Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Cistenie motora


vdacny

Recommended Posts

Ahoj. no já jsem se na to nemohl také koukat. tak jsem si koupil na pumpě přípravek čistič motorů výrobce si nepamatuji a to jsem všechno rozprášil na motor všude kde jsem se dostal. nechal jsem 10 minut působit a spláchnul to tlakovou hadicí pozor ale aby nebyla příliž silná a nepřetrhala některé draty. nevěřil jsem jak to prokouklo. přípravek opravdu učinkuje. Pak už jen leštěnku na plasty a dodělat do dokonalosti kryt baterie , filtrů atd. jako když vyjede z továrny ;):potlesk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdysi, když jsem ještě vlastnil 405-ku 1.9 GRI, jsem si chtěl nechat motor umýt přímo u profesionálů, co se tím řadu let živí. Když jsem tam přijel, hned se mne zeptali, jestli mám benzínový motor. Odvětil jsem, že ano. Na to mi sdělili, že pokud si u nich nechám motor umýt, tak už neodjedu. Že je to vyzkoušené, že benzínové peugeoty a citroeny po umytí motoru nejdou nastartovat. Jelikož jsem měl motor špinavý od oleje, když pitomci v servisu zapoměli zavřít víčko, rozhodl jsem se, že to risknu. Motor umyli wapkou a pak vyfoukali stlačeným vzduchem vodu tam, kde zůstala. Po několika pokusech se mi motor přeci jen podařilo nastartovat, ale chytnul jen asi na 2 válce. Děsnej rachot, vibrace a žádnej výkon. Po cca 3 km mi chytnul i třetí válec a po dalších několika kilometrech i poslední. Od té doby to fungovalo až do doby, kdy jsem se rozhodl auto umýt ručně. Byl jsem vždy zvyklý zajet na kartáče na myčku, ale naši na chalupě mají studnu s čerpadlem, tak jsem si řekl, že pro jednou bych to mohl umýt pořádně. Ale ouha. Pod tím tlakem vody z čerpadla zase voda natekla někam, kam neměla a já už nenastartoval. A to jsem nemyl motor, jen kastli!!! Před tím i potom na kartáčích na myčce nikdy žádný problém. Otec mne onehdy táhnul se svou Škodou 120 40 km domů. Za pár dnů to vyschlo a už v poho. Od té doby už s tím nebyl žádný problém, ale z mytí motoru a ručního mytí karosérie jsem vyléčený. Jezdím x let na kartáče na myčku a jen se směju, když slyším klišé o tom, že kartáče poškozují lak.

[upravil dne 17/9/07 Ladman]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky bych ten motor nemyl, když vidim co je tam elektriky. Dneska jsem nemohl nastartovat a když jsem nastartoval drželo to šíleně vysokej volnoběh. Nakonec jsem odpojil čidlo teploty chladicí kapaliny a motor se uklidnil, kontrolka diagnostiky po připojení zhasla. Jo jo byl tam studeňák, když teď vim jak choulostivý to všechno je, do mytí bych nikdy nešel. Jinak auto myju doma ručně pořád a nestalo se že bych nenastartoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikdy mi to problémy nedělalo. Myji teda vždy ručně. Je pravda, že jsem motor Wapkou nikdy nemyl, teda spíše nemusel. Jsem to nikdy nenechal dojít tak daleko. Protože kdyžmě naštve, že mě auto přestane někde jet (už se stalo několikrát):roll, tak na sobě mám většinou sako:D. Takže čistota především. Motor se musí lesknout!

640x480http://www.robex-dk.cz/406/406_tyc2.jpg[/img]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neboj se umýt motor. Nic na tom není. Elektrické součástky (alternátor, baterka apod.) zabalíš do igelitu. A můžeš použít i wapku. Já ji nemám, tak dělám vše ručně. Je pak pěkný pohled na čistí motor a i to o majiteli vozidla něco napoví. Jinak na čištění motoru používám štěteček a nebo hadřík. a tady je výsledek:

post-0-14109596511084_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Postříkej přípravkem na čištění motoru a nech působit. Já osobně nemeji Wapkou ale zlehka hadicí. Tam, kam se dostanu kartáčem nebo hadrem otřu. Mechanicky odstraním nejprve nečistoty tím hadrem a postup opakuji. Pěkně opláchnu a je to!:cool:

Možná by neškodilo překrýt alternátor. Jinak nic neschovávám, ale neopalchuji přímo. Nestříkám vodu na díly o které mám strach. Chce to jen trochu soudnosti. Mám LPG a ty dráty k tomu jsou takové chabrus. Proto nepoužívám tlakové čištění. min. do doby, než plyn předělám dle svých představ :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě umyli motor taky profesionálové, kasali se že se nemuže nic stát, že v pohodě odjedu, potom jsem sice nastartoval ale jen na dva válce. Když jsem sundal zapalovací rampu tak jsem z ní vylil asi pul litru vody, ta pokud to budete někdo mýt tak na to pozor. Možná lepší zabalit choulostivé díly do mikrotenu, postřikat připravkem a pak splachnout kropičkou, jinak je tu riziko že pojedete na laně jako já;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: vdacny

to polinejk: a to si aj zakryval elektriku,vyberal baterku, alebo si to nechal len tak??? lebo NENI SOM ISTY.........

Normálně jsem to vzal tak jak to bylo vůbec nic jsem nezakrýval. taky jsem se nejdřív bál ale děla to takhle hodně lidí. Vůbec žádná vada se nepřihlásila :super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...