Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Zapinanie radia bez kluca


Keeper

Recommended Posts

Caves pezotaci,

kupil som si autoradio Kenwood .

Je super, no problem je v tom, ze sa da zapnut iba ked je kluc v polohe "1". Pred tym som mal radio Blaupunkt a dalo sa spustit aj bez kluca v zapalovani.Pri montazi som jednoducho pouzil original redukciu a bolo zapojene, no vznikol mi tento problem.

Pls poradte mi ako na to, viem , ze treba nejake kabliky prepojit , no ake :myslim

dik moc, myslim, ze to bude dobra rada viacerym:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Keeper

Caves pezotaci,

kupil som si autoradio Kenwood .

Je super, no problem je v tom, ze sa da zapnut iba ked je kluc v polohe "1". Pred tym som mal radio Blaupunkt a dalo sa spustit aj bez kluca v zapalovani.Pri montazi som jednoducho pouzil original redukciu a bolo zapojene, no vznikol mi tento problem.

Pls poradte mi ako na to, viem , ze treba nejake kabliky prepojit , no ake :myslim

dik moc, myslim, ze to bude dobra rada viacerym:papa

#157609

Mělo by být zapojeno napájení i záloha paměti na 4, Pak to pojede pořád i bez klíčku. Ty by jsi měl teď mít napájení na 7 a zálohu paměti na 4. Napájecí kablík bývá červený, paměťový žlutý, ale muže to být jinak, na radiu to bývá popsaný. Jinak zkus ještě hledání, dej tam "Iso konektor", dost se to tu řešilo;)

[upravil dne 21/8/07 Radek Hurvajz]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Keeper

to Radek Hurvajz :

dik za info, no neviem ako na to s tou original redukciou na radio Kenwood, ja som jednoducho tu povodnu pripojil( co mi pred tym hrala OK ) na nu.

No nie som si moc isty, musim to mrknut.

este raz dik:super

No oni není ISO jako ISO, některý radia to mají trochu jinak zapojený, je potřeba to přehodit, taky zkontroluj jestli drží pamět
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do rádia sou většinou připojený dva dráty s napájením. Stálých 12V určených pro držení pamětí a 12V spínaných (který zmizí pokud vytáhneš klíček).

Ideální je vzít ISO konektor na straně auta a proměřit si napájecí přívody (většinou žlutý a červený kablík). Zjistíš, který pin má stálých 12V (i po vytažení klíčku) a který má to spínané napětí (obejví se tam 12 až po otočení klíčkem).

Pokud budeš chtít, aby ti rádio hrálo i po vysunutí klíčku, tak musíš na oba napájecí vstupy rádia připojit těch stálých 12V.

[upravil dne 22.8.07 tanagy]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, je to opravdu jednoduchá věc. Hlavně si to nepozkratuj - budeš měnit pojistky :D

A ještě doporučuju nešahat na orginální kabely (na ISO konektor na straně auta). Je lepší to udělal tak, že spojíš oba napájecí dráty vedoucí od rádia (jeden je stálé napětí na udržení pamětí a druhým se rádio spíná po otočení klíčku) na jeden kontakt ISO konektoru rádia (tam, kde je těch stálých 12V i po vytažení klíčku).

Pokud se budeš šťourat v elektrice, tak si kup nějakej digitální multimetr - dneska to stojí pár šupů a proměříš tím i odpory vodičů atd...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

BTW. Teď sem kupoval taky kenwooda (4537) a na jejich redukci z ISO konektoru na konektor v rádiu je už počítáno s tím, že se dá napájet rádio ze stálých 12V (původně udržovací napěí pro paměti).

Jsou tam takový banánky, který můžeš zapojit dvěma způsobama :

- aby hrálo až po otočení klíčkem (na obr varianta 2 - tady je popsaná varinata s otočenýn napájením. Normálně by se žlutý a červený kablík nekřížily)

- aby hrálo pořád (na obr varianta 3)

Škoda jen, že přívod stálých 12ti voltů na starně auta má menší průřez jak kablík na přivedení 12V stálých. Menší průřez kabelu může mít nepříznivý vliv na výsledný zvuk.

Co mě na rádiu trochu vadí je, že nemá zezadu USB konektor na který bych připojil prodlužku a tu pak přivedl třeba do kastlíku před řadící páku. USB disk bych potom měl v kastlíku a nemusel to mít zasunutý v předním panelu rádia (láká to nenechavce a není to moc praktický :roll) Až mi zkončí záruka, tak se v tom pohrabu a zjistim, který piny na konektoru pro připojení čelního panelu odpovídaj USB konektoru -> napájím a vyvedu zadní stěnou rádia - a bude vyřešeno

[upravil dne 30.8.07 tanagy]

[upravil dne 30.8.07 tanagy]

post-0-141095962938_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takmer vsetky radia su robene tak,ze maju dva privody napajania- 12 stalych pre pamet, a 12V spinanych pre zapnutie pri otoceny klucika do prvej polohy {jednoducha a prakticka moznost}. U niektorych radii ide napajanie koncovych stupnov {teda hlavny zrut elektriky} zo staleho napatia {napr. nektore pioneery}, takze odporucam oba privody natiahnut nanovo, kablom aspon 4 mm2.

Nektore radia, napr Blaupunkt umoznuju zapnutie aj bez napatia 12 cez klucik.Vacsinou je doba zapnutia obmedzena na 0.5 az 1 hod koli vybitiu aku pri zabudnuti.

Mal som aj radio ktore to umoznovalo, a teraz mam radio ktore sa da zapnut len pri otoceni klucika, ale nevidim v tom zadny problem.Nikdy som nepotreboval hrat bez klucika.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě taková mini připomínka...některé auta mají v pojistkové skříňce u pojistky na autorádio volnou pozici, takže se dá pojistka na autorádio "zapojit" do dvou různých pozic.

Příklad: 3 konekrory nad sebou

1 ) spodní konektor a prostřední konektor - rádio hraje do vytažení klíčku

2 ) horní konektor a prostřední - rádio hraje pořád.....teda do vybití baterky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Já jsem musel prohodit kabely s pevným napětím a spínaným. Mám Blaupunkta a nešlo mi zapnout rádio po vynutí klíčků. Jinak mi vyhovuje funkce vypínání i zapínaní rádia po otočení klíčku!!! Nové Blaupunkty i spousta rádií má pamět svoji v rádiu, takže lze pak těžko zkusmo, letmo poznat jestli je to správně zapojené...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem prohazoval kabely stálého a spínaného napětí.

Pro funkci "pořád pod napětím" moc nejsem. Jednou zapomeneš vypnout a máš vystaráno. A vsadím se že se to stane přesně ve chvíli kdy potřebuješ někam rychle odejet. :) Murphyho zákony stále fungují.

Většina moderních rádií mají funkci že jdou o5 zapnout i po vyndání klíčku, ale už mají v sobě "economy mód" kterej to rádio po určitý době ( 1/2 - 1 hodina) sám vypne. :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...