Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

změna chování motoru za deště


Dave405

Recommended Posts

Včera jsem podruhé všiml jedné věci. Když při jízdě projedu nějakou větší kaluží změní se chování motoru. Zvuk je takový hlubší a o něco míň to táhne, po chvilce to zase přestane. Na palubce žádná chyba nesvítí a ani diagnostika nic neukázala - vše v pořádku. Můj osobní názor na to je takový, že je nějaká skulina u lambda sondy a při vjetí do kaluže se na ní dostane voda, lambda sonda přehodnotí situaci a dá motoru impulz, ten pak míchá řidší směs (při neutrálu se při tomto stavu zvednou otáčky cca o 100). Tento stav přetrvává opravdu jen chvíli, tak 10s a pak je zase všechno v pohodě, zřejmě po ofoukání lambdy.

Měl někdo podobný problém? Může to být opravdu tou lambdou? Ještě jsem sice na to nekoukal, ale servisák ma na to stejný názor. Ještě me napadly kontakty a konektory, které jsou vespod motoru, ale nevím no.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Přema

Já mám spíše opačnou zkušenost,za deště jede auto daleko líp....ale to je ve směs známé,když víc vlhčí vzduch tak tím pádem víc kyslíku a proto to líp jede....

ale s tím tvojim problémem nemám zkušenost...:myslim:myslim

Přesně tak !!

Nemožné, že by se ti dostala někam voda?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Přema

,když víc vlhčí vzduch tak tím pádem víc kyslíku a proto to líp jede....

trošku tě poopravím. Ve vlhkém vzduchu není víc kyslíku, ale....vlhka :mrk, tedy motor pracuje nepatrně v režimu, jako při vstřikování vody - už za války známý booster výkonu v leteckých motorech. Ověřeno na MB 1100, kdy jela s přívěsem jako z praku, ale ráno už se nenastartovalo - prasklé těsnění pod hlavou a motor si srkal vodu, která ho ale přes noc zalila. :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejsem chemik odborník,ale myslím,že je ve vzduchu víc jak H tak O teda co si pamatuju tak vodíku a kyslíku a obě složky když se teplem rozloží tak podporují proces hoření.Ale nekamenujte,jestli nemám pravdu,to je lajcký názor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Dave405

Včera jsem podruhé všiml jedné věci. Když při jízdě projedu nějakou větší kaluží změní se chování motoru. Zvuk je takový hlubší a o něco míň to táhne, po chvilce to zase přestane. Na palubce žádná chyba nesvítí a ani diagnostika nic neukázala - vše v pořádku. Můj osobní názor na to je takový, že je nějaká skulina u lambda sondy a při vjetí do kaluže se na ní dostane voda, lambda sonda přehodnotí situaci a dá motoru impulz, ten pak míchá řidší směs (při neutrálu se při tomto stavu zvednou otáčky cca o 100). Tento stav přetrvává opravdu jen chvíli, tak 10s a pak je zase všechno v pohodě, zřejmě po ofoukání lambdy.

Měl někdo podobný problém? Může to být opravdu tou lambdou? Ještě jsem sice na to nekoukal, ale servisák ma na to stejný názor. Ještě me napadly kontakty a konektory, které jsou vespod motoru, ale nevím no.

Myslím že budeš mít jinej problem, hadice sání je vyvedena do levého podběhu a je dost nízko, myslím že si nasaješ rozprášenou vodu z kaluže do filtru a filtr se vodou ucpe, proto se sníží výkon než voda vylítá z filtru. I ta změna zvuku tomu odpovídá. Ale muže to být klidně něco jinýho, ale k Lambdě se ta voda nejspíš nedostane. Pozor při hlubší louži, mohlo by se stát že si motor cucne vodu a zaplaví se.

[upravil dne 8/9/07 Radek Hurvajz]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Radek Hurvajz

Původně zaslal: Dave405

Včera jsem podruhé všiml jedné věci. Když při jízdě projedu nějakou větší kaluží změní se chování motoru. Zvuk je takový hlubší a o něco míň to táhne, po chvilce to zase přestane. Na palubce žádná chyba nesvítí a ani diagnostika nic neukázala - vše v pořádku. Můj osobní názor na to je takový, že je nějaká skulina u lambda sondy a při vjetí do kaluže se na ní dostane voda, lambda sonda přehodnotí situaci a dá motoru impulz, ten pak míchá řidší směs (při neutrálu se při tomto stavu zvednou otáčky cca o 100). Tento stav přetrvává opravdu jen chvíli, tak 10s a pak je zase všechno v pohodě, zřejmě po ofoukání lambdy.

Měl někdo podobný problém? Může to být opravdu tou lambdou? Ještě jsem sice na to nekoukal, ale servisák ma na to stejný názor. Ještě me napadly kontakty a konektory, které jsou vespod motoru, ale nevím no.

Myslím že budeš mít jinej problem, hadice sání je vyvedena do levého podběhu a je dost nízko, myslím že si nasaješ rozprášenou vodu z kaluže do filtru a filtr se vodou ucpe, proto se sníží výkon než voda vylítá z filtru. I ta změna zvuku tomu odpovídá. Ale muže to být klidně něco jinýho, ale k Lambdě se ta voda nejspíš nedostane. Pozor při hlubší louži, mohlo by se stát že si motor cucne vodu a zaplaví se.

[upravil dne 8/9/07 Radek Hurvajz]

Ano je v podběhu. Podívej se na tu hadici pozice 6 (já měl popraskaný povrch popraskanou) a za deště mi to taky blblo. :(

[upravil dne 8/9/07 Pinďa]

post-0-14109596420746_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...