Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

P406 - zaslepení EGR ventilu


BIBOP

Recommended Posts

Muj nazor je takovej, ze uz kvuli tomu \"smrkani\" bych ho sundal a paklize je nefunkcni, tak odpojil popsanym postupem. Proste podlozku bez diry.

Prave kdyz je nefunkcni, muze bejt porad pootevreny a to by ti sli spaliny do sani porad:-(

Ja bych ho sundal, vlozil zaslepovaci podlozku a novy tesneni, kvuli tem unikum mastnoty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Kroky01: za 1 ) celkem mě to je jedno,jen když to píšeš,napiš to vše komplet do jednoho příspěvku,admini pak remcají že je tu zbytečně moc příspěvků.... ale to tě oni plácnou přes prsty :D

a teď k věci : máš pravdu tom,že dávat nezkoušené je kravina a to schvaluji za další..... té ceny bych se nebál je ok.... já za to dal 4,5 tis. ale komplet se všemna vstřikama včetně trubek takže cena férová,kilometry neřeš.... ty čerpadlu nevadí,stejně bude repasové...tzn.opět jako nové :P !! K tomu lanku.... lanko natáhneš lehce.... můžu ti to nafotit a poslat meilem,je potřeba univerzální ale jak dlouhý nevím..... mě to dělali v servisu a to lanko mě stálo i s prací 11 stovek,takže nic moc náklady,ale bylo to proto že mi ten ichtyl tam dal 2x napojený a tudíš ta výměna.... a protáhnou ho tím starým,co jde drát k elektronickému plynu.... ten bude odpojenej a bude klid.... řj jednotka ti pak je k hovnu ale nech jí zapojenou protože jdou z ní další výstupy do tacho atd. .... a další věc,pokud tam dáš toho Bosche a máš verzi s otáčkoměrem tak ti půjde jen do 3tis. otáček pak umře,ale jak nastartuješ tak půjde ale zase jen do těch třech tisíc.... a tak dále.... ale je tu taky řešení,ale na to se obrať na uživatele tady z fora jménem Punkac ten ti tu též odpovídal......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jsem se na ten ERG díval, myslím, že to nebude problém ho vytáhnout a vpálit tam nějaké těsnění. Nebo mám si dát na něco pozor? Utěsním ho tedy zespodu a také tu trubku a hadičku, ne? Mezi ty příruby musím skutečně vtlačit měděné těsnění nebo stačí nějaký odolný klingerit? Díky za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja bych dal tesneni pouze pod ventil tedy na vstupu, tu trubku i hadicku bych nechal tak, jak to je.

S klingeritem bych mel trosku obavy, ze kdyby nahodou doslo k jeho poniceni - muze se drolit, tak by se to v krajnim pripade mohlo dostat az do sani, je to sice nepravdepodobne, ale ten medenej plisek (ja mam 0,5mm antikoro) bude volba lepsi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj lidi, tak se hrdě hlásím k těm co překazili EGRu činnost. :mrk

O víkendu jsem se do toho pustil a podařilo se mi tam dostat podložku z nerezového plech 0,5mm i to nerezové těsnění. Ovšem co jsem tam viděl po rozebrání - čekal jsem nějaké saze, ale že budu mít průměr otvoru u obou přírub skoro o polovinu menší, mne nenapadlo. :blicismajlik :blicismajlik Připadalo mi to jako kdybych tam měl nacpanou grafitovou vazelínu smíchanou s olejem. No hnus, chudák autíčko. :( Vyčistil jsem co šlo a snnad to pomůže.

Jen se chci zeptat, bylo tu několik názorů jestli od EGRu odpojit hadičky, nebo je nechat připojené. Já je nechal připojené, protože jsem neměl na chatě vhodný průměr. Vadí to hodně? :myslim

Díky za rady

[upravil dne 7/7/09 RadekD]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: RadekD

Ahoj lidi, tak se hrdě hlásím k těm co překazili EGRu činnost. :mrk

O víkendu jsem se do toho pustil a podařilo se mi tam dostat podložku z nerezového plech 0,5mm i to nerezové těsnění. Ovšem co jsem tam viděl po rozebrání - čekal jsem nějaké saze, ale že budu mít průměr otvoru u obou přírub skoro o polovinu menší, mne nenapadlo. :blicismajlik :blicismajlik Připadalo mi to jako kdybych tam měl nacpanou grafitovou vazelínu smíchanou s olejem. No hnus, chudák autíčko. :( Vyčistil jsem co šlo a snnad to pomůže.

Jen se chci zeptat, bylo tu několik názorů jestli od EGRu odpojit hadičky, nebo je nechat připojené. Já je nechal připojené, protože jsem neměl na chatě vhodný průměr. Vadí to hodně? :myslim

Díky za rady

ja to mam tiez pripojene, zatial je to v pohode:myslim

[upravil dne 7/7/09 RadekD]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si sehnal měděný plech a hodlám ho vyměnit za nerezový, který jsem tam minulý týden namontoval - viz.výše.

Chci se zeptat, jestli mám nechat mezi přírubami i tu nerezovou orig. nerezovou podložku (těsnění), nebo stačí jen ten plech. Teď tam mám obě, orig. nerez těsnění + nerez plech a trochu hůř se to sesazovalo dohromady. Měděný plech tam chci dát z důvodu toho, že mám strach, aby mi to s nerezem těsnilo. Přeci jen nerez je tvrdší než měď a ten plech po vystřižení nebyl úplně rovný, přeci jen se při odvrtávání děr a vystřihování trošku zkroutil. Sice jsem se ho snažil srovnat, ale ..... no nešlo to. Bojím se, aby to nepřisávalo humus a nedejbože nevlítlo to do turba. :myslim:nevim

Co vy na to?? Poraďte pls :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě by docela zajímalo jaká je skutečná teplota spalin v místě, kam má přijít zaslepovací plíšek.

O mědi toho tolik nevím, jen snad tolik, že při teplotách 300-400 stupňů měď křehne a nesmmí se tvářet. Tvářením myslím i namáhání předepnutým šroubovým spojením.

Jde o to, že měď je při teplotách do 400°C náchylná na křehnutí - nepochopil jsem tvoji obavu, že by ti plíšek vlítnul do turba, ale pokud si myslíš, že je riziko rozpadu toho nerezového plíšku, pak věř, že to riziko hrozí spíše u Mědi. Nerez je poměrně stabilní zhruba do 475°C.

Navíc říkáš, že měď je měkčí než nerez, ale to nemmusí být pravda. Nerez má houževnatou (tvárnou) austenitickou strukturu a ačkoli do něj jde vrták podstatně stouž než do obyč železa, je houževnatější). Měď může být zpevněná tvářením za studena a dosahovat přibližně stejných pevnostních hodnot.

Ale !!! Nerez když ohřeješ do 500°C a pak schladíš vodou, nic se neděje - nedochází k fázové přeměně!!! Měď když ohřeješ a poliješ vodou, změkne!!!

Nefunguje u ní klasický proces žíhání a proces rekrystalizace probíhá za poměrně nízkých teplot. Chci říct, že když tam dáš měděnou podložku, časem změkne a těsnit to taky nemusí, budeš dotahovat. - Dotahováním budeš tvářet za kritických teplot a plíšek bude křehnout:-)

To je něco málo teorie, založená na spekulaci, jak se může ten plíšek ohřívat od výfukových plynů. (což je pouze doměnka)

Nerezový plíšek 0,5 mm je tak tenký, že se přizpůsobí přírubě. Nevím jaké tam máš originální nerezové těsnění, ale když dáš na výfukové potrubí origo těsnění, na něj ten plíšek a pak už bez těsnění EGRa, mělo by to být OK. Radši bych volil měkčí těsnění, než záslepku. Jsem jednoznačně pro Nerez.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Kroky01

Mě by docela zajímalo jaká je skutečná teplota spalin v místě, kam má přijít zaslepovací plíšek.

O mědi toho tolik nevím, jen snad tolik, že při teplotách 300-400 stupňů měď křehne a nesmmí se tvářet. Tvářením myslím i namáhání předepnutým šroubovým spojením.

Jde o to, že měď je při teplotách do 400°C náchylná na křehnutí - nepochopil jsem tvoji obavu, že by ti plíšek vlítnul do turba, ale pokud si myslíš, že je riziko rozpadu toho nerezového plíšku, pak věř, že to riziko hrozí spíše u Mědi. Nerez je poměrně stabilní zhruba do 475°C.

Navíc říkáš, že měď je měkčí než nerez, ale to nemmusí být pravda. Nerez má houževnatou (tvárnou) austenitickou strukturu a ačkoli do něj jde vrták podstatně stouž než do obyč železa, je houževnatější). Měď může být zpevněná tvářením za studena a dosahovat přibližně stejných pevnostních hodnot.

Ale !!! Nerez když ohřeješ do 500°C a pak schladíš vodou, nic se neděje - nedochází k fázové přeměně!!! Měď když ohřeješ a poliješ vodou, změkne!!!

Nefunguje u ní klasický proces žíhání a proces rekrystalizace probíhá za poměrně nízkých teplot. Chci říct, že když tam dáš měděnou podložku, časem změkne a těsnit to taky nemusí, budeš dotahovat. - Dotahováním budeš tvářet za kritických teplot a plíšek bude křehnout:-)

To je něco málo teorie, založená na spekulaci, jak se může ten plíšek ohřívat od výfukových plynů. (což je pouze doměnka)

Nerezový plíšek 0,5 mm je tak tenký, že se přizpůsobí přírubě. Nevím jaké tam máš originální nerezové těsnění, ale když dáš na výfukové potrubí origo těsnění, na něj ten plíšek a pak už bez těsnění EGRa, mělo by to být OK. Radši bych volil měkčí těsnění, než záslepku. Jsem jednoznačně pro Nerez.

Já jsem zaslepil přírubu mezi vlnovcem a turbem jak popisuje na začátku BIBOP, pod EGR jsem nic nedával, i když s tou myšlenkou koketuju.

To těsnění které bylo a je mezi vlnovcem a vstupem k TURBU je tam určitě origo - je to nerez plíšek s dírami pro šrouby a otvorem uprostřed. Ten otvor má po obvodu otvoru prolis nebo jak bych to popsal. Podle něj jsem si to obkresloval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, no mas jinej motor, ja mam 2.1 TD, ale u me to vypada tak, ze mam vlnovec z EGRu a ten jde do sani. (ne do turba ale do sani) S telesem sani je spojen jen takovou sponou, takze nemam klasickou prirubu na srouby, proste dve priruby proti sobe s osazenim na koncich, daji se k sobe a pres to spona. Mezi to jsem dal plisek 0.5 mm nerez. Ta dosedaci plocha prirub je do konusu a plisek 0.5 mm se vytvaroval do toho sameho tvaru stahnutim tou samou originalni sponou. Takze ja ani nemam zadne diry na sroub. Ten plisek nikdy nepropadne, mam prumer zhruba o 5 mm vetsi nez je dira do sani. V tvem pripade, pokud mas origio tesneni podobne tloustky, uplne bych ho vyhodil a dal tam jen to nove, ktere ti do turba nikdy nespadne, pokud v nem mas dokonce diry na srouby. Nebal bych se netesnosti, protoze v tom vlnovci bude minimalni tlak. Pokud zaslepis privod jak ty rikas k turbu:-), pak prerusis okruh prudeni spalin. Oni nepujdou do vlnovce, protoze tam nebude proud a pujdou pekne do vyfuku. Nekdo tady radil tesnenicko polepit teflonovou paskou prave z duvodu lepsiho tesneni, coz muzu jen doporucit. nemelo by to nic delat a ver, ze kdyz to dotahnes, ten nerez plisek se taky prizpusobi. No a pokud tedy chces dat met na vystup egru, pak je to taky OK, ten vlnovec se ani poradne neohreje, kdyz skrz nej nic neproudi, mam odzkouseno, celou doby jsem si myslel, ze to chces dat na vstup, promin necetl jsem vsechno nahore.

Nicmene by urcite pomohla fotka pro lepsi predstavu, jak to u vas vypada.ale jeste jednou, pokud mas srouby, neboj se to dotahnout a ten plisek povoli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 týdnů později...

Ahoj vsichni! Jsem sice 306-kar, ale snad mi poradite. Vcera jsem v aute (306 2,0HDI 66kW) objevil volne trcici hadicku s modre oznacenym koncem a kousek vedle neco jako ventil s konektorem oznacenym stejnou modrou. Po chvili patrani zde na forech jsem usoudil, ze se zrejme jedna o ovladaci hadicku EGR ventilu. Ted ale nevim, mam ji pripojit? Cu kdyz ma auto EGR odpojene a zaslepene??? Da se to z neceho poznat? Ceka mne ted dost dlouha cesta, tak bych se v tom nerad predtim vrtal. Na druhou stranu jestli to ma byt pripojene a neni, nehrozi naopak nejaky problem z toho, ze to je odpojene? Predem diky za kazdou radu. Hlavne prosim RYCHLE. Nevite nekdo o dobrem Peugeot servisu v Praze na zapad od Prahy, kde by to mohli zkozknout? Nemusi to byt zrovna autorizovany servis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neboj,nehrozí vůbec nic.Pokud je zablindován,tak je ůplně jedno jestli máš hadičku zasunutou ve ventilu nebo né (já ji mám,protože se mě nechtělo tam cpát šroubek,neviděl jsem žádný rozumný důvod proč jo).Rozebírají se tu ůplné kraviny jestli měď nebo nerez.Je to fuk,někdo tam dává i víko od plechovky.Akorát je jasné,že ta nerez dýl vydrží,toť vše.Ale nemysli si.že to máš do půl roku propálené.Ono to nějaký čas trvá a možná to už budeš mít do té doby prodáno.Takže se neplaš a klidně vyraž na cesty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, včera jsem zaslepil ERG ventil na obou přírubách měděným plechem o síle 1mm a také jsem ucpal hadičku. Myslíte si, že ta měď není vhodná? Vždyť celou dobu se tady psalo, jak je nejvhodnější?:-) Nicméně mám teď pocit, jako by motor byl trošku hlučnější - v dobrém slova smyslu, jako by lépe sál, je to možné? Taky mám pocit, že to i lépe jede, i když si myslím, že to by na to vliv mít nemělo ne? Je to normální?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když tu stále řešíte odpojení podtlakové hadičky a ucpání potrubí, nestačilo by udělat pouze jedno nebo druhé? Když nebude ventil otvírat, nic přeci do sání nepustí, a když bude mít zaslepenou trubku,ať si klidně otvírá...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Micky

Nicméně mám teď pocit, jako by motor byl trošku hlučnější - v dobrém slova smyslu, jako by lépe sál, je to možné? Taky mám pocit, že to i lépe jede, i když si myslím, že to by na to vliv mít nemělo ne? Je to normální?

no vliv to může mít, vždyť do motoru jde jen čistý vzduch neznehodnocený sračkama z výfuku, navíc teplejma. Představ si sebe, že ti někdo dýchá vydýchaný vzduch z jeho plic do tvých :D

hmm, měděnej nebo nerezovej plech je fuk, někdo psal víčko od konzervy (zavařovací slenice) a to je blbost, sám jsem to tak měl a jen doufám, že víčko beze škody prošlo sáním a vyletělo ven

Původně zaslal: jiirgen

Když tu stále řešíte odpojení podtlakové hadičky a ucpání potrubí, nestačilo by udělat pouze jedno nebo druhé? Když nebude ventil otvírat, nic přeci do sání nepustí, a když bude mít zaslepenou trubku,ať si klidně otvírá...

když je EGR starší, tak nemusí dovírat, tj. je stále pootevřen, i když odpojíš podtlakovou hadičku a spaliny jdou zpět do motoru

já jsem jednoznačně pro odpojení všeho :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě co se nestálosti mědi při vyšších teplotách týče, tak včera jsem provedl jednoduchý test. Při plně zahřátém běžícím motoru jsem na trubku a příruby přikládal sirku na pár minut. Teplota vznícení sirky je cca 200°C a po přiložení se nevznítila ani náhodou. Co se oxidace týče, tak v teple a natolik mastném prostředí jako je v motoru o ní dost dobře pochybuji. Myslím, že měď je vhodná a nemusí se ani žíhat. Toť jen můj názor, ale čas ukáže. Jo a osobně doporučuji zaslepit příruby a ventil nechat zapojený, ať si pracuje, protože po ucpání hadičky lze sylšet při návratu otáček opravdu jen jemné popísknutí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...