Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Netočí se mi větrák na stupeň "2"


vlacir1

Recommended Posts

Nemáte někdo zkušenosti s odstraněním této závady? Bylo mi řečeno, že když se zadařilo, tak to může být i regulátor v autorizovaném servisu bratru za cca 3500,- Kč. Nefunkčnost tohoto stupně je nepříjemná v tom, že na "1" to dává do kabiny málo vzduchu a na "3" je zase hodně hluku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Netočí se vůbec nebo se točí jako při stupni 1 nebo 3? Jednotlivý stupně by měly fungovat tak, že se za sebe řadí rezistory. Pokud by však 1. i 3. stupeň fungoval a druhý ne, tipnul bych to na zoxidovanou kontaktní plošku v přepínači. Ovšem vycházím pouze z elektrického schématu co mám na papíře. Rozdělaný jsem to neviděl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžu to zkusit, nicméně v úvahách, kde může být chyba, by mi pomohlo, kdybych znal přesné zapojení přepínače a odporů. Říkal jsi, že schema máš. Nemohl by jsi mi příslušnou část naskenovat a poslat??? To, že se na "2" nic neděje by taky mohlo býr způsobeno přerušeným odporem pro tento stupeň, ale v tuto chvíli je to z mé strany jenom spekulace. Na přesnou diagnózu bych potřeboval to šéma. Druhá věc je ta, že odpory a regulátor jsou pod palubní deskou někde v místě kde je dispej, což by byla docela hustá rozborka, než by se tam člověk dostal.

post-0-14109596257301_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem vlezl do středového panelu (mimochodem je to skutečně pro silnější povahy) a zjistil jsem, že v přepínači vakl není :D. Rozebral jsem ho do mrtě a prověřil, na výstupním konektoru je všecko OK. Každému stupni v kabeláži odpovídá jinak silný drát - nejslabší pro "1" a nejsilnější pro "4", což potvrzuje, že vše už jde jenom přes odpory přímo na větrák. Budu se tedy nějak dostat k větráku a tam to zkontrolovat. Problém snad už může být jenom v přerušeném , nebo odpojeném vodiči bílé barvy, který odpovídá stupni "2". Kdyby jste měl někdo zkušenost, jak se prokopat k motoru ventilátoru, byl bych Vám vděčný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Zhruba před měsícem jsem dostal tuto SZ zprávu. Cituji:

"Problém je v slabé kabeláži reostatu. Řeší se to výměnou kabeláže a reostatu. Jednoduše se přehřejí kontakty a je tam velký přechodový odpor. Nemusíš jít k motorku, který je ze strany řidiče. Vyndej odkládací schránku, dej dolů šachtu přívodu vzduchu a najdeš reostat. Pootoč s ním a vyjde ti směrem do šachty. Potom uvidíš i ty zhořené kontakty."

Tak jsem na to mrknul, ale nějak jsem si netroul na to "dát dolů šachtu přívodu vzduchu". Předpokládám (viz přiložené foto), že se jedná o tu cca 10 cm silnou rouru jdoucí od kabinového filtru zprava doleva k sání ventilátoru. Skládá se ze dvou částí. V té levé je něco elektricky ovladané - asi uzavírací klapka pro případ, kdy se zapne recirkulace vzduchu v kabině. Může někdo poradit, jak to dostanu ven? Žádné šroubky jsem tam na první pohled neviděl, pravá část šla trochu povytáhnout, ale pak se to kouslo. Tak jsem toho nechal, abych něco nezkurvil. Podle dělícího spoje obou částí by se měla nejdříve vyndat ta levá část. Ten přechoďák vzniká ve spojení kabel - reostat, nebo bývá špatná i vlastní kabeláž? Chtěl bych se pokust to zvládnout sám, v servisu by mi vyměnili i všechno kolem a vyplázl bych cca 4000,- Kč.

post-0-14109596597356_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

taky se mi netočí dvojka. Tak jsem to rozebral a pokoušel se najít "odporník", který u většiny aut bývá v trubici sání vzduchu pod palubkou (protože ty odpory jsou chlazené tím vzduchem). Už jsem to jednou měnil u Zafiry. Mělo by to být popsáno v knize "Jak na to". V obchodě jsem se díval, ale měli tam pouze na 206 a tam je to přístupné od motoru pod předním sklem. Což podle mě není případ 307.

Dostal jsem se do stejné fáze jako na té fotce, ale je tam tak málo místa, že to lze jen těžko hledat. Chce to jít najisto. Proto bych chtěl požádat jestli by někdo, kdo má výše zmíněnou knihu, sem nemohl dát stručný návod "Kudy tudy k těm odporům".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:myslim Hmmm. Tento postup popisuje přístup k rezistoru ze strany řidiče, já jsem dostal návod na přístup ze strany spolujezdce. Když tak koukám na ty obrázky, tak je zřejmě možné použít obě metody, jenom u té druhé nevím (dlouho jsem to nezkoumal), jak vyndat tu levou část přívodu vzduchu k ventilátoru. :(

To john.abruzzi: Doufám, že se nám to časem podaří nějak zmáknout. :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už i na mám autě se objevila stejná závada, že to na druhý stupeň někdy foukalo a někdy ne, a teď už to přestalo chodit úplně. Tak nezbylo, než se do toho pustit a opravit.:( Tak pokud se vám to ještě nepodařilo, tak přikládám návod.:myslim Jak dostat ven ten rezistor motoru, to je celkem hezky popsáno na obrázku, jak nafotil Ticcino. Jen to, že s motorkem ventilátoru potom "vymanévrujeme ven" je hodně slabé slovo.:bojim Od topení ho dostaneme celkem snadno, ale aby jsme ho vysoukali úplně ven z pod palubní desky, to je tak trošku "ježek v kleci". Ale při troše trpělivosti a násilí se to dá zmáknout. A otvorem po tom ventilátoru pak snadno vytáhneme pootočením zmiňovaný rezistor. Jen jsem zjistil, že na něm závada zjevně není. Protože ani v otočném ovladači nebyl žádný problém, tak už zůstala jen ta kabeláž . A teď jak s ní ven? Rozkucháme pravou stranu pod palubovkou, čili kastlík před spolujezdcem, jak už nafotil vlacir1. Potom vytrhneme (zas trochu násilí) trubku vzduchu z topení ke spolujezdci a odmontujeme motorek klapky vzduchu. Jo tu velkou trubku přívodu vzduchu do topení jsem se taky snažil vypáčit, ale ven jsem ji nedostal. Na pravé straně v tom obloučku je z druhé strany takový zobáček, který to drží. Ten jsem zdolal, i jsem to celé kus potáhnul ale podle mě to prostě bez demontáže topení nikdo nevytáhne. No nevadí, k rezistoru se dostaneme z druhé strany. Ale zpět ke kabeláži. Teď už se dostanete na vrch toho topení, kde je konektor toho rezistoru. Ten rozpojíte a vysoukáte celou kabeláž ven. A když kouknete na pin č.4 (bílý kablík) kabelového svazku, tak by jste měli vidět, jak je vyhřátý. No a tím přestal pružit a nemá tak dotyk s tím konektorem rezistoru. Čili stačí mít celý nový kabelový svazek a vyměnit, což asi nebude nejlevnější varianta, nebo sehnat druhý konektor, a nebo jako já mít v garáži v šuplíku nějaké ty plechové kontakty z podobných konektorů a vyměnit jen ten jeden špatný. Pak už to jen opačným postupem poskládáte zpět a doufáte, že zas nějaký rok ten konektor vydrží.:papa:aut

Jo a ještě jeden dotaz jen tak úplně mimo.:xvul Nemáte někdo doma nevyužité origo výškové repro do palubní desky P307? Myslím že i ze 406 by měly pasovat.

[upravil dne 22.10.07 milda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...