Guest Jarmyl Odesláno 6. srpen 2007 Sdílet Odesláno 6. srpen 2007 Zdar pežoťáci minulý týden jsem byl na emisích a docela mě překvapilo, že technik na to dupal tak dvacetkrát do 5000 otáček se slovy - málo to vytáčíte, proto to moc kouří ( jezdím volně, max 3500ot.). Nakonec mě vyhodil protože 4x za sebou byly hodnoty kouřivosti mimo rozsah od sebe. Pak jsem jel jinam, tam v pohodě napoprvé, ale ten to točil přesně na 3800 ot. Takže otázka - je to normální že tomu tak nakládají při testu? Jo ale je pravda ,že od té doby to líp tahne a nekouří Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcel505 Odesláno 6. srpen 2007 Sdílet Odesláno 6. srpen 2007 Ty magoři na emisích diesely vytáčej jak blázni. Někdy až do maxima, tak bacha na ně... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dress Odesláno 6. srpen 2007 Sdílet Odesláno 6. srpen 2007 mě 1,4Hdi taky točili na skoro 5.000 ot., už v červeným, při plným plynu na dálnici to nejde točit přes 4.000 ot Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarinek Odesláno 6. srpen 2007 Sdílet Odesláno 6. srpen 2007 Jak se tedy mají měřit emise u naftovýho motoru ? Existuje na to nějaký oficiální postup nebo normy ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 6. srpen 2007 Sdílet Odesláno 6. srpen 2007 Původně zaslal: jarinek Jak se tedy mají měřit emise u naftovýho motoru ? Existuje na to nějaký oficiální postup nebo normy ? Jistěže ano - měří se kouřivost při přeběhových otáčkách, posuzuje se jak absolutní hodnota kouřivosti, tak rozptyl čtyř po sobě jdoucích měření. Přeběhové otáčky jsou u většiny dieselů okolo 5000ot/min, a jsou to takové, že se bez zatížení motoru stlačí plyn na podlahu a drží - a kam se motor roztočí, než jej utne omezovač. Tudíž ten první příspěvek popisoval správné meření emisí na dieselu, a technik měl pravdu. Ten druhý příspěvek o "někdy" je mylný - ten předpis na to je naprosto jasný, takže by měli VŽDY a ne jen "někdy" - pokud to někde nedělají, tak to prostě jen "ochčijou" a nejedná se o korektní postup měření (a pokud jsou to nějací vaši známí, určitě vám budou opravdu "vděční", když to budete všude roztrubovat :/ ). EDIT: ještě malé upřesnění - posuzuje se jak absolutní hodnota kouřivosti, tak 4x delta - to tedy znamená celkem 5x vytočit, na těch přeběhovkách se to musí udržet ustálené tuším 3s? nevím přesně ale není to dlouho. Co se týče slov technika, dodám k tomu i jediné - i diesel je potřeba občas "provětrat", nejen jezdit v nízkých otáčkách (jen je třeba to dělat za plného zahřátí motoru). A zvlášť před měřením emisí je potřeba to důkladně "prohnat" a přijet tam s plně zahřátým - jinak vám to tak akorát naprská nahromaděné saze, a technik vás vyhodí. Já když jezdím s dieselem popojížděčky po Praze, a po 14 dnech vyjedu někam ven a někde to při předjíždění vezmu do plných, vyprskne to napoprvé takovou briketu, že málem rozbije předjížděnému okno - a pak už to zase nekouří. Takhle se chová každý diesel. [upravil dne 8/6/07 oddie] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarinek Odesláno 6. srpen 2007 Sdílet Odesláno 6. srpen 2007 Tak až půjdu na emise tak budou lítat saze, protože spíš jezdím při nižších otáčkách. Anebo před měřením to trochu pohoním. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 6. srpen 2007 Sdílet Odesláno 6. srpen 2007 Než půjdeš na emise, tak to cestou důkladně protáhni, protože jinak tě vyhodí, a předtím to navíc budou třeba 20x zkoušet. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Jarmyl Odesláno 7. srpen 2007 Sdílet Odesláno 7. srpen 2007 Dík za odpověď, zase jsem o něco chytřejší Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MPavel Odesláno 7. srpen 2007 Sdílet Odesláno 7. srpen 2007 Jak vypadá měření emisí u benzínu? Upřímně jsem na emisích ještě nikdy nebyl, protože 406 je moje první auto. Předpokládám též řádně prohřát motor než pojedu na měření... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 7. srpen 2007 Sdílet Odesláno 7. srpen 2007 To ano, ale u benzínu se měří obsah HC a CO při volnoběžných otáčkách, a pak při zvýšených tak okolo 3tis. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.