Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Spotreba motorov u modelu 306


PatoRS

Recommended Posts

Ahojte chlapci a dievcata:) Momentalne uvazujem o kupe auta pre kazdodennu potrebu. Moja volba padla na 306ku model 97-99 hatchback (ajked by som velmi chcel HDi ale rozpocet nedovoli) ale potrebujem nieco s mensou spotrebou. Aky motor volit? Mam moznost si vybrat z motorov 1,4i 1,9D 1,6benzin.

Potrebujem vase postrehy o spotrebe na tychto motoroch.:myslim

A este jedna podotazocka,viem ze v CZ nepotrebujete na prihlasenie auta dovezeneho zo zahranicia tolko dokumentov ako unas. Ale ide oto ci maju uz tieto rocniky europsku homologizaciu "e" s nejakym indexom vo VIN .

Ak mozte poradte budem vam velmi vdacny. Dakujem ahojte

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spotřeba tu už byla probíraná mnohokráte, trochu to tu prolistuj. Co se týče mého mazla, tak 1.4 mi žere od 6l tak do 7,5l. S nafťákem se určitě dostaneš na menší hodnoty, ale zase dáš víc do pov. ručení a když se ti něco podělá v motoru, tak to jsou za všechno pěkný pálky. Naft. motor vydrží údajně více, ale zase je mnohem náchylnější na údržbu.

S tvojí podotázkou ti nepomůžu. :bojim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.4 určitě nebrat :bojim, 1.6 noo asi taky raději moc ne, pokud by jsi chtěl benzín, tak bych na tvém místě volila 1.8.

A že budeš u nafťáka platit vyšší povinné ručení už taky neplatí, tedy aspoň u nás v ČR je pojišťovna, která ti pojistí auto podle výkonu nikoliv podle objemu, takže třeba já se svou 1.9 TD platím nějakých 4500,- . Taky si nemyslím, že je nafťák za každou cenu horší na údržbu, já za téměř 3 roky, co ho mám, jsem nemusela vytáhnout z peněženky nějakou horentní sumu. Údržba ti vyjde podle mě úplně na stejno jako benzín. Jak u benzína tak u diesla ti může odejít nějaká nákladná věc a nedoplatíš se. Pokud si koupíš nějakou 1.9 D, tak to auto bude nesmrtelné, pokud se k němu budeš hezky chovat.

A k té spotřebě: já jezdím město kolem 6-6,5l a dálky kolem 4,5l.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Aluška

1.4 určitě nebrat :bojim, 1.6 noo asi taky raději moc ne, pokud by jsi chtěl benzín, tak bych na tvém místě volila 1.8.

A že budeš u nafťáka platit vyšší povinné ručení už taky neplatí, tedy aspoň u nás v ČR je pojišťovna, která ti pojistí auto podle výkonu nikoliv podle objemu, takže třeba já se svou 1.9 TD platím nějakých 4500,- . Taky si nemyslím, že je nafťák za každou cenu horší na údržbu, já za téměř 3 roky, co ho mám, jsem nemusela vytáhnout z peněženky nějakou horentní sumu. Údržba ti vyjde podle mě úplně na stejno jako benzín. Jak u benzína tak u diesla ti může odejít nějaká nákladná věc a nedoplatíš se. Pokud si koupíš nějakou 1.9 D, tak to auto bude nesmrtelné, pokud se k němu budeš hezky chovat.

A k té spotřebě: já jezdím město kolem 6-6,5l a dálky kolem 4,5l.

Zajímalo by mne, proč 1.4 a 1.6 nebrat, to jsi ňáko zapomněla napsat. Pokud narážíš na výkon, tak uznávám že 1.4 není na velký předjíždění do kopce, ale pokud jezdíš pohodovou jízdou a nejsi pirát silnic, úplně to stačí. Pojišťovna, která ti pojistí auto podle výkonu, existuje i v jiné zemi než-li pouze v ČR, ale pořád rozdíl 18 stovek od 1.4 a 1.6 není nepatrný. Dále, nepsal jsem že je nafťák horší na údržbu, nýbrž náchylnější na údržbu, v tom je nemalý rozdíl!!! Že jsi za poslední 3 roky do svého vozu nevrazila žádný velký peníz, mi nezbývá než-li ti pogratulovat. Nevím tedy kolik km jsi za ty 3 roky najezdila, ale patrně jsi měla štěstí na stroj. Známej např. teď narval jen do čerpadla u Focuse 10 tis. Ale to už odbočujeme od tématu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak píše piloun pokud nejezdíš "splašeně" tak i 1.4 stačí ale při zatížení více než dvěmi osobami to už je celkem znát - jezdím s tím do práce většinou s jedním kolegou a na to mi bohatě výkon postačuje. Kdybych moh volit tak vemu radši 1.6

Moje spotřeba je od 5,8 do 8,5L/100km dle stylu jízdy, dlouhodobá pod 7L.

Známej má 1.9D a jezdí méně než já, zatím mu tam odešel komplet katalyzátor a výfuk (ale měl asi původní od roku výroby 1993) a nějaká lehčí závada s přísunem paliva - vlezl se do 1500,-.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak že jsem vůbec něco psala, příště raději mlčím.... :myslim .

Ale je mi jasné, že je to dáno tím, čím člověk jezdí. Kdo má 1.4 bude říkat, jak je to super auto a jak mu to bohatě stačí....jasně, neříkám, že nestačí, ale nevěřím tomu, že by si raději nekoupil něco lepšího a silnějšího. Já nejsem žádnej střelec na silnicích, ale prostě pro mě je 1.9 TD s 66kW slabá, až si příště někdy za xlet budu zase kupovat auto, tak určitě něco silnějšího. Nebaví mě půl hodiny přemýšlet při předjíždění, jestli to stihnu nebo ne.

To že má někdo s 1.4 spotřebu v průměru 7l, tak to může být hodně šťastnej, znám docela dost případů a lze to najít i na fóru, že někdo jezdí i za 10.

Jinak k tomu povinnému ručení, až budu mít nějaký bonus, tak se ten rozdíl mezi 1.4 a 1.9 téměř ztratí. Za ty 2,5 roku jsem najezdila kolem 40 000km, jestli se naráží třeba na to, že s tím nejezdím. Teď najezdím daleko více a bude to ještě horší, až se odstěhuji do Čech. A to jsem to auto kupovala s více jak 180 000km, takže žádnej zánovní vůz to rozhodně není.

A pokud PatoRS píše, že to potřebuje pro KAŽDODENNÍ ježdění a aby to měl NÍZKOU spotřebu a nemyslí tím, že bude jezdit 5km do práce a zase zpět, tak myslím, že diesel bude správná volba :super .

Ale jsem hloupá ženská, která tomu nerozumí :cool: .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No kazdodenne jezdeni umne znamena 50km denne. Ide oto ze potrebujem slusne auto s dobrou spotrebou. Proste teraz jazdim s 27rocnou 110R kupatkom s mierne poladenym motorom:D ide jak z praku ale spotreba 8-9 litrov a proste utoci nato chlupaty jak bejk:( No takze tak Ako hovorim velmi by som chcel 5dverove HDicko ale rozpocet nepusti....

Cize 1,9 D je spotrebou mimo 4-5litru a 1,4i kolo 6ky.

Diky za vase postrehy ak este niekto nieco popise budem len rad. Diky Dufam ze rozsirim rady peugeotakov...;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ja sa tiez jednoznacne priklanam k NAFTE.Pred tym som mal benzinak a diesel som nikdy nechcel uz len koli tym klepotavym zvukom ked je to studene.Teraz mam asi pol roka diesla a uz nikdy nechcem benzin.Tu ti asi nikto neporadi,lebo kazdemu sa paci nieco ine a to bude ospevovat.

Ale na 50km trasy bude diesel v pohode aj koli dobrej spotrebe o ktoru Ti vlastne ide...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...a este som zabudol k tomu prihlasovaniu: ja som tiez doviezol auto z nemecka a nechcem Ta strasit alebo nejako odradit ale tu Lipt.Mikulasi mi prihlasovanie trvalo tri mesiace,ANO dobre citas: cele 3 MESIACE. Su tu totiz hlupaci ako na uradoch,tak aj na STK a pod. Zenska na odbore dopravy mi napr. nechcela uznat medzinarodny tech.preukaz,lebo ze ona este taky nevidela,tak mi auto neprihlasi. Je toho viac s cim mi robili problemy,ale nechce sa mi tu rozpisovat. Pocul som,ze v inych okresoch s tym problem nie je,tak ked sa rozhodnes co kupit,prajem Ti vela stastia a pevnych nervov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

teda prihlasovat auto 3 mesiace to je snad vtip nie? ak je po rv97 to znamena ma euro homologizaciu vybavis COC podas ziadost na urade odbor dopravy ides na STK a potom na dopravny inspektorat pre znacky ,neviem na co ti bol medzinarodny technicak a co to vlastne je... dalsia vec je kolko u nas prihlasovanie stoji, je to svinstvo - COC min 3-4000,- recyklacny fond, kolky...nooo cca 10-tis....

ale k veci , ja mam 2.0 16V v meste okolo 9-10 podla stylu, ale napr. teraz po rakuskych okreskach vylet papalo 7,5...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.4i neni uplne nejhorsi, najel jsem s ni asi 50tkm...

prumerna spotreba cca 6,5 l/100km , strop byl nejakych 7,3 l/100km - mereno od 0tkm do 190tkm od plne do plne nadrze

klady:

- nikdy me nenechala ve stychu, i pres praskle tesneni pod hlavou (ma chyba vymena polo za plnou syntetiku ve 130tkm) jezdila jeste tyden pak ale odesel i chladic tlakem ale i tak jsem dojel domu :-) 250 km

- chytala i v minus 30tkm na prvni otoceni motoru

- krasne se roztacela uz od 1000ot.min. takze super na pojizdeni v kolone na dvojku

- mel jsem posledni model takze vymena oleje co 30 tkm

zapory:

- pri mem rocnim najezdu km (40tkm) ty 2kc na litru + 2l/100 vuci 1.4Hdi byly hoodne znat ... 2.1 kc/km vs. 1.4 kc/km ...

- hluk motoru pri dalnicnim provozu od 130 km/h nahoru

kdybych si mel vybrat 306tku tak vezmu Ropaka 1.9D s klimou a servem a el. okny :-) , nejlepe 3dv. - kvuli ceny, necham motor poslechnout,projet, prohlednout odbornikem (u nas v Ostrave , pan Pifcik - kapacita na diesely), pokud rekne ze je motor OK, tak mam jistotu ze pri slusnem zachazeni na nej nemusim sahnout a vim ze natoci hodnekrat kolem zemekoule :-) (400-500tkm by nemel byt problem)

po koupi udelam rozvody, necham seridit cerpadlo, zhavky bych resil az zacnou mraziky ale jsou to male polozky

plus zalezi na stavu, asi neco drobeho na napravach ... nepocitam ze bys vedome koupil neco rozbiteho co by mlatilo sotva by ses rozjel ...

no a u mech dieselu muzes jezdit snad na cokoli, kdyz budes menit casto filtry a nebudes do toho lit vodu ... tot muj nazor ...

-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak pise Ajsik, mame doma 1.9D i 1.4 a benzin bude mit navrh. Spotreba je o neco vyssi, ale vejdu se v poho do 7l. Myslim, ze idealni je 1.6 a 1.9 TD (HDi). Co je nad (benzin), je o neco nakladnejsi nez (u nekoho mozna ne:-)), co je pod, je o neco linejsi:-). Ovsem nejlepsi motor pro 306 je 1.1. To nezere vubec nic, protoze je to skoda vyndavat z garaze-kecam..) Myslim, ze s uvedenyma prumernyma spotrebama se daji naklady na PHM lehce spocitat. 50km/den je cca 20. To bych osobne volil diesel.Ale zalezi na preferencich. Ja jezdim dost ve dvou a s 1.4 nejsem brzda provozu a v zatackach si podavam i silnejsi auta. Chce to vic predvidat. Jinak dalnice je nic moc. Jako student jsem byl rad za nizkou spotrevu, jako vydelavajici bych si klidne priplatil za 1.6:-) Nemam rad obecny reci: 1.4,1.6 nebrat, slaby atd. Pro nekoho NE.(Jak jsi potom vysvetlila:papa). Ja treba nepotrebuju strilet a predjizdet na posledni chvili..(nerikam,ze ty tak jezdis) Uz koncim.

Moje rada: Tvoje km, preference nizkych provoznich nakladu: diesel; chces pruznost?-TD, chces vetsi spolehlivost (mene veci,co se da pos..t) za cenu mensi pruznosti?, pak atmosferak.Takovy maly rozhodovaci strom.

Hezky vecer. Dneska bylo u nas rallye, tak se jedu trochu ostrejc projet po vedlejskach.I s 1.4 se muzu zabit...:aut

[upravil dne 4.8.2007 hloze-ja]

[upravil dne 4.8.2007 hloze-ja]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...