dvoj, trojnásobek...

Každopádně ale, sice nejde dost dobře určit, ale jde právě že spoustou faktorů ovlivňovat. A to je jádro problému. S oblibou tvrdím, že každému výrobku (zde motoru) je dána do vínku nějaká životnost (tu neznáme), a lze ji v určitých mezích ovlivnit do plusu i do mínusu, těmi faktory (zacházením atd.). Pro vztek ovšem s tím rozptylem životností je to tak, že klidně můžete mít opečovávaný motor, ke kterému se chováte jak v bavlnce a on v 200tis umře, kdežto soused má tentýž, stejně starý, chový se k němu odjakživa jak prase, a stejně mu vydržel 500tis. Ovšem není to tak, že máme každý motor prasit, že se tím "vychová" - kdybyste to otočili, vy jste dostali ten sousedův a soused váž, tak ho zřejmě zabije už třeba po 100tis, kdežto vám ten jeho vydrží klidně 700tis. Podotýkám, ty čísla jsou jen pro příklad relací, neberte je absolutně...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: RiderVFR

Šak vidíš mám 1.8 16V benzín, a samo nezkouším jezdit na dvojku 130 km/hod - jen mě to zajímá,jestli je tam elektron.omezovač.

na 406 1.8 16V omezovac je nekde na 7000 ( nemam to ale z vlastni zkusenosti, jen z doslechu od clena DD, kteremu se jednou pripletl koberecek v jeho 406 pod pedaly a nechtic to na miste na krizovatce vytocil az do max ) Jinak z vlastni zkusenosti vim, ze 406 1.8 16V toci pri realnych 210Km/h ( mereno podle GPS, ne podle tachometru ) asi 6150 otacek, cervene pasmo zacina tusim na 6500, takze je tam jeste rezerva

[upravil dne 2/10/07 Ferry]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...