Jump to content
fimima

Brzdovy spinač

Recommended Posts

Skoušel jsem hledani,ale moc chytrej sem s toho nejsem.Ted jsem se vracel z nočni a zjistil jsem že mě nesviti brzdy.To my už udělalo v srpnu na dovoleny,autoelektrikař mi vyčistil spinač a byl klid.Ted je to znova tak se chci zeptat,pod pedalem jsou dva spinače.Jsou oba stejny?Kuokal jsem že na Peugeota maj spinače v auto kelly,mužu si ho koupit tam nebo raděj v Peugeotu?Jo ty spinače pod pedalem,jeden je bilej a druhej červenej a mechanik řikal že jsem měl zanesenej ten bilej.:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kdo    0

Nevím přesněm jak to má 406ka, ale tohle mi udělal na 605ce taky. Snad ti popis pomůže, nebude to až tak jiné, bo jsem koukal na stránky Autokelly a spínače jsou stejné. Vyndá se tak, že se odpojí horní konektor, povolí a vyšroubuje taková matka na těle spínače a ten se prostě vytáhne nahoru z úchytu. Pohromadě drží jen na čtyřech nácvačkách v prostoru hrany mezi konektorem a komínkem a jde krásně rozebrat. Pozor, vevnitř je pružinka a pak jen příčný kontak (takový můstek ovládaný tím čudlíkem, který kouká dole k pedálu) s kontakty ze stříbra, který dosedá na ten komínek, co vede nahoru ke konektoru a ten stačný palec z plastu. Ten příčný kontakt je v tom komínku nasazený jakoby uvnitř v kleci a jde snadno vyndat jeho nakloněním. Jeho stříbrné kontakty a hranu plechu toho komínku, na který dosedají stačí očistit smirkem a je opraveno. Pak už jen složit. Montáž je obrácený postup. Nasuneš co nejdál do držáku, aby se ovládací čudlík zamačkl o pedál (lépe stlačit pedál, zasunout spínač a pedál vrátit, sám si usadí spínač), pak našroubuješ převlečnou matici a je hotovo. Pokud není úplně KO, (a to nebude, jsou jen opálené kontakty) nemá cenu kupovat nový. Vypadá to složitě, ale až ho rozebereš, zjistíš, že to je brnkačka.

Edit: nevím, jaké dva spínače tam má 406ka, ale tenhle je taky navrchu bílý a když sešlápneš pedál, musí se z něj ten opvládací palec vysunout a tím sepne kontakty.

[upravil dne 26.9.07 Kdo]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Kdo

Nevím přesněm jak to má 406ka, ale tohle mi udělal na 605ce taky. Snad ti popis pomůže, nebude to až tak jiné, bo jsem koukal na stránky Autokelly a spínače jsou stejné. Vyndá se tak, že se odpojí horní konektor, povolí a vyšroubuje taková matka na těle spínače a ten se prostě vytáhne nahoru z úchytu. Pohromadě drží jen na čtyřech nácvačkách v prostoru hrany mezi konektorem a komínkem a jde krásně rozebrat. Pozor, vevnitř je pružinka a pak jen příčný kontak (takový můstek ovládaný tím čudlíkem, který kouká dole k pedálu) s kontakty ze stříbra, který dosedá na ten komínek, co vede nahoru ke konektoru a ten stačný palec z plastu. Ten příčný kontakt je v tom komínku nasazený jakoby uvnitř v kleci a jde snadno vyndat jeho nakloněním. Jeho stříbrné kontakty a hranu plechu toho komínku, na který dosedají stačí očistit smirkem a je opraveno. Pak už jen složit. Montáž je obrácený postup. Nasuneš co nejdál do držáku, aby se ovládací čudlík zamačkl o pedál (lépe stlačit pedál, zasunout spínač a pedál vrátit, sám si usadí spínač), pak našroubuješ převlečnou matici a je hotovo. Pokud není úplně KO, (a to nebude, jsou jen opálené kontakty) nemá cenu kupovat nový. Vypadá to složitě, ale až ho rozebereš, zjistíš, že to je brnkačka.

Edit: nevím, jaké dva spínače tam má 406ka, ale tenhle je taky navrchu bílý a když sešlápneš pedál, musí se z něj ten opvládací palec vysunout a tím sepne kontakty.

[upravil dne 26.9.07 Kdo]

Jo nějak tak jsem to ted před chvili dodělal,ale pro jistotu jsem si v kelly objednal novej.Budu mit dva když už to mam druhe čištěni snimače za dva měsice.Ten druhej snimač je asi v pohodě,vše funguje jak ma.Nejsou ty snimače dva proto,že brzdy jsou dvouokruhove?Snad jsem neplacnul nějakou blbost.Novy snimač cca170kč a bude zitra.:super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kdo    0
Původně zaslal: fimima

Jo nějak tak jsem to ted před chvili dodělal,ale pro jistotu jsem si v kelly objednal novej.Budu mit dva když už to mam druhe čištěni snimače za dva měsice.

Jasně, je to tvoje volba, ale IMHO zbytečná investice. Viděl jsi vnitřek, pokud jsou v pořádku ty stříbrné pecky a má to kontakt, je spínač věčný. Nepočítej, kolikrát je čištěnej, ale jak. Elektrikář s ním mohl na autě jen prudce zacvakat, tím se prorazí ta opálená vrstvička, je "jako" opraveno, ty zacvakáš jemu a je to. Určitě to nerozebíral a čistil jako ty dneska. Udělal jsi z něj nový a máš zase pokoj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kdo    0
Původně zaslal: fimima

.Nejsou ty snimače dva proto,že brzdy jsou dvouokruhove?Snad jsem neplacnul nějakou blbost.

Jen trošíčku. Ten spínač spíná jen a pouze ty žárovky brzdových světel, bez ohledu, jake jsou v autě brzdy, resp. systém a reaguje pouze na pohyb pedálu.:papa:super

[upravil dne 26.9.07 Kdo]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Kdo

Původně zaslal: fimima

.Nejsou ty snimače dva proto,že brzdy jsou dvouokruhove?Snad jsem neplacnul nějakou blbost.

Jen trošíčku. Ten spínač spíná jen a pouze ty žárovky brzdových světel, bez ohledu, jake jsou v autě brzdy, resp. systém a reaguje pouze na pohyb pedálu.:papa:super

[upravil dne 26.9.07 Kdo]

Ale stejne jsem se nedopatral proč jsou tam spinače dva.Dnes jsem si snimaček vyzvedl a bude snad klid.Asi jsem ho koupil proto,že jsem malem prišel na slovensku o techničak.Byli jsme v letě na dovoleny a asi kolem pulnoci mě zastavili v Prešove policajti prej"proč nebrzdite pred přejezdem když jede vlak,nacož jsme pak pochopili že brzdite,ale nesvitite" Za jejich asistence jsem hledal v pojistkach a bylo to k ničemu,tak mi chteli spakovat techničak.Pak ale zjistili že pochazim ze slovenska a jejich kolega je můj dobrej kamarad tak se nademnou zmilovali nechali mě dojit do cile cesty,cca30km.:super:super:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja mam na brzde 1 spinac a ten druhej je na tempomat. Kdyz mas tempomat tak na brzde jsou 2 a na spojce je 1 aspon takhle jsem se to docetl ve vlakne zabyvajici se dodelanim tempomatu :c)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: mitch.mb

No ja mam na brzde 1 spinac a ten druhej je na tempomat. Kdyz mas tempomat tak na brzde jsou 2 a na spojce je 1 aspon takhle jsem se to docetl ve vlakne zabyvajici se dodelanim tempomatu :c)

No ja pravě nemam tempomat.Jsou hned vedle sebe,jsou dobře vidět pod pedalem.V kelly ten snimač co jsem potřeboval mali pod pravostraně řizenema vozidlama:myslim:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: mitch.mb

A na spojce mas koncak???

Mysliš spinač na spojce?Je tam taky,teda na 100% to netvrdim.Zitra se podivam,anebo to rovnou vyfotim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pokud bys mel spinac i na spojce tak by to vypadalo ze bys mel mit tempomat anebo alespon pripravu pak by stacilo vlevo pod volant pod packu blinkru pridat packu na tempomat a aktivovat v RJ

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: fimima

Skoušel jsem hledani,ale moc chytrej sem s toho nejsem.Ted jsem se vracel z nočni a zjistil jsem že mě nesviti brzdy.To my už udělalo v srpnu na dovoleny,autoelektrikař mi vyčistil spinač a byl klid.Ted je to znova tak se chci zeptat,pod pedalem jsou dva spinače.Jsou oba stejny?Kuokal jsem že na Peugeota maj spinače v auto kelly,mužu si ho koupit tam nebo raděj v Peugeotu?Jo ty spinače pod pedalem,jeden je bilej a druhej červenej a mechanik řikal že jsem měl zanesenej ten bilej.:myslim

Tak sem náhodou taky zjistil, že mi nesvítí brzdové světla.

Ke spínači je blbý přístup, ale jde to.;)

takže odšroubovat kryt pojistek- 3čkouby plastové korunou a 2 torxy na stranách dole pak vytáhnout kryt k sobě. Lehnout pod volant a nad řadící tyčí jsou ty spínací kontakty brzdy. moje spínače jsou samostavitelné v plastové objímce. Brzdový spívač je bílý. Zmáčknout brzdu rukou a do mezery mazi spínař vložit něco pevného (špalík) a brzdu pustit tím se spínač vytlačí z objímky. Vytáhnout odpojit dráty a rozebrat. Mezi plasty vrazit tenký šroubovák a rozevírat az zoubky projdou a vnitřní díl povytahovat. Srovnat a vyčistit kontakty a vrátit. Zmáčknout brzdu, zatlačit spínač a brzhu povolit, osi ten spínač sama vytlačí do správné polohy. A je to hotovo 30min. :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest servisman   
Guest servisman

zde je fotečka sice ze starýho modelu ale mělo by to býti stejné

post-0-14109601507196_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honza406: tak s novým modelem to stejné není:nevim, tam je ten spínač nasunutý z druhé strany, od volantu a má válcový profil s vroubkama (pro atom. přednastavení) a nakonci čtverec na konektory. jinak je to na stejném místě jak to máš ty. fotku nemám :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest servisman   
Guest servisman

no já koukal na servicebox a tam je to stejné pro oba modely.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: honza406

no já koukal na servicebox a tam je to stejné pro oba modely.

ASi klame fotka, umě to vypadá přesně takto, červeně se to tam nasouvá a modře tlačí pedál do čidla. Možná že tam můžou bát oba typy :super aaa už jsme na to přišli.;)

post-0-14109601510962_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×