Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

sání vzduchu


Fuggy

Recommended Posts

Původně zaslal: Fuggy

Chtěl jsem se zeptat jestli má někdo zkušenosti s skracování sání vzduchu.myslím odstranění kolena k vzduch. filtru.Zlepší to výkon neboto nestojí za to.

Díky :super

ee špatnej napad , to raději přime sani ale zazraky v podobě enormniho zvyšeni vykonu nečekej

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odstraněním kolena nic nevyřešís, musela by se prodloužit k nárazníku s otvorem aby se při rychlosti vzuch tlačil dovnitř.

Jak to zvyšuje výkon je otázkou dohadů, předpoklad je ale takovej, že se efekt dostaví nad dejme tomu 90km/h, ne při rozjezdech na semaforech.

Problém je, že to se ani na brzdě vyzkoušet nedá, jedině že by se změřil odpor vzduchu při určitých rychlostech a pak na brzdě by se do sání foukalo třeba motorovým fukarem...

Já se do toho chci pustit, jenže nemám čas. Plán jě rouru prodloužit místo mlhovky a pak místo airboxu dát sportovní kónusovej filtr, kterej bude krytej kónusovvým bastl-airboxem. Výkon pak vyzkouším v brněnských kopcích při určitých rychlostech/kvaltech/teplotách, tak by mělo jít zjistit rozdíl.

Já osobně to chci hlavně uděllat ze zajímavosti, porovnání teorie a praxe co se týče vzduchu u nepřeplňovaných benzínových motorů středního objemu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: CENNY205

Ahoj já sem to skusil na své 205ce jedeto líp :potlesk ajinak auto reaguje jedemi uz od spoda má lepší zátah ale ve viších otáčkách semi zdá že strácí víkon :myslim

Někde jsem četl že když se dá sportovní sání "filt" je potřeba k tomu ještě nastavit vstřikování popřípadě karbec. Protože ti jde do motoru víc vzduchu a ochuzuje to směs:super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Stiv

Původně zaslal: CENNY205

Ahoj já sem to skusil na své 205ce jedeto líp :potlesk ajinak auto reaguje jedemi uz od spoda má lepší zátah ale ve viších otáčkách semi zdá že strácí víkon :myslim

Někde jsem četl že když se dá sportovní sání "filt" je potřeba k tomu ještě nastavit vstřikování popřípadě karbec. Protože ti jde do motoru víc vzduchu a ochuzuje to směs:super

Nevím jak karbec ale v modernějším vstřikovacím motoru by si s tím měla poradit ECU, pokud to není nějak přehnaný.

Na to tam to čídlo (popř. váha) je, aby to nemusel štelovat pan řidič.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, kdysi sem míval fávo (s karburátorem) a tenkrát jsem se ptal jak by se řešilo předělávání sání vzduchu na bavlněný filtr. Nikdo mi to nedoporučoval, protože aby to líp jelo, tak se musí na karbecu nastavit jiná směs -> větší spotřeba a nedokonalejší spalování (střílení do výfuku atd). Takže u karburátoru se auto musí naladit. Pokud se jezdí závody, tak se naladí na bohatou směs, zprůchodní se sání vzduchu a spotřeba se neřeší.

U modernějších vozítek si množství a kvalitu nasávaného vzduchu hlídají čidla (váha vzduchu, atd...) jak psal Fusion. Řidící jednotka pak podle signálu z čidel (váha vzduchu, lambda,atd..) "namíchá směs" tak, aby to optimálně prohořelo, aby to jelo, neničilo motor a moc to nežralo :D:D

Délka a průměr sacího potrubí mají vliv na výkon a kroutící moment. Četl sem konstrukci nějakého tušim VVTi (měnitelné časování ventilů) motoru od Hondy a tam byla u sání vzduchu klapka, která přepínala mezi dlouhým a úzkým a krátkým a širokým sáním - podle otáček motoru. Pokud si dobře vzpomínám, tak v nižších otáčkách šel vzduch přes krátké široké a ve vyšších přes dlouhé užší.

O bavlněným filtru tady byly napsány hotové romány. Aby to mělo smysl, tak se to musí udělat tak, aby byl filtr tepelně odstíněn od tepla z motoru a aby sál čerstvý vzduch (pokudmožno náporově z prostoru masky). Vyrábějí se různé sady, které se toho snaží za nemalý peníz dosáhnout (český národ je však vynalézavý a proto tady najdeš velkou hromadu bastlů pochybných vlastností). A kdo nemá v autě bavlnu - jakoby nežil :D Kdesi sem četl, že pokud se udělá správně přímé sání a zprůchodní se výfuková cesta (od svodů po tlumič), tak se dá nahnat až 20procent výkonu navíc. Ale pokud to budeš kutit u motoru s 60kW, tak si člověk moc nepomůže. Smysl to má u silnějších motorů (na 100kW motoru je 20kW výkonu navíc už znát).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tanagy: napsals informace, o kterých jsem byl línej se rozpisovat, takže díky :papa

Jinak metafyzika to opravdu není, jenom dobrý si prostě koupit pár bazmeků a jít na to trochu "vědečtěji". Digimetr s teploměrem stojí pár kaček a není nic jednoduššího, než cidlo dávat na různý místa v motorovým prostoru, kolem airboxu, uvnitř sacího potrubí a natáhnout to do auta a hodnoty zapisovat. Pak po přestavbě porovnat s novýma hodnotama. Dobrý je měřit ten odpor vzduchu na kastle, což asi z časových důvodů vynechám. Navíc by k tomu bylo nejlepší mít manometr, kterej v digitálu božel stojí několik tisíc. Dá se to ale udělat i s citlivým budíkovým.

Na běžných kitech "přímýho sání" vidím pár problémů: 1) nevěřím hodnotám výkonu, který někdy uvádí 2) nelíbí se mě ta jasná tepelná zátěž 3) na 605 se nedělá a i kdyby jo tak 3-4tis za to nedám.

Já se těším na to až na to budu mít chvilku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Fusion

Původně zaslal: Stiv

Původně zaslal: CENNY205

Ahoj já sem to skusil na své 205ce jedeto líp :potlesk ajinak auto reaguje jedemi uz od spoda má lepší zátah ale ve viších otáčkách semi zdá že strácí víkon :myslim

Někde jsem četl že když se dá sportovní sání "filt" je potřeba k tomu ještě nastavit vstřikování popřípadě karbec. Protože ti jde do motoru víc vzduchu a ochuzuje to směs:super

Nevím jak karbec ale v modernějším vstřikovacím motoru by si s tím měla poradit ECU, pokud to není nějak přehnaný.

Na to tam to čídlo (popř. váha) je, aby to nemusel štelovat pan řidič.

Jo tak to byl karbec nebyl jsem si jistý, ale vim že se něco musí upravit když se dá filtr. díky za upřesnění

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...
Původně zaslal: jozza

Karburátor nevím ale je dobré si nechat vyleštit svody.... Směs pak bude lepší klouzat do spalovací komory.:P

Při vší teorii, pokud budu dělat věci jako leštění svodů tak zaroveň udělám leštění/GO hlavy, sání, možná GO ostatních věcí... nevím jestli jen tak leštění svodů je ta pověstná cesta ke koníkům :) Co když je za tím zhinlej lauf?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale na tom leštění sacích kanálků něco je,protože z výroby mají ten povrch nedokonale "rovný" a hlavně před vsáním směsy do válce je v místě,kde se rozšiřuje sací kanál na průměr ventilu ostrá hrana po celém obvodu(tvoření neprospěšných vírových efektů),je dobré tuto ostrost zaoblit a tím umožnit lepšímu plníně válců a tím lepšímu a vyššímu výkonu. Je to práce na jeden den a je zapotřbí náležité trpělivosti,ale výsledek bude za tu celodenní námahu určitě stát. Nejraději bych nakreslil obrázek,ale nejsem doma. Z něj je to jasně zřetelný a každý kutil,co si koupí ,nebo má doma tu malinkou brusku na leštění za 8stovek. Si to dokáže uděla sám =) Když se přidá kit sání + rezonátor a homolog sportovní výfuk,tak je to opravdu znát.:super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...