Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

strata {vysoky tlak} chladiacej kvapaliny 3061.9D


roman306

Recommended Posts

Nechci Tě děsit, ale tipnul bych to na těsnění pod hlavou nebo - a to je pravděpodobnější - prasklou hlavu. Měl jsem podobně se projevující závadu na naftové MAZDĚ, protože jezdím poměrně hodně tak dokonce několikrát, a vždy se to projevovalo stejně - motor začal zničehonic tlakovat (prasklinami se dostával vzduch do kapaliny, ta je nestlačitelná a tak uniká pod expanzním víčkem => mizí a nestačí uchladit motor => přehřátí motoru a tvorba dalších prasklinek na hlavě). Doporučuji začít demontáží hlavy, vyzkoušet její těsnost (kdekoli, kde hlavy opravují Ti jí určitě zkusí), vyměnit těsnění pod hlavou a v případě dobré hlavy jezdit dál. Pokud hlava bude špatná, tak bych si jí asi nechal zrepasovat (cena se odvíjí podle poškození a práce) nebo bych jí zkusil koupit na vrakáči, ale dohodl bych si možnost jejího natlakování. Každopádně se ale připrav, že to není stovková záležitost

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Docela jasnej příznak je foukání do vody, když tam dáš místo víčka ruku ucejtíš rázy od motoru.

Nebo zkus, jestli se ti auto uchladí na volnoběh. Necháš to tak čtvrt hodinky vrčet, když přijedeš a jestli vyletí teplota nahoru jak šílená je to pravděpodobně ta hlava.

Já sem jednou dopad takhle

http://306.frikulin.com/picture/servis/head.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mě začínáte děsit...

u mojí 309 1,9D mi někde uniká chladicí kapalina (vlevo pri pohledu na auto zepredu - podle louzicky na asfaltu). Pres leto hladina drzi, ale jak se ochladí, tak to nekde kape - zvlast pres noc. Hadice co jsou videt jsou suche, dolit je potreba cca po 1 mesici. Motor se neprehriva (samozrejme dolevam kapalinu). Ma nekdo tip, kde by to mohlo tect krome jiz zminene hlavy?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mozno tesnenie na vodnej pumpe. Ale skus ten bordel do chladicov , mne to pomohlo a uz na to jazdim nejeden rok. Vytesnuje to cely chladiaci system. Ak to budes zhanat tak iba tie co su v tekutej forme, praskove upchavaju totalne vsetko, aj to co nemaju. Ak chces zistit kde to tecie tak jedine zobrat prsiplast a lahnut pod auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak je tlakova poistka na zásobnej nádrži nefunkčná (fest tesní) a chladič (mierne) deravý, časom sa chladiaca sústava zavzdušní. Ako sa mení teplota (den-noc) vzduch v chladiacej sústave vytláča vodu aleob nasáva ďalší vzduch. Takto môže vytiec? počas jednéh dňa aj pár deci chladiacej zmesy. Toľko moja skúsenos? s 205 1,4 XR.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mrazove poistky to ti je taka sranda na bloku motor{ kolecka- zatky} . Ked nemas nemrzku a nahodou ta prekvapi mraz tak aby neroztrhlo blok motora tak vytlaci tieto srandy. Nevravim ze to je ono ale na niektorych vozoch to zvyklo prehrdzaviet a preto to netesnilo. To je fakt jedna z moznosti.Suhlasim tiez s Miquelom. Ja neviem ale ak mas nemrznucu v chladici tak ta zvykne byt nejakej farby a ked niekde vyteka a potom vto vyschne tak to urcite za sebou necha nejaku stopu. Som zvedavy co to bude. Daj vediet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

upresnenie

Ten problem mam uz asi 2 roky a ten stav je stabilizovany. Ak tam nalejem vodu, auto sa asi mesiac neprehrieva. Prehrievanie zacne az vtedy, ak sa po troskach strati tolko vody, ze prestane cyklovat. Je to skratka neustale narastanie tlaku. Ak sa otvori chladiaci okruh cez chladic, vyletuju vzduchove bubliny. Neviem, ci sa jedna o prasknutu hlavu valcov (ale olej v chlad. kvapaline nemam), dalsou moznostou by bolo hadam tesnenie pod hlavou, alebo nejake tesnenie vo vodnej pumpe. Potreboval by som oddyferencovat asi tieto chyby. Inak vsetkym velmi dakujem za podelenie sa so svojimi skusenostami.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podobny pripad som mal aj ja:

* najskor kvapkala voda z jednej strany vodnej pumpy - vymena tesnenia za 15,-- SKK - 2 mesiace klud

* potom pustila jedna hadica - ta bola velmi draha tak som tam nalial taku kvapku co spomina Jofo - 1 mesiac ticho

* potom sa voda vytracala cez tu dierku nad vikom - to uz boli riadne tlaky - ruku by som namiesto vika nedal (auto na 1-ke sklbalo ako sialene a boli tam aj riadne vybuchy)

* takze servis - zbrusenie hlavy, vymena tesnenia - cena: 5.000,-- SKK

Tolko moja skusenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja som tiez menil tesnenie pod hlavou, lebo to tlakovalo celu sustavua mam od vtedy klud. teraz som zistil ze mi unika voda z chladica . vydno tam dajaky sram po uderi pri vymene prevodovky.

jofo : xcem vyskusat ten sajrajt na utesnenie. ako sa to vola a kde to mozem kupit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten sajrajt som minule videl v Carefoure za rovnych 150 korun a myslim ze sa to volalo PREVENT a bolo to madarskej vyroby. Daju sa kupit aj na benzinkach take plechovky so zltym popisom a tie funguju tiez spolahlivo ale su drahsie. Presny nazov ti napisem neskor. V podstate su vsetky rovnakeho zlozenia len od inych vyrobcov a v inej cenovej relacii. Niektory obchodnici ta budu presviedcat aby si kupil aj tie praskove, ale s tymi nemame dobre skusenosti, sice lepia dierky, ale niekedy sa stane ze zalepi aj hadicu. Takze jednoznacne tie tekute.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...