Přejít na obsah
oddie

Upálený píst Octavia TDI

Recommended Posts

S Peugeoty to nemá sice moc společného, ale podařilo se mi udělat pár moc pěkných fotek. Kamarád je vystavil u sebe na stránkách (já žádné nemám), tak tady je odkaz, pokud se chcete pokochat:

http://www.mazda626.sk/oddie/tdi1.jpg

http://www.mazda626.sk/oddie/tdi2.jpg

http://www.mazda626.sk/oddie/tdi3.jpg

http://www.mazda626.sk/oddie/tdi4.jpg

http://www.mazda626.sk/oddie/tdi5.jpg

http://www.mazda626.sk/oddie/tdi6.jpg

http://www.mazda626.sk/oddie/tdi7.jpg

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Malý komentář k těm fotkám:

takto upálený píst je dílem závady vstřikovače - nafta z trysky ukapává, a hoří přímo na pístu. Ten se pak takto utaví.

Možností, proč tato situace vznikne, je několik. Buď přímo závada vstřikovače, nebo nějaká nečistota způsobující netěsnost trysky, či její značné opotřebení provozem, případně přehnaný \"čiptuning\" či přídavná jednotka peroucí do trysky tak velkou dávku, že ji tryska nestíhá rozprášit...

Co bylo příčinou v tomhle případě nevím, neznám ani to auto ani majitele, dostal jsem se k tomu úplně náhodou - ale tipnul bych první případ - podle toho, že ostatní písty jsou neporušené.

Takto upálený píst není příliš častá závada, ale stát se to může, i u starších (mechanických) typů motoru - máte-li v něm prastaré, notnou dobu přesluhující trysky s upálenými špičkami, začnou také ukapávat. Takže, doporučuju nechat občas trysky zkontrolovat, abyste se pak také nechlubili podobnými fotkami :)

(občas v tomto případě znamená dejme tomu 50tis km, ne každý týden ;) )

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

oddie,

da se to nejak detekovat, nebo je to plizive? Nebo se to chova zakerne normalne?

Taky jsem se chtel zeptat na cenu takove kontroly vstrikovacu. A na kolik tak vyjde vymena.. eventuelne ...

;)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Guest Venca

Tak to jsem viděl i na Hdi Peugeot v podstatě to samé jen na jednom pístu. Závada špatnej vstřikovač.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Vix: u starších mechanických dieselů je ta kontrola záležitostí pár stovek. Výměna už je horší, jedna tryska Bosch stojí cca 1000,- Kč, česká PAL asi 400,- (ale mají prý větší zmetkovitost). Už se to probíralo ve fóru \"servis\".

Kolik to stojí na HDi, nevím, to vám řekne nejlíp Venca, a má kdyžtak i nějaké věci na motor HDi v zásobě, kdyby něco :)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

No a prosímvás z čeho jsou ty písty dělaný? To vypadá na nějakou keramiku ne? Kov se přeci nemůže rozsypat na prášek... Může se to stát i u benzínu?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×