Fuggy Odesláno 29. srpen 2007 Sdílet Odesláno 29. srpen 2007 Chtěl jsem se zeptat jestli má někdo zkušenosti s skracování sání vzduchu.myslím odstranění kolena k vzduch. filtru.Zlepší to výkon neboto nestojí za to. Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CENNY205 Odesláno 29. srpen 2007 Sdílet Odesláno 29. srpen 2007 Ahoj já sem to skusil na své 205ce jedeto líp ajinak auto reaguje jedemi uz od spoda má lepší zátah ale ve viších otáčkách semi zdá že strácí víkon Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pe.Tr Odesláno 29. srpen 2007 Sdílet Odesláno 29. srpen 2007 Původně zaslal: Fuggy Chtěl jsem se zeptat jestli má někdo zkušenosti s skracování sání vzduchu.myslím odstranění kolena k vzduch. filtru.Zlepší to výkon neboto nestojí za to. Díky ee špatnej napad , to raději přime sani ale zazraky v podobě enormniho zvyšeni vykonu nečekej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fusion Odesláno 29. srpen 2007 Sdílet Odesláno 29. srpen 2007 Odstraněním kolena nic nevyřešís, musela by se prodloužit k nárazníku s otvorem aby se při rychlosti vzuch tlačil dovnitř. Jak to zvyšuje výkon je otázkou dohadů, předpoklad je ale takovej, že se efekt dostaví nad dejme tomu 90km/h, ne při rozjezdech na semaforech. Problém je, že to se ani na brzdě vyzkoušet nedá, jedině že by se změřil odpor vzduchu při určitých rychlostech a pak na brzdě by se do sání foukalo třeba motorovým fukarem... Já se do toho chci pustit, jenže nemám čas. Plán jě rouru prodloužit místo mlhovky a pak místo airboxu dát sportovní kónusovej filtr, kterej bude krytej kónusovvým bastl-airboxem. Výkon pak vyzkouším v brněnských kopcích při určitých rychlostech/kvaltech/teplotách, tak by mělo jít zjistit rozdíl. Já osobně to chci hlavně uděllat ze zajímavosti, porovnání teorie a praxe co se týče vzduchu u nepřeplňovaných benzínových motorů středního objemu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stiv Odesláno 29. srpen 2007 Sdílet Odesláno 29. srpen 2007 Původně zaslal: CENNY205 Ahoj já sem to skusil na své 205ce jedeto líp ajinak auto reaguje jedemi uz od spoda má lepší zátah ale ve viších otáčkách semi zdá že strácí víkon Někde jsem četl že když se dá sportovní sání "filt" je potřeba k tomu ještě nastavit vstřikování popřípadě karbec. Protože ti jde do motoru víc vzduchu a ochuzuje to směs:super Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fusion Odesláno 29. srpen 2007 Sdílet Odesláno 29. srpen 2007 Původně zaslal: Stiv Původně zaslal: CENNY205 Ahoj já sem to skusil na své 205ce jedeto líp ajinak auto reaguje jedemi uz od spoda má lepší zátah ale ve viších otáčkách semi zdá že strácí víkon Někde jsem četl že když se dá sportovní sání "filt" je potřeba k tomu ještě nastavit vstřikování popřípadě karbec. Protože ti jde do motoru víc vzduchu a ochuzuje to směs:super Nevím jak karbec ale v modernějším vstřikovacím motoru by si s tím měla poradit ECU, pokud to není nějak přehnaný. Na to tam to čídlo (popř. váha) je, aby to nemusel štelovat pan řidič. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tanagy Odesláno 29. srpen 2007 Sdílet Odesláno 29. srpen 2007 No, kdysi sem míval fávo (s karburátorem) a tenkrát jsem se ptal jak by se řešilo předělávání sání vzduchu na bavlněný filtr. Nikdo mi to nedoporučoval, protože aby to líp jelo, tak se musí na karbecu nastavit jiná směs -> větší spotřeba a nedokonalejší spalování (střílení do výfuku atd). Takže u karburátoru se auto musí naladit. Pokud se jezdí závody, tak se naladí na bohatou směs, zprůchodní se sání vzduchu a spotřeba se neřeší. U modernějších vozítek si množství a kvalitu nasávaného vzduchu hlídají čidla (váha vzduchu, atd...) jak psal Fusion. Řidící jednotka pak podle signálu z čidel (váha vzduchu, lambda,atd..) "namíchá směs" tak, aby to optimálně prohořelo, aby to jelo, neničilo motor a moc to nežralo :D Délka a průměr sacího potrubí mají vliv na výkon a kroutící moment. Četl sem konstrukci nějakého tušim VVTi (měnitelné časování ventilů) motoru od Hondy a tam byla u sání vzduchu klapka, která přepínala mezi dlouhým a úzkým a krátkým a širokým sáním - podle otáček motoru. Pokud si dobře vzpomínám, tak v nižších otáčkách šel vzduch přes krátké široké a ve vyšších přes dlouhé užší. O bavlněným filtru tady byly napsány hotové romány. Aby to mělo smysl, tak se to musí udělat tak, aby byl filtr tepelně odstíněn od tepla z motoru a aby sál čerstvý vzduch (pokudmožno náporově z prostoru masky). Vyrábějí se různé sady, které se toho snaží za nemalý peníz dosáhnout (český národ je však vynalézavý a proto tady najdeš velkou hromadu bastlů pochybných vlastností). A kdo nemá v autě bavlnu - jakoby nežil Kdesi sem četl, že pokud se udělá správně přímé sání a zprůchodní se výfuková cesta (od svodů po tlumič), tak se dá nahnat až 20procent výkonu navíc. Ale pokud to budeš kutit u motoru s 60kW, tak si člověk moc nepomůže. Smysl to má u silnějších motorů (na 100kW motoru je 20kW výkonu navíc už znát). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fusion Odesláno 29. srpen 2007 Sdílet Odesláno 29. srpen 2007 tanagy: napsals informace, o kterých jsem byl línej se rozpisovat, takže díky Jinak metafyzika to opravdu není, jenom dobrý si prostě koupit pár bazmeků a jít na to trochu "vědečtěji". Digimetr s teploměrem stojí pár kaček a není nic jednoduššího, než cidlo dávat na různý místa v motorovým prostoru, kolem airboxu, uvnitř sacího potrubí a natáhnout to do auta a hodnoty zapisovat. Pak po přestavbě porovnat s novýma hodnotama. Dobrý je měřit ten odpor vzduchu na kastle, což asi z časových důvodů vynechám. Navíc by k tomu bylo nejlepší mít manometr, kterej v digitálu božel stojí několik tisíc. Dá se to ale udělat i s citlivým budíkovým. Na běžných kitech "přímýho sání" vidím pár problémů: 1) nevěřím hodnotám výkonu, který někdy uvádí 2) nelíbí se mě ta jasná tepelná zátěž 3) na 605 se nedělá a i kdyby jo tak 3-4tis za to nedám. Já se těším na to až na to budu mít chvilku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stiv Odesláno 30. srpen 2007 Sdílet Odesláno 30. srpen 2007 Původně zaslal: Fusion Původně zaslal: Stiv Původně zaslal: CENNY205 Ahoj já sem to skusil na své 205ce jedeto líp ajinak auto reaguje jedemi uz od spoda má lepší zátah ale ve viších otáčkách semi zdá že strácí víkon Někde jsem četl že když se dá sportovní sání "filt" je potřeba k tomu ještě nastavit vstřikování popřípadě karbec. Protože ti jde do motoru víc vzduchu a ochuzuje to směs:super Nevím jak karbec ale v modernějším vstřikovacím motoru by si s tím měla poradit ECU, pokud to není nějak přehnaný. Na to tam to čídlo (popř. váha) je, aby to nemusel štelovat pan řidič. Jo tak to byl karbec nebyl jsem si jistý, ale vim že se něco musí upravit když se dá filtr. díky za upřesnění Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jozza Odesláno 9. říjen 2007 Sdílet Odesláno 9. říjen 2007 Karburátor nevím ale je dobré si nechat vyleštit svody.... Směs pak bude lepší klouzat do spalovací komory. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fusion Odesláno 9. říjen 2007 Sdílet Odesláno 9. říjen 2007 Původně zaslal: jozza Karburátor nevím ale je dobré si nechat vyleštit svody.... Směs pak bude lepší klouzat do spalovací komory. Při vší teorii, pokud budu dělat věci jako leštění svodů tak zaroveň udělám leštění/GO hlavy, sání, možná GO ostatních věcí... nevím jestli jen tak leštění svodů je ta pověstná cesta ke koníkům Co když je za tím zhinlej lauf? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Georginho_cz406 Odesláno 9. říjen 2007 Sdílet Odesláno 9. říjen 2007 To jo, když už něco tak pořádně, ale je pravda, že z finančních důvodů je to lepší na etapy :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rainy Odesláno 15. říjen 2007 Sdílet Odesláno 15. říjen 2007 Ale na tom leštění sacích kanálků něco je,protože z výroby mají ten povrch nedokonale "rovný" a hlavně před vsáním směsy do válce je v místě,kde se rozšiřuje sací kanál na průměr ventilu ostrá hrana po celém obvodu(tvoření neprospěšných vírových efektů),je dobré tuto ostrost zaoblit a tím umožnit lepšímu plníně válců a tím lepšímu a vyššímu výkonu. Je to práce na jeden den a je zapotřbí náležité trpělivosti,ale výsledek bude za tu celodenní námahu určitě stát. Nejraději bych nakreslil obrázek,ale nejsem doma. Z něj je to jasně zřetelný a každý kutil,co si koupí ,nebo má doma tu malinkou brusku na leštění za 8stovek. Si to dokáže uděla sám =) Když se přidá kit sání + rezonátor a homolog sportovní výfuk,tak je to opravdu znát. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Georginho_cz406 Odesláno 15. říjen 2007 Sdílet Odesláno 15. říjen 2007 Tak to sem pak hoď, ať víme všici! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rainy Odesláno 17. říjen 2007 Sdílet Odesláno 17. říjen 2007 Tak tady je ten obrázek,k tomu patří i přesné sesazení sacího potrubí s hlavou motoru,v případě leštění kanálů,které budete dělat smirkem a růčo,tak je to otázka nervů =DD http://mujweb.cz/www/rainy/Brou%9Aen%ED%20sac%EDho%20kan%E1lku.bmp?r=7582 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Georginho_cz406 Odesláno 17. říjen 2007 Sdílet Odesláno 17. říjen 2007 Rainy díky, jen je škoda, že nemáš foto! Ale jinak nápad dobrý! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rainy Odesláno 17. říjen 2007 Sdílet Odesláno 17. říjen 2007 Možná to budu dělat na novym motoru,tak bych mohl pak něco nafotit,ale bůh ví kdy to bude. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.