Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

měření emisí


Guest Jarmyl

Recommended Posts

Zdar pežoťáci

minulý týden jsem byl na emisích a docela mě překvapilo, že technik na to dupal tak dvacetkrát do 5000 otáček se slovy - málo to vytáčíte, proto to moc kouří ( jezdím volně, max 3500ot.).

Nakonec mě vyhodil protože 4x za sebou byly hodnoty kouřivosti mimo rozsah od sebe. Pak jsem jel jinam, tam v pohodě napoprvé, ale ten to točil přesně na 3800 ot.

Takže otázka - je to normální že tomu tak nakládají při testu?

Jo ale je pravda ,že od té doby to líp tahne a nekouří

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: jarinek

Jak se tedy mají měřit emise u naftovýho motoru ? Existuje na to nějaký oficiální postup nebo normy ?

Jistěže ano - měří se kouřivost při přeběhových otáčkách, posuzuje se jak absolutní hodnota kouřivosti, tak rozptyl čtyř po sobě jdoucích měření. Přeběhové otáčky jsou u většiny dieselů okolo 5000ot/min, a jsou to takové, že se bez zatížení motoru stlačí plyn na podlahu a drží - a kam se motor roztočí, než jej utne omezovač.

Tudíž ten první příspěvek popisoval správné meření emisí na dieselu, a technik měl pravdu. Ten druhý příspěvek o "někdy" je mylný - ten předpis na to je naprosto jasný, takže by měli VŽDY a ne jen "někdy" - pokud to někde nedělají, tak to prostě jen "ochčijou" a nejedná se o korektní postup měření (a pokud jsou to nějací vaši známí, určitě vám budou opravdu "vděční", když to budete všude roztrubovat :/ ).

EDIT: ještě malé upřesnění - posuzuje se jak absolutní hodnota kouřivosti, tak 4x delta - to tedy znamená celkem 5x vytočit, na těch přeběhovkách se to musí udržet ustálené tuším 3s? nevím přesně ale není to dlouho. Co se týče slov technika, dodám k tomu i jediné - i diesel je potřeba občas "provětrat", nejen jezdit v nízkých otáčkách (jen je třeba to dělat za plného zahřátí motoru). A zvlášť před měřením emisí je potřeba to důkladně "prohnat" a přijet tam s plně zahřátým - jinak vám to tak akorát naprská nahromaděné saze, a technik vás vyhodí. Já když jezdím s dieselem popojížděčky po Praze, a po 14 dnech vyjedu někam ven a někde to při předjíždění vezmu do plných, vyprskne to napoprvé takovou briketu, že málem rozbije předjížděnému okno - a pak už to zase nekouří. Takhle se chová každý diesel.

[upravil dne 8/6/07 oddie]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...