Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Asi uložení tlumiče


Guest MMMMM

Recommended Posts

Když na místě točím volantem doleva a nebo mírně jedu a točím volantem doleva tak slyším křupnutí někde na podvozku. Nedělá to vždy jen někdy. Vše jsme zkontrolovali a tyče stabilizátorů a čepy jsou dobré.

Prý by to mohlo být pridrene lozisko horniho ulozeni tlumicu. Prý stačí promazat. Jak se k tomu dostat? Musím pod auto nebo se k tomu dostanu zezhora od motoru? Musím rozebrat celý tlumič?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je to axiální ložisko (dá se to zkontrolovat tak, že někdo bude na místě točit a druhý bude nahoru do podběhu koukat, ev. držet horní misku a pokud se zadrhává, tak se při plynulém zatáčení jakoby zadrhne a pak nejednou doskočí, jak tlačí otáčejicí se pružina), tak to se nedá promazat. Je konstruováno a těsněno tak, aby do něj nemohla voda a proto se nedá ani přimazat, není kudy. Pro vyndání, ev. výměnu se musí zvednout auto vepředu (je lepší mít ve vzduchu obě strany) a jsou potřeba dva stahováky, kterými se stáhne pružina, aby se uvolnil její tah na matku, která je na pístnici a kouká v motoru uprostřed gumového uložení tlumiče. Po stažení pružiny se tato matice povolí (je potřeba imbus č.7, který se zasune do horního otvoru v pístnici, aby se neprotáčela při povolování matice. Pak se povolí tři šrouby (13) po obvodě gumového uložení v motoru a celá noha i s uložením se spustí dolu do podběhu. Pak stačí jen sundat gumové uložení s ložiskem. To se z uložení vyloupne, nasadí nové a montáž je opačný postup.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Kdo

Pokud je to axiální ložisko (dá se to zkontrolovat tak, že někdo bude na místě točit a druhý bude nahoru do podběhu koukat, ev. držet horní misku a pokud se zadrhává, tak se při plynulém zatáčení jakoby zadrhne a pak nejednou doskočí, jak tlačí otáčejicí se pružina), tak to se nedá promazat. Je konstruováno a těsněno tak, aby do něj nemohla voda a proto se nedá ani přimazat, není kudy. Pro vyndání, ev. výměnu se musí zvednout auto vepředu (je lepší mít ve vzduchu obě strany) a jsou potřeba dva stahováky, kterými se stáhne pružina, aby se uvolnil její tah na matku, která je na pístnici a kouká v motoru uprostřed gumového uložení tlumiče. Po stažení pružiny se tato matice povolí (je potřeba imbus č.7, který se zasune do horního otvoru v pístnici, aby se neprotáčela při povolování matice. Pak se povolí tři šrouby (13) po obvodě gumového uložení v motoru a celá noha i s uložením se spustí dolu do podběhu. Pak stačí jen sundat gumové uložení s ložiskem. To se z uložení vyloupne, nasadí nové a montáž je opačný postup.

co mi to připomíná?:myslim:myslim:myslim

:D:D:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: MMMMM

A nevíš jestli to bude pravé nebo levé? Dělá mi to jen když točím do leva.

To chce právě vyzkoušet s tím pomocníkem. Jeden točí z rejdu do rejdu a druhý sleduje (je lepší ji držet v rukou - zadrhávání je líp cítit) tu horní misku pružiny v podběhu, jestli se nezasekává. A vyzkoušet obě strany. Na kterékoliv straně mohou při zatáčení nastat síly, které se projeví jen na jednu stranu. Nelze apriori říct, když doleva, tak je to např. levé kolo. Vyzkoušej a uvidíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...