Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

rozdiel turb DHY a d8b ci ako sa to pise, ten kod


ondris

Recommended Posts

Do 405 se dávaly TD motory značené DHY a D8A. První má výkon 66kW/90k, druhý 67,5 (68)kW/92k.

Jediný rozdíl mezi těma motorama by podle všeho měl být pouze v tom, že DHY má oxidační filtr (katalyzátor) s EGR ventilem (Oddie ale říkal, že TD ve 405kách EGR ventily neměly, knížka tvrdí opak, tak fakticky nevim) a D8A ne.

Turba by měly být stejný (pouze výrobce může být jiný- KKK nebo Garrett). U D8A dává plnící tlak 0,7bar/2000rpm až 1bar/3000rpm. Jaký tlaky má DHY nevim.

[upravil dne 23/7/2007 Dundee]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď jsem znova projížděl materiály a oba motory mají i stejné hodnoty v nastavení čerpadla (ať Lucas nebo Bosch), takže by se opravdu měly lišit jen tím EGRem a katem.

Na turbu je Wastegate, ale tím se dá nastavit pouze okamžik odfouknutí tlaku z turba :myslim Až se připojí Oddie, tak ti určitě napíše víc, nerad bych mystifikoval...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď momentálně mám klimu "nemocnou", protože má slabej výkon (špatně chladí při vysokých teplotách), takže ji musim nechat znova naplnit a vyčistit (6 let na ni nikdy nesáhl a až letos je s ní "problém").

Když mám klimu permanentně puštěnou, tak jsem se spotřebou někde kolem 6,9-7,2l/100km, bez klimy 6,3-6,8l/100km. Při ustálený jízdě po dálnici rychlostí 150km/h je spotřeba kolem 6,8-7l/100km.

Zkoušel jsem 100km po dálnici rychlostí 140-180km/h v březnu (většinou 150-165km/h) a spotřeba byla 7,3l/100km;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady máš něco málo k Wastegate:

Běžná turbodmychadla mají výhodu v tom, že vlastně recyklují část energie výfukových plynů pro zvýšení výkonu motoru. Nevýhodou ovšem bývá, že začínají fungovat až při určitých optimálních otáčkách motoru, které u čtyřválocvých 1.9 motorů bývají okolo 2000 ot./min. Pod těmito otáčkami nemají výfukové plyny dostatečnou energii pro vyvinutí potřebného plnícího tlaku. Nad nimi již výfukové plyny mají dostatečnou energii pro roztočení turbíny, možná někdy až příliš, a může dojít k přetočení (při vyvíjení příliš vysokého plnícího tlaku) a zničení turbodmychadla. Tento problém se řeší několika způsoby. Některé modely turbodmychadel požívají tzv. "wastegate" (obtokový ventil), jiné využívají soustavy lopatek v turbíně s nastavitelným úhlem natočení tak, že výfukové plyny tlačí na lopatky co největší měrou

Jinak při 3000ot. mám cca 125km/h. Při rychlosti 180km/h, byl otáčkoměr přibližně na 4300ot., pokud si dobře vzpomínám (je to přes dva roky);):D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...