Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Jak funguje automatické seřízování spojky?


djgeorge

Recommended Posts

Zdravím. Prosím o radu jak odzkoušet, zda mi dobře fakčí automtické seřizení spojky. Je to lanková verze. Teď jsem zjistil, že mi kvičí spojkové ložisko, tak mě napadá, jestli není vina v tom seřizovači. Když zatáhnu za koncovku lanka (ten špunt) tak jde povytáhnout a když ho pustím, zaleze zpět a páku spojky zase napne. Takže na ni jemně tlačí, což může být příčina zavaření ložiska. díky za rady. P 406.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: djgeorge

Takže když se rozbije může bejt buď zaseklá tzn, že je bloklá a drži furt v jedom místě, nebo druhá možnost že prokluzuje, to by pak nebrala spojka. Chápu to dobře. A jak jsem to popisoval, je to dobře? Díky za kloudnou odpověď Hurvajz!!

No pokud by proklouzlo tak nevypneš spojku, ale pokud je na konci a nemá vůli tak muže být v háji lamela už, a za chvíli začne prokluzovat. Těžko říct takhle zdálky

[upravil dne 9/8/07 Radek Hurvajz]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No pokud by proklouzla tak nevezme spojka, ale pokud je na konci a nemá vůli tak muže být v háji lamela už. Těžko říct takhle zdálky

No takže když přijdu k autu, nikdo v kabině není a zatáhnu za tu páku na převodovce(nebo jenom za konec lanka) tak musí jít zatáhnout a VRÁTIT SE ZASE ZPĚT ??? někde jsem čet, že by měl zůstat, tam kam ho vytáhnu a vrátit se až při sešlapování pedálu. ?????:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: djgeorge

No pokud by proklouzla tak nevezme spojka, ale pokud je na konci a nemá vůli tak muže být v háji lamela už. Těžko říct takhle zdálky

No takže když přijdu k autu, nikdo v kabině není a zatáhnu za tu páku na převodovce(nebo jenom za konec lanka) tak musí jít zatáhnout a VRÁTIT SE ZASE ZPĚT ??? někde jsem čet, že by měl zůstat, tam kam ho vytáhnu a vrátit se až při sešlapování pedálu. ?????:myslim

Tak tohle přesně nevim, tam se vlastne jakoby zkracuje ten bowden v ty harmonice, to lanko nebo vlastně struna by samo jít víc vytáhnout nemělo, pokud ti jde vytáhnout tak je možný že se ti jen nevrací, stačilo by asi promazat.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně jak říká Hurvajz pokud ho vytáhneš a ono se vrátí zpět samo tak je ten kuličkovej samostav v pr...

Měl jsem to ůplně samé.

Takže nic nelaboruj nech udělat komplet spojku a připlať si asi 1200,-kč na nové lanko nebo zkus vrakáč,ale tam je to riziko že to lanko dáš do auta ono chvíly bude držet a pak odejde taky viz.moje zkušennost

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No paráda. to jsem chtěl slyšet!! Takže když ho povytáhnu, tak se pak nesmí vrátit zpět samo. Tuto chybu mě to dělá - zatáhnu za konec a ono se vrátí, takže vlastně stále tlačí na ložisko spojky, což byl důvod jeho destrukce :(. tak dikec a davám nový.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jasně, že lamelu nepřitáhne, ale trochu tlačí na páku spojky a přitlačí ložisko na talíř a už se musí točit. A může tím dřív odejít. Má nalítáno 210 tis. Má to už i zasloužile. To je jedno, ale potřeboval jsem vědět, zda to lanko vyměnit. Nevíš ještě kde sehnat gufera do převodovky k poloosám v rozvodovce? asi u peugeotu že!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Tak abych to uvedl na pravou míru. Samostav spojky je montován proto, že při postupném sjíždění lamely spojky se k sobě vzájemně přibližují přítlačné kotouče a tím se odtlačuje spojkové ložisko směrem k převodovce. Tím se se pohyblivá páka spojky (co je na ni ukotveno lanko) vzdaluje od bovdenu a pokud by samostav nebyl, došlo by časem k tomu, že se lanko napne a spojka by mohla prokluzoval čím dál víc. Automat. štelung funguje tak, že když nepůsobí žádná síla na pedál spojky, konec lanka u převodovky LZE povytáhnout a VRÁTÍ se zase zpět.Tím se vymezuje ta vůle. A když působí síla na pedál, bovden se zasekne a může se přenášet pohyb z pedálu na páku spojky a ále řes ložisko na přítlačák.

Měl jsem ten samostav rozdělanej a technologie uspořádání nedovoluje, aby jak psal PATaMAT že se lanko nesmí po zatáhnutí za konec vracet.!!

Tak to jen aby tento článek byl tak nějak uplný. Jinak spojku jsem vyměnil (repase za 350Kč) přítlačáky byly rovný, dal nový gufera ke klice, spojce, poloosám, řazení a vše funguje tak jak má. žádný škubání co jsem se jinde dočetl, nic!! Vše fakčí jak má a spojka lze sešlápnout krásně lehounko. Jako když je nové auto. Cena opravy cca 2000Kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...