Ticcino Odesláno 27. červenec 2007 Sdílet Odesláno 27. červenec 2007 Zatracený auto mizerný. Ráno vyjedu a po 500 metrech na mě řve PP, že mám přehřátej motor. Mrknu na ukazatel a ten je na max. Zastavim, vypnu motor, počkám chvilinku, nastartuju a už není na max ale na cca 105 stupnu, po chvilce jizdy 70-90-80-70-110-80, prostě lítá. Mezi jednotlivými změnami byly 10-60 sekund prodlevy. Voda tam je. Asi v háji snímač teploty? Po zastavení se ještě minimálně 10 minut točil větrák na chladiči. Nevím zda vypnul tím, že klesla teplota, nebo ho odpojil energy saving mód. Jsou snímač teploty a ventilátor nějak propojené? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Escaper Odesláno 27. červenec 2007 Sdílet Odesláno 27. červenec 2007 Ventilatory maji vlastni termostaty na chladici propojene s cidlem teploty motoru to neni Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ticcino Odesláno 27. červenec 2007 Autor Sdílet Odesláno 27. červenec 2007 A není tam náhodou ještě nějaké čerpadlo, co honí chladící kapalinu kolem dokola? Protože je mi divný, že by bylo zároveň špatný čidlo teploty a i termostat co řídí vrtuli na chladiči. Zas na druhou stranu, že by se to po 500 metrech takhle brutálně zahřálo a pak lítalo sem tam... ? Doteď jsem si nikdy nevšiml, že by se ventilátor po ujetí 5 km do práce po zastavení točil. I když na druhou stranu, je dost tichej, tak jsem to mohl přeslechnout, nicméně... blbost, určitě se nikdy netočil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Escaper Odesláno 27. červenec 2007 Sdílet Odesláno 27. červenec 2007 jedine cerpadlo co tam je je v morotu a pak je tam termostat krterej otevira cestu vode pri urcite teplote (po zahrati motoru) smerem do chladice a udrzuje spravnou teplotu motoru. Ale pochybuju ze by se motor po 500m zahral natolik aby to hlasilo chybu, to by tam nesmela byt zadna voda. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ticcino Odesláno 27. červenec 2007 Autor Sdílet Odesláno 27. červenec 2007 Tak jsem to dal do servisu. Cesta (4km) byla vtipná. Po nastartování teplota 70, po padesáti metrech 75 a po dalších 100 už zase max. v červenym a už se to odtamtud nehlo. Zkusí vyměnit čidlo (maj tam nějaký starší, sice z Dieselu, ale pro identifikaci závady by to mělo stačit) a pak se objedná nový. Chjo. By mě zajímalo, co mě ještě čeká. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ticcino Odesláno 27. červenec 2007 Autor Sdílet Odesláno 27. červenec 2007 Tak mi vyměnili čidlo a byli to projet. Prý to vypadá ok. Do pondělka tam necháme tohle náhradní a mám sledovat, jak se to chová. V pondělí se případně objedná originál, co tam patří. Jo a jen tak na půl pusy mechanik řekl (nevím zda jsem to správně pochopil) že ventilátor na chladiči je také spínán přes ono čidlo, jinými slovy neměl by mít svůj vlastní termostat. Tak teď teda nevim... Jedni říkají to, druzí ono... NO, jen aby to fugovalo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ticcino Odesláno 27. červenec 2007 Autor Sdílet Odesláno 27. červenec 2007 Juhů, už to šlape jako hodinky. Teď ještě přemýšlím, zda je dobré tam nechat to čidlo, které tam teď je a které k tomuhle motoru vlastně nepatří (prý je z nějakého dieselu) Podle ručičky teploměru v kabině se zdá, že čidlo je stejné jako to původní. Ze studeného motoru po cca 10 minutách se ručka pomalu došplhá na cca 85° (stejně jako s původním čidlem) a tam se drží. Pokud déle stojím, stoupne to na 90° a spustí se vrtule na chladiči. Mířím tím k otázce, zda to náhradní čidlo nemá teplotu jakoby posunutou, tj. ukazuje 85, ale jestli tam není třeba 110? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
.mycTD Odesláno 27. červenec 2007 Sdílet Odesláno 27. červenec 2007 Původně zaslal: Ticcino Tak mi vyměnili čidlo a byli to projet. Prý to vypadá ok. Do pondělka tam necháme tohle náhradní a mám sledovat, jak se to chová. V pondělí se případně objedná originál, co tam patří. Jo a jen tak na půl pusy mechanik řekl (nevím zda jsem to správně pochopil) že ventilátor na chladiči je také spínán přes ono čidlo, jinými slovy neměl by mít svůj vlastní termostat. Tak teď teda nevim... Jedni říkají to, druzí ono... NO, jen aby to fugovalo... sahary maji predpokladam svoje cidlo na chladici. Akorat kdyz se neotevre termostat, tak se voda vubec nedostane do chladice, ktery se nezahreje a tudiz nesepnou ani sahary. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stifler Odesláno 27. červenec 2007 Sdílet Odesláno 27. červenec 2007 Já měl problém s přehříváním takový, že mi nefungovaly větráky, prostě nebyly připojený a ani je nebylo kam připojit. Někdo asi uskřípl konektory, ale to neni to, o čem chci psát. Důležitý je, jestli nemáš záhodou zavzdušněnej celej chladící obvod?Já ho měl tak zavzdušněnej s tak malym množstvím chladící kapaliny, ikdyž to vypadalo, že jí tam je plno, že z toho bylo čidlo teploměru úplně na suchu, takže jsem kolikrát mohl klidně třeba i vařit a ani jsem o tom nevěděl... :D [upravil dne 27/7/07 Stifler] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hnusoba Odesláno 27. červenec 2007 Sdílet Odesláno 27. červenec 2007 Všetky nové motory majú jedno jediné čidlo teploty chladiacej kvapaliny, ventilátory potom zopína rozvodná jednotka motora ktorá dostane signál na zopnutie od počítača motora. Dávno pominuly časy keď jeden snímač bol pre zobrazovanie teploty na prístrojovej doske, jeden pre klimatizáciu a jeden pre ventilátory... Na 1.4 16V a 1.6 16V sú dosť problémové tieto snímače, bola na určité typy snímačov aj zvolávacia akcia kde sa menili, ja osobne ich mám odložených už asi 14... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.