Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Brzdovy spinač


fimima

Recommended Posts

Zdravím všechny,

Dnes ráno na křižovatce se vedlě mě postavil borec s modrou oktavkou, stahl okynko a řek mi že mi nesvítí brzdový světla, ani jedno. (mimochodem oktávka vybavena měřícím zařízením :) ale 50 sem snad jel). Ted sem se na to díval, pročetl tuhle diskuzy a vyzkoušel co se dá. Podotýkám že nesvítí ani jedno brzdový světlo (3ks). Vymontoval sem snímač brzdy a vyzkoušel jeho funkci, je vpořádku, když vyjede tak sepne (spojí obvod). Poté sem změřil napětí které je přiváděno do snímače brzdy = 12.5 VDC, také vpořádku. Z toho plyne, že závada musí být někde na cestě od snímače k žárovkám brzd, a právě nevím, kudy a přez jaké další zařízení ty kabely jdou. Proto se obracím sem na Vás všechny. Díky za jakoukoliv radu, protože bez brdzovejch světel to fakt není ono. diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nastavený je to určitě dobře. Zkontroloval sem to, když je pedal v normální poloze tak je spínač sepnutý, jak sešlápnu pedál tak pohyblivá část spínače vyjede a sepne okruh. Jedině že by byla špatna nějaka pojistka, ale na brzdy by měla byt pojistka č. 12 a ta je vpořádku, protožeje i pro klimu a ta mě jede.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak snad jedině přerušený drát od brzdového spínače. Jeden drát vede z pojistek +12V a ten druhý od spínače je odvod na brzdové světla. Díval ses na správný spínač? jsou tam dva, aspoň u mně. Proměřit nejlépe měřidlem nebo spoň žárovkou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jediny co mě je divny, je to, že když sem měřákem měřil a přiložil kontakty měřáku na kontakty na který je pak připojenej smímač brzd, tak sem tam naměřil 12V, což se mi zdá divný, když spínač slouží jako přerušení obvodu (stejně jako vypínač na světlo v domě) tak by tam nemělo byt 12 V ??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pravě že při stlačeným penále = spínač v poloze sepnuto tam musi byt napětí. Ale o to nejde, já odělal spínač a měřil napětí na konektoru. Vím že naměři 12 V je možný jenom když by to bylo spojeno na kostru což je jediná možnost že přez žárovku, a pak se pravě divim že to nesviti. Protože kdyby to nebylo přez žarovku ukostřeny, tak bych tam nemohl naměřit těch 12 V. Spinač je na 100% dobrej, pokud je ten čudlik na spínači vylezlej, tak je obvod samotného spínače sepnutej (oba kontakty jsou vodivě spojeny), pokud sem ten čudlik zatlačil do spinače, tak oba kontakty nejsou vodivě spojeny = spínač pracuje tak jak má. Pro kontrolu obvodu je uplně jedno, jestli tam spínač je nebo není a v jaké poloze je pedál, prostě na konektoru naměřím 12 V = musí být jeden drát nějak uzemněnej a přez něco, protože jinak by to vyhazovalo pojistky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pri stlačení pedálu tam nemôže byť napätie pokiaľ meriaš medzi kontaktmi spínača. Napätie tam nameráš na oboch kontaktoch ak to meriaš voči inej kostre niekde v aute.

Čo tak skúsiť kusom drôta prepojiť kontakty v konektore?

Podľa tej schémy idú tri nezávislé drôty pre každé svetlo cez dve samostatné poistky dozadu. Je teda nepravdepodobné aby bol problém vo vedení dozadu alebo samotnej poistkovej skrinke.

Skús ešte či sa ti objaví napätie po stlačení pedálu na pozícii A11 resp. A12 poistnej skrinky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale spínač pracuje naopak. Když je spínač stlačenej = pedál je v klidové poloze, tak spínač nevede el.proud. Pokud sešlápnu pedál, spínač se teprve spojí. Takže pravě při stlačení pedálu se tam musí objevit napětí. S těma pojistkama je to dobrej napad, vyndám je, a zkusím jestli na jeden kontakt pojistky při stlačeným pedálu bude napětí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pracuje naopak ale len mechanicky, elektricky to musí byť tak, že keď je plynový pedál stlačený spínač je zopnutý (hoci mechanicky je nestlačený). Pri stlačení pedálu tam nemôže byť napätie, vtedy je spínač síce nestlačený ale je zopnutý - v skrate, čiže medzi kontaktami spínača nemôže byť napäte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi du špatnou cestou, schema co jsem nahral sem na forum je asi pro jinej model. Potřeboval bych schema na starej model 21. Td r.v.96. Na forum ho nahral kdysi Ferry ale nejsem schopnej to stahnout, nejde to. Měřil sem ted jestli když sešlapnu pedal jestli se na pojistku 11 a 12 dostane napětí, a na dvanáctku nic, a na jedenáctce je napětí pořád, myslím že to schema je pro jinej model.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže problém vyřešen, Proměřoval sem od zdroje a nakonec to byl ten spínač brzdy :( Když sem ho měl v patek vyndanej a zkoušel funkčnost tak sepl, ale asi jak byl v jine poloze (va autě) tak nespinal. Rozmontoval sem ho, zbrousil trocha kontakty a brdy už svítí jak mají :)¨

Mockrád díky za rady všem zůčastněným.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...