gen.Migen Odesláno 21. srpen 2009 Sdílet Odesláno 21. srpen 2009 Zdravím všechny, Dnes ráno na křižovatce se vedlě mě postavil borec s modrou oktavkou, stahl okynko a řek mi že mi nesvítí brzdový světla, ani jedno. (mimochodem oktávka vybavena měřícím zařízením ale 50 sem snad jel). Ted sem se na to díval, pročetl tuhle diskuzy a vyzkoušel co se dá. Podotýkám že nesvítí ani jedno brzdový světlo (3ks). Vymontoval sem snímač brzdy a vyzkoušel jeho funkci, je vpořádku, když vyjede tak sepne (spojí obvod). Poté sem změřil napětí které je přiváděno do snímače brzdy = 12.5 VDC, také vpořádku. Z toho plyne, že závada musí být někde na cestě od snímače k žárovkám brzd, a právě nevím, kudy a přez jaké další zařízení ty kabely jdou. Proto se obracím sem na Vás všechny. Díky za jakoukoliv radu, protože bez brdzovejch světel to fakt není ono. diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AnotherOne Odesláno 21. srpen 2009 Sdílet Odesláno 21. srpen 2009 Je možné, že potrebuješ nastaviť doraz toho spínača. Podľa obr. hore je tam skrutka, ktorou sa nastaví kedy pedál zatlačí na spínač. Možno to máš iba vybehané alebo rozštelované. [upravil dne 21.8.2009 AnotherOne] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 21. srpen 2009 Sdílet Odesláno 21. srpen 2009 Tiež by som to videl najskôr na zle nastavenú polohu spínača. Brzdové svetlá sú jednoduchý ohruh a tam veľa možností poruchy ani nieje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gen.Migen Odesláno 22. srpen 2009 Sdílet Odesláno 22. srpen 2009 Nastavený je to určitě dobře. Zkontroloval sem to, když je pedal v normální poloze tak je spínač sepnutý, jak sešlápnu pedál tak pohyblivá část spínače vyjede a sepne okruh. Jedině že by byla špatna nějaka pojistka, ale na brzdy by měla byt pojistka č. 12 a ta je vpořádku, protožeje i pro klimu a ta mě jede. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kobr Odesláno 22. srpen 2009 Sdílet Odesláno 22. srpen 2009 No tak snad jedině přerušený drát od brzdového spínače. Jeden drát vede z pojistek +12V a ten druhý od spínače je odvod na brzdové světla. Díval ses na správný spínač? jsou tam dva, aspoň u mně. Proměřit nejlépe měřidlem nebo spoň žárovkou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AnotherOne Odesláno 22. srpen 2009 Sdílet Odesláno 22. srpen 2009 Keď zadné smerovky fungujú, tak ako vraví kobr jedine prerušený kábel od spínača. Inak by to mohla byť odpojená kostra, ale to by nesvietilo nič. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gen.Migen Odesláno 22. srpen 2009 Sdílet Odesláno 22. srpen 2009 Spínač tam mám jeden (bílá barva), do konektoru spínače jde 12 VDC (měřeno elektronickým voltmetrem). Takže chyba je někde od spinače ke světlům. Jinak světla a blinkry blikaj. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gen.Migen Odesláno 22. srpen 2009 Sdílet Odesláno 22. srpen 2009 Jediny co mě je divny, je to, že když sem měřákem měřil a přiložil kontakty měřáku na kontakty na který je pak připojenej smímač brzd, tak sem tam naměřil 12V, což se mi zdá divný, když spínač slouží jako přerušení obvodu (stejně jako vypínač na světlo v domě) tak by tam nemělo byt 12 V ?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AnotherOne Odesláno 22. srpen 2009 Sdílet Odesláno 22. srpen 2009 Ale áno, na jednej strane je 12v z batérie a druhá strana je cez žiarovky uzemnená. Len je potom čudné, že to nesvieti, keď vravíš, že spínač funguje. Skúšal si merať pri stlačenom pedále? Potom by si tam nemal namerať nič. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gen.Migen Odesláno 22. srpen 2009 Sdílet Odesláno 22. srpen 2009 Pravě že při stlačeným penále = spínač v poloze sepnuto tam musi byt napětí. Ale o to nejde, já odělal spínač a měřil napětí na konektoru. Vím že naměři 12 V je možný jenom když by to bylo spojeno na kostru což je jediná možnost že přez žárovku, a pak se pravě divim že to nesviti. Protože kdyby to nebylo přez žarovku ukostřeny, tak bych tam nemohl naměřit těch 12 V. Spinač je na 100% dobrej, pokud je ten čudlik na spínači vylezlej, tak je obvod samotného spínače sepnutej (oba kontakty jsou vodivě spojeny), pokud sem ten čudlik zatlačil do spinače, tak oba kontakty nejsou vodivě spojeny = spínač pracuje tak jak má. Pro kontrolu obvodu je uplně jedno, jestli tam spínač je nebo není a v jaké poloze je pedál, prostě na konektoru naměřím 12 V = musí být jeden drát nějak uzemněnej a přez něco, protože jinak by to vyhazovalo pojistky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gen.Migen Odesláno 22. srpen 2009 Sdílet Odesláno 22. srpen 2009 Tady na obrazku je obvod, 141 - spínač 138 - levá brzda 140 - střední brza za oknem 139 - pravá brza Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gen.Migen Odesláno 22. srpen 2009 Sdílet Odesláno 22. srpen 2009 t Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AnotherOne Odesláno 23. srpen 2009 Sdílet Odesláno 23. srpen 2009 Pri stlačení pedálu tam nemôže byť napätie pokiaľ meriaš medzi kontaktmi spínača. Napätie tam nameráš na oboch kontaktoch ak to meriaš voči inej kostre niekde v aute. Čo tak skúsiť kusom drôta prepojiť kontakty v konektore? Podľa tej schémy idú tri nezávislé drôty pre každé svetlo cez dve samostatné poistky dozadu. Je teda nepravdepodobné aby bol problém vo vedení dozadu alebo samotnej poistkovej skrinke. Skús ešte či sa ti objaví napätie po stlačení pedálu na pozícii A11 resp. A12 poistnej skrinky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gen.Migen Odesláno 23. srpen 2009 Sdílet Odesláno 23. srpen 2009 Ale spínač pracuje naopak. Když je spínač stlačenej = pedál je v klidové poloze, tak spínač nevede el.proud. Pokud sešlápnu pedál, spínač se teprve spojí. Takže pravě při stlačení pedálu se tam musí objevit napětí. S těma pojistkama je to dobrej napad, vyndám je, a zkusím jestli na jeden kontakt pojistky při stlačeným pedálu bude napětí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AnotherOne Odesláno 23. srpen 2009 Sdílet Odesláno 23. srpen 2009 Pracuje naopak ale len mechanicky, elektricky to musí byť tak, že keď je plynový pedál stlačený spínač je zopnutý (hoci mechanicky je nestlačený). Pri stlačení pedálu tam nemôže byť napätie, vtedy je spínač síce nestlačený ale je zopnutý - v skrate, čiže medzi kontaktami spínača nemôže byť napäte. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gen.Migen Odesláno 23. srpen 2009 Sdílet Odesláno 23. srpen 2009 Asi du špatnou cestou, schema co jsem nahral sem na forum je asi pro jinej model. Potřeboval bych schema na starej model 21. Td r.v.96. Na forum ho nahral kdysi Ferry ale nejsem schopnej to stahnout, nejde to. Měřil sem ted jestli když sešlapnu pedal jestli se na pojistku 11 a 12 dostane napětí, a na dvanáctku nic, a na jedenáctce je napětí pořád, myslím že to schema je pro jinej model. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gen.Migen Odesláno 23. srpen 2009 Sdílet Odesláno 23. srpen 2009 Takže problém vyřešen, Proměřoval sem od zdroje a nakonec to byl ten spínač brzdy Když sem ho měl v patek vyndanej a zkoušel funkčnost tak sepl, ale asi jak byl v jine poloze (va autě) tak nespinal. Rozmontoval sem ho, zbrousil trocha kontakty a brdy už svítí jak mají ¨ Mockrád díky za rady všem zůčastněným. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AnotherOne Odesláno 23. srpen 2009 Sdílet Odesláno 23. srpen 2009 Veď som ti vravel, že to bude spínač. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.