Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Klimatizacia nefuka studeny vzduch


Y2K

Recommended Posts

Původně zaslal: Y2K

Prestala mi klima fukat studeny vzduch. Cim to moze byt?

Akoze ak ju zapnem tak zapne, pocut cvaknutie z motora, ale nefuka studeny vzduch, bude stacit len naplnit alebo daco ine?

Pocuvam nazory...THX

Pokud vše pracuje,tak snad jen došla chladící směs:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Zdeny

Původně zaslal: Y2K

Prestala mi klima fukat studeny vzduch. Cim to moze byt?

Akoze ak ju zapnem tak zapne, pocut cvaknutie z motora, ale nefuka studeny vzduch, bude stacit len naplnit alebo daco ine?

Pocuvam nazory...THX

Pokud vše pracuje,tak snad jen došla chladící směs:myslim

Este som zabudol podotknut ze mi momentalne svieti diagnostika ANTIPOLLUTION FAULT, tym to nemoze byt sposobene?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Ferry

ze by to nechtelo zapnout kompresor aby se dale nezvysovaly emise, kdyz to hlasi tuhle chybu ? no ale spis asi uteklo chladici medium, nebo na nedostatecnej tlak

Nechci to zkontrolovat a proměřit, kde dělají auto klimatizace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sýčí ti ve výměníku? To je totiž hlavní projev toho, že tam je málo kapaliny. A pokud by kapaliny bylo už extrémně málo neměl by kompresor vůbec sepnout tedy nebude foukat studený vzduch. Když to ale cvakne tak asi kompresor sepne....

Zkus si nechat zkontrolovat a případně doplnit chladící médium.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: MPavel

Sýčí ti ve výměníku? To je totiž hlavní projev toho, že tam je málo kapaliny. A pokud by kapaliny bylo už extrémně málo neměl by kompresor vůbec sepnout tedy nebude foukat studený vzduch. Když to ale cvakne tak asi kompresor sepne....

Zkus si nechat zkontrolovat a případně doplnit chladící médium.

Hej hej, kompresor zopne a presne pocut sycanie

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kompresor nesepne, pokud je tam málo média. Já měl teď podobný problém. Chladiva tam bylo dost, kompresor spínal, ale nechladilo to. Teda chladilo, ale jen obcas a hodně málo. Problém byl v tom, že odešlo relátko na ŘJ klimatizace. Bez zátěže do něj něco šlo a tak kompresor sepnul, ale nejel naplno, klouzalo to na spojce a tím pádem to chladilo málo. V zátěži to neseplo relátko vůbec a tím pádem nechladilo. Po výměně relátka, které je těžko k sehnání vše OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Dave 405: Myslíš, že by mohlo špatný relátko způsobit náhlé vypnutí a zapnutí kompresoru. To se totiž stává mně. Najednou z ničeho nic se vypne kompresor a asi po 10 sekundách opět naskočí. Zda to dělá i při jízdě nepoznám, ale poznám to pouze na volnoběh, když to hne s otáčkama a slyším cvaknutí relátka. Klima jinak chladí jak ďas...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to MPavel: Může to dělat více věcí. Jednak může být před smrtí to relátko na ŘJ, pak to může dělat teplotní čidlo, které je na trubkách mezi motorem a kabinou, špatně vyhodnotí teplotu a tím to vypne, nebo může být v trubkách voda, která zmrzne na tom teplotním čidlu a tím to vypne klimu, protože dojde k jeho podchlazení a když se rozhtopí, tak to zase začne chladit.

Takže bych proměřil ŘJ, jestli tam jde štáva, pokud jo i při přidání plynu, bude relátko asi v pohodě. Pak bych nechal odsát vakuovou pumpou veškeré médium a sajrajt s klimy, nechal znova natlakovat a přidal hned barvivo a jezdil. Pokud to bude pořád vypínat, pak bych řešil to čidlo a hned bych zkontroloval, jestli to někde neutíká.

Takhle bych to asi řešil já, po zkušenostech s mým problémem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Dave405

to MPavel: Může to dělat více věcí. Jednak může být před smrtí to relátko na ŘJ, pak to může dělat teplotní čidlo, které je na trubkách mezi motorem a kabinou, špatně vyhodnotí teplotu a tím to vypne, nebo může být v trubkách voda, která zmrzne na tom teplotním čidlu a tím to vypne klimu, protože dojde k jeho podchlazení a když se rozhtopí, tak to zase začne chladit.

Takže bych proměřil ŘJ, jestli tam jde štáva, pokud jo i při přidání plynu, bude relátko asi v pohodě. Pak bych nechal odsát vakuovou pumpou veškeré médium a sajrajt s klimy, nechal znova natlakovat a přidal hned barvivo a jezdil. Pokud to bude pořád vypínat, pak bych řešil to čidlo a hned bych zkontroloval, jestli to někde neutíká.

Takhle bych to asi řešil já, po zkušenostech s mým problémem.

Děkuji moc za rady.

Ještě jenom jedna věc. Klimu mam čerstvě doplněnou. Je to asi cca měsíc. Bohužel nevím jestli ji vakuovali. To jsem se zapomněl zeptat, ale byl jsem u toho osobně a myslím, že ty zbytky nějak vysávali. Duležité ale asi je, že před naplněním jsem zaregistroval snad jen jednou, že se kompresor sám od sebe vypl a pak jsem hned jel klimu naplnit a od té doby se to vypíná. Zajímavé je, že se vypne až když mam prohřátý motor. Když vyjedu a někde se cukám ještě se studeným motorem, nevypne se ani jednou... To by mohlo vypadat na to čidlo?

Nemáš náhodou to čidlo na obrázku? Nemam moc představu, kde ho hledat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud to nechladí tak to může bejt to chladivo že je ho tam málo a nebo taky eště můžou dělat vrtule že se netočej ,myslím saharu pokud sepne klima tak MUSEJ běžet OBĚ vrtule napomalo a pokud potřebuje motor uchladit vodu tak běžej OBĚ vrtule ale na druhou rychlost! jo a chladiva do naftového combicu se dáva 700gramů +/- 50g a do cupátka 650g +/- 25g označení chladiva R134 oleje min 20g a UV 8g

jo a pokud je automatická klima tak to vypíná a zapíná sama zhruba po 10s

u mě v práci klimu plníme a převážně ji plním já....takže trochu toho vím ale né moc.....

množství náplně bych popřípadě mohl zjistit do druhýho dne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: MPavel

Původně zaslal: Dave405

to MPavel: Může to dělat více věcí. Jednak může být před smrtí to relátko na ŘJ, pak to může dělat teplotní čidlo, které je na trubkách mezi motorem a kabinou, špatně vyhodnotí teplotu a tím to vypne, nebo může být v trubkách voda, která zmrzne na tom teplotním čidlu a tím to vypne klimu, protože dojde k jeho podchlazení a když se rozhtopí, tak to zase začne chladit.

Takže bych proměřil ŘJ, jestli tam jde štáva, pokud jo i při přidání plynu, bude relátko asi v pohodě. Pak bych nechal odsát vakuovou pumpou veškeré médium a sajrajt s klimy, nechal znova natlakovat a přidal hned barvivo a jezdil. Pokud to bude pořád vypínat, pak bych řešil to čidlo a hned bych zkontroloval, jestli to někde neutíká.

Takhle bych to asi řešil já, po zkušenostech s mým problémem.

Děkuji moc za rady.

Ještě jenom jedna věc. Klimu mam čerstvě doplněnou. Je to asi cca měsíc. Bohužel nevím jestli ji vakuovali. To jsem se zapomněl zeptat, ale byl jsem u toho osobně a myslím, že ty zbytky nějak vysávali. Duležité ale asi je, že před naplněním jsem zaregistroval snad jen jednou, že se kompresor sám od sebe vypl a pak jsem hned jel klimu naplnit a od té doby se to vypíná. Zajímavé je, že se vypne až když mam prohřátý motor. Když vyjedu a někde se cukám ještě se studeným motorem, nevypne se ani jednou... To by mohlo vypadat na to čidlo?

Nemáš náhodou to čidlo na obrázku? Nemam moc představu, kde ho hledat.

Hele pokud je to nově naplněný tak muže být zlehka vyšší tlak a chladí to víc než by mělo, pak namrzá výměník a když je námrazy moc tak čidlo které je na výměníku vypne klimu, až to roztaje tak ji zase zapne, mohlo by to být ono
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To co tady psal Hurvajz je pravda. Při plnění se toho dává o kousek víc a pak to i malinko víc chladí a rychleji promrzne výparník a čidlo vypne klimu.

Pokud jsi to byl nedávno plnit, tak by Ti to buď uteklo hned, pokud by byla někde netěsnost, anebo by to utíkalo tak pomalu, že bys to poznal třeba až za půl roku, nebo za rok. Každopádně není zvykem při plnění klimy to celé vypouštět a vysávat, to je dle mého názoru služba navíc, většinou se to jen doplní, ale pokud jsi byl u toho a viděl jsi, že to celé vypouštěli a vysávali, tak potom jo. Nejlíp to poznáš na konečné ceně :-)

Ještě mě napadá, jestli Ti to nevypíná proto, že máš auto vychlazené na žádanou hodnotu.. ?

Každopádně pokud to neustále vypíná a zapína během pár minut, tak to asi není v pořádku, rychleji tím odchází spojka na kompresoru a pokud odejde, je to nákladnější, než vyměnit čidlo, relátko a podobně, takže bych se to asi snažil řešit, než pak objednávat nový kompresor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Dave 405: Mam automatiku a taky mě napadlo, že se klima vypne po dosáhnutí nastavené teploty. Je fakt, že to dělá jedině až když je v autě příjemný chládek.

Když si to teda shrnem. Klima je automatická, chladí jak mrazák (po naplnění klima z větráku foukalo 8,2 stupňů), vypíná se až když je uvnitř auta chládek a vypnutí kompresoru trvá cca 10s. pak zase naskočí. Když je auto v kabině vyhřáté, nevypne se vůbec. Co se týče množství, hulákali tam na sebe, ať do toho dá 750g. Víc nevím... Takže je dost možné, že je přetlakovaná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle me to musi vzdy vycucnout,aby se zjistilo kolik tam je media,tlak nic neresi.Zmeril me tlak a byl ok.Pak vysal medium a soucasne i olej,media bylo jen 550g a olej byl znecisten.Dal novy olej a medium naplnil podle tabulek a ted cladi jak ma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...