Přejít na obsah
Glum

Přední náprava

Recommended Posts

Ahoj,

mám jeden \"přihlouplý\" dotaz. Můj P306 1.9 D je tak trochu rozbitej...

Při přejezdu nerovností (i za velmi pomalé rychlosti - cca jak chůze) se z předních kol linou tvrdé rány. Když jsem měl obdobný problém se zadní nápravou, vyměnili se silenbloky nad torzní tyčí :( . Co může být problémem u předku? Můžou i při tak pomalé jízdě vydávat rány tlumiče? Nebo jsou tam také nějaké silenbloky...

Máte někdo podobné zkušenosti?

Díky.

Ondra

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Nazdar Ondra, ja som si koncom roka 2002 zadovazil 405 SRDT, r.v.12/94 a tiez ma trapi predna naprava. Ja som zacal odstranenim vole na riadeni, potom som pokracoval fin. menej narocnou vymenou vsetkych silentblokov na prednej naprave - torzka, ramena, tlmice, neskor som vymenil aj samotne tlmice. Kazdou vymenou niektoreho z dielov to bolo o poznanie lepsie. Teraz sa chystam na vymenu vsetkych capov - malo by ich tam byt 6. Takze okrem homokinet. klbov a vymeny lozisk by som mal takmer hotovu generalku prednej napravy. Na zaciatku mi velmi pomohla navsteva Peugeot servisu, kde mi urobili za nejakych 150 Kc diagnostiku celeho podvozku a povedali co je OK a co potrebujem vymenit.

Tak vela zdaru Ti zelam!

Hektor

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Glume :

me 205 dela taky takove zvuky. Takovy duty zvuk pri prejezdu nerovnosti do cca 30 km/h.

Myslel jsem si, ze vrzou sedacky, ale pak se zjistilo, ze je hin predni rameno. Muzou to byt taky nejaky silentbloky na stabilizatoru a ja nevim, co jeste.

Hod to k nekomu, kdo tomu rozumi.. kdyz ma zvedak, tak prohlidka auta se da zvladnout za 10 minut.

Muze to byt cokoliv ...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

To Glum: Podle mě máš špatné silenbloky pro uložení ramen před. nápravy a možná i kulové čepy. Já jsem na sve 405 dělal přední nápravu už v loňském roce 2x silenbloky a 1x kulové čepy, krom levého svislého kul. čepu ten jsem dělal 2x. Bohužel Peugeoty jsou dělané na jiné silnice né na ty naše kvalitní silnice bez výtluk.

Pokud to tvoje autíčko má nějaký ten km již zasebou, tak bych přemýšlel o výměně všech silenbloků a čepů. Bude to sice stát cca. do 4000Kč ale budeš mít jistou že je vše OK.

Pozn. Můj kámoš jel se svou 405 SRDT po městě 50Km a v zatáčce kde byla menši výtluka tak uslišel ránu a předek auta mu klesl na zem. příčina-roztrženej kulovej, kdy dík šroubu s tou kulovou částí vyskočil z prasklého pouzdra. Jen děkoval bohu že nejel někde po dálnici 150Km.

ČUS MAXIM

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

P.S.- (Bohužel Peugeoty jsou dělané na jiné silnice né na ty naše kvalitní silnice bez výtluk.) - je myšleno IRONICKY

To hektor : 405 ma poze 4 čepy - 2x svislé čepy, 2x kulové čepy.

ČUS maxim

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Guest Venca

Kosti stabilizátoru jsou slabinou všech aut. Pokud je tam jeden čep v prdeli dokáže to dělat dost velkej bordel. Nejhorší je, že když zvedneš auto většinou nic nepoznáš. Uložení stabilizátoru 4x jsou další slabá místa. Začal bych tady.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Lidi, kamarádi, přátelé a odborníci. Mám dilema, který trošku souvisí i s tímhle, co se tady probíralo. Jelikož můj šemík bude mít za chvíli na hrbu 100kkm a díly, o kterejch je tady řeč (silentbloky atd) kromě čepů řízení a předních tlumičů, budou mít už taky něco za sebou, plánuju na příští jaro \"velkou prohlídku\". Nabízí se dvě možnosti. Buďto zajet do autorizovanýho servisu, kde mají veškeré technické vybavení (např. geometrii, diagnosis atd apod) a počítat s vyšší cenou a? už dílů nebo hodiny, nebo se svěřit do rukou chlapíka, kterej \"prostě pežotům rozumí\" ale nemá např diagnozu, což je zase vykoupeno osobitým přístupem k problémům, nižší cenou oprav a materiálů atd ? Jde o to, že v servisu bych to třeba spláchl naráz, kdežto v druhým případě bych to musel absolvovat navíckrát. Počítám nejen s výměnou veškerých náplní, ale bojím se taky toho, že přijdou na řadu taky zmiňovaný díly ....

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

no,a ......jezkovi voci .................. hmm, to je dobry, zastavit se v puli monologu ....:D

chtelo by to zaver :-)

Hele, ja to hodil k jednomu manikovi u nas, ten vzal takovou hlouhou zeleznou tycku a zacal za vsechno pacit.

Po 10 minutach prohlasil, ze to chce tohle a tohle ..

Nejvetsi problem bude najit toho manika, popr. dobry servis

taky hledam

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

No já toho chlapíka znám. Je to konkrétní osoba. Servis taky znám. Teď jde jen o to, kam s ním ??? ;) servis bo chlapík ....

btw. určitě se tady najdou takový (voštík) co budou připomínkovat, že je to \"trochu\" OT. Takže se klidím ... asi do pokecu ....

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Na 306 je předné náprava celkem pěkně vyřešená, až na to , že nic nevydrží.

Postav auto na rovinu, pořádně zabrzdi. Jednou nohou si stoupni na přední kolo a zkus ho otočit dozadu a dopředu. Pokud ti bude cestovat, sou to silenbloky. ( sou tam přední, ty sou kulatý a dělený a pak zadní, ty odcházej nejčastějc )

Stojí to pár stovek, ale jednoduššéí máš u staršího auta koupit je s celym ramenem a spodnim čepem, obě strany pořídíš cca do 4000,- bez DPH. Jen když měníš zároveň ramena, musíš udělat geometrii.

Dobré je, zvednout si kapotu a podívat se zároveň na uložení tlumičů, když už budeš lomcovat kolama.

Jestli kola držej a při jízdě slyšíš spíš takový kvrdlání, než kovový cvaknutí, tak si kup kosti.

Poslední možnost je vůle do stran, to sou pochopitelně kulové čepy. Sice sou za pár kaček, ale zase se musí dělat geometrie.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

To Jezkovi.voci: A proč jsi to neviměníl všechno najednou, obě strany. V odkazu pro Glum jsem psal že je lepší vyměnit vše. Pokud to tvoje autíčko má najeto přes 100tis Km., tak ti zaručuju (alespoň podle mé skušenosti) že když ti odejdou věci na jedné straně silenbloky, čepy tak zanedlohou budeš řešit stejný problém na opačné straně. Mechanicky namáhané díly nejsou věčné. ČUS MAXIM

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Díky všem za odpověď. Vyzkouším příslušné rady. Jen mi ještě řekněte, čemu se říká kosti. :-) Slyším to opravdu prvně...

:-(

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Guest Venca

Kost je vlastně tyčka, která má na obou koncích čep. Jedna strana je uchycena na konci stabilizátoru a druhá na oku na tlumiči. Předpokládám, že 306 je shodná s 206.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

To Jezkovi.voci: Čemu říkáš tyčka, je to spojovací tyč mezi stabilizátorem a ve vašem případě (u 306tek) tlumičem-(spojovací tyčka=kost)? Já mam na 405ce kost se silenblokama. Ta kost je spojená se stabilizátorem a ramenem přední nápravy, já tam nemam ty kulové čepy jak to máte vy u 306ky.

Ale pokud ti odešla jedna kost, tak bych měnil i druhou i když ti to vycucne další stovky z kešeně. Ale jistota je jistota, než si někde namlátit a zrušit auto, pro třeba 600Kč. To? můj názor. ČUS MAXIM:cool:

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

čus Maxim: Já s tebou samozřejmně souhlasím, že to chtělo asi vyměnit obě, ale dal jsem na informaci service-mana, že ta druhá je v pohodě. Jinak, když někomu řekneš o tyči stabilizátoru řízení, určitě bude vědět o co jde ;)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Čus včem,

kdo jste z TEPIC V ĆECHÁCH nebo okolí tak můžete využít nabídky Peugeot v Srbicích za Hypernovou. Mají te? prohlídku za 1kačku. Musíte se tam ale objednat. Já tam jedu v pátek, tak jsem zvědav co zase najdou.

MT

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×