stembi Posted July 11, 2002 Share Posted July 11, 2002 Ahoj všichni. Jistě jste si všimli, že u každýho motoru jsou udávaný dvě základní charakteristický hodnoty: max. výkon a max. točivý moment. Mě by kupříkladu zajímalo, a dostal jsem už spoustu různých odpovědí, jaký význam má točivý a související otáčky pro jeho maximum pro jízdu. (Fyzikální význam znám, však to do nás dost dlouho hustili na škole) Odpovědi, které jsem zatím dostal: - Jsou to optimální otáčky motoru. - Jsou to otáčky motoru, při nichž běží nejefektivněji, všechno palivo se spálí s maximální efektivitou. - Jsou to otáčky, při nichž je nejvyšší ochota zrychlovat. Jaký význam má hodnota otáček max. toč. momentu pro ekonomickou jízdu? Kupříkladu u mý 306ky 1.4 je hodnota toč momentu 119 N/m při 3400 otáčkách/min. Co to znamená. Mě ty otáčky přijdou dost vysoký na to abych tam ten motor při jízdě udržoval. Předem díky za vaše odpovědi, snad si v tom už konečně udělám jasno. [Editováno 7/11/02 stembi] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stembi Posted July 24, 2002 Author Share Posted July 24, 2002 ®e by nikdo neznal odpověď? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P205XR Posted July 29, 2002 Share Posted July 29, 2002 Tak takhle podrobne to opravdu nevim. Ale jestli ti muzu poradit tak stary skodovky a myslim ze jeste felicie mivali na otackomeru zeleny policko tak se koukni jakej maj ten toc. momemt a koukni jaky otacky jsou v tom policku treba ti to trosku pomuze. Tak Cau. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.