Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Spokojenost s 406 HDi


janmarkup

Recommended Posts

Ahojky, stále ještě nemám svého pažouta, tak bych se rád zeptal, zda jste měli někdy výrazné problémy s HDi motory. Nebudete mi to věřit, ale za celý měsíc se mému automechanikovi nepodařilo sehnat slušného pažouta v TD a to dokonce ani ve Francii. Oni prostě nejsou!! Tak se chci zeptat, zda jsou havárie vstřiků a čerpadla tak fatální, nebo se to děje pouze u nových vozů...a jak se dá předejít těmto problémům? Problém je, že doporučení lít kvalitní naftu mi je na nic, protože to není poznat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abych se vyjádřil úplně přesně. Potřebuji vědět, zda Ti, co mají 406 v HDi v kombíku, neměly s těmito motory problémy a pokud ano, zda to platilo pro určitý typ (např 66 kW, 80 KW nebo 2.2 HDi) motoru nebo zda tam byly problémy s něčím jiným. Nechci si koupit auto, aby se mi za pár měsíců po*ral motor...Byl rozdíl mezi spolehlivostí 306tek a 406tek v HDi? Říkalo se, že 306 byla vždy spolehlivější (méně elektroniky, jednodušší vůz) Též prosím o radu, nač si specielně u 406 dávat při výběru pozor...ještě jednou moc děkuji..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemam sice HDi, ale nasledujuce rady sa Ti pri kupe urcite zidu: Kazdopadne ho zobrat na zdvihak a takisto, ked uz pojdes do Ostravy, rozhodne zo sebou zober nejakeho mechanika, urcite sa v Tvojich kruhoch najde nejaky a nech to pozrie aj on. Potom si pohovorte s majitelom, ze co ste zistili a na zaklade toho stlacaj dole cenu. Urcite mu povedz, ze su mierne zodrate tlmice, opotrebovane brzdove valceky, mierne skorodovana zadna cast vyfuku, tycky stabilizatorov mierne hrkaju na nerovnostiach, je tam mierna zavada na krokovom motorceku, klima nie je vydezinfikovana, skrabanec na laku. Dalej dokladne prezri, ci vsetky dvere dokonale licuju s karoseriou, obzri miesta prednych svetlometov, ci dokonale zapadaju do masky a nad naraznikom, ci su stabilne. Pohrkaj poriadne naraznikom. Skontroluj tesnost tesnenia okien, najma na spodku, aspon vizualne, zvykne sa odlupovat, podobne aj miesto pri AB spolujazca. Interier: dokonale skontroluj vsetky gombiky, packy, zapni klimu, ak by si ucitil neznamy pach, je to dalsi argument na znizenie ceny. Skontroluj prudom vody dazdovy senzor, odmrazovanie zrkadiel a zadneho okna zial neskontrolujes. Skus kurenie, vsetky polohy. Vsimaj si kde zabera rucna brzda, mala by tak na 3-4 zube, prezri tapacirung, tesnenia okolo palubky, pozri ci nie je odtrhnuta guma pri prahoch. Skus si polohovanie sedadiel a volantu, interierove svetlo, skrinku, spytaj sa kolko klucov je k dispozicii (vacsinou tri), ak je len jeden, spytaj sa preco. Skus odklapanie slnecnej clony (lubi sa zasekavat). Prezri stierace, vsetky polohy, ostrekovanie - byva zapchate. Skontoluj radio, daj si to mierne nahlas a ked zacujes chrapcanie, pravdepodobne bude odidena membrana na repraku. Skus nastavovanie svetiel a stmavovanie budikov, su to dve potky vedla seba pod volantom na lavo. Skus si ABS. Zvonku zo zadu aj spredu vizualne skus, ci auto nie je naklonene na jednu stranu - ak je, problem bude v tlmicoch. Prezri si vsetka okna, dokladne, Dvojmiestne cisielka zacinajuce sa nulou by mali byt rovnake, v Tvojom pripade by to malo byt 00, ak to tak nie je a nejake cislo je ine, pravdepodobne bolo to okno menene- spytaj sa preco, havaria? vsetko toto argumentuj a znizuj cenu. Ak mas kamosa policajta, tak mu daj za ulohu preverit na zaklade VIN cisla povod auta. Oni presne vedia povedat cestu auta a potom aj na zaklade tohto mozes predpokladat, ci je predajca seriozn, alebo nie je. Predpokladom je ale VIN cislo, co Ti nemusi vzdy majitel prezradit, ale ked nema co tajit, mal by Ti ho bez problemov dat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se ptáš jenom na motor, tak já mám 406 2,2HDI asi dva roky, najel jsem cca. 40 000km (celkově najeto 140 000km) a na motoru jsem žádnou závadu do teď neměl. Až teď se mi vysypala ložiska a řemenice na alternátoru - odhad opravy cca. 3500,-. Jinak nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 80 kW HDI něco přes rok a kromě servisu po koupi v podstatě nic závažného - jen od počátku se děsím, kdy mi odejde spojka, protože bere až nahoře (ale zatím spojkuje, tak neřeším). Co jsem slyšel, tak u 80 kW jsou problémy s odpruženou řemenicí, dvouhmotnostním setrvačníkem a vstřikovačema Common-rail (nic z toho mě zatím naštěstí nepotkalo, takže mám důvod pět na auto chválu - až se něco vysype, možná změním názor)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

406 hdi 2.0 80kw rv 2001, najeto pri koupi: 80tkm, ted, 148tkm (mam ho dva roky a par mesicu)

zavazne veci:

pumpa v nadrzi

remenice

bezne veci:

stabilizatory predni napravy silentbloky

olej, filtry

desticky

kraviny:

zarovky h7 (ktere jsou drahe jak sfina, zlata 205 s h4)

zarovky do palubky

jsem spokojeny, akorat ted se mozna bude menit vaha vzduchu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Medvěd

Mám 80 kW HDI něco přes rok a kromě servisu po koupi v podstatě nic závažného - jen od počátku se děsím, kdy mi odejde spojka, protože bere až nahoře (ale zatím spojkuje, tak neřeším). Co jsem slyšel, tak u 80 kW jsou problémy s odpruženou řemenicí, dvouhmotnostním setrvačníkem a vstřikovačema Common-rail (nic z toho mě zatím naštěstí nepotkalo, takže mám důvod pět na auto chválu - až se něco vysype, možná změním názor)

spojka mi taky zabira uplne nahore, uz asi 2 roky a jeste neodesla :), takze byt tebou nestrachuji se (ale asi zalezi jak moc jezdis)

no zatim jeste to tvoje auto vypada hezky, kdyz kolem nej semotamo na letne projdu :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 týdnů později...

Sewa ta ja som kúpil muju peginu len pred nedávnom a som na 100 percent spokojný. vymenil som už všetky náplne a chystám sa na rozvody. auto som kúpil dovezené z francúzska. malo ťuknutý predný pr.blatník. inak super krásna kára...... 2,0hdi... vela zdaru pri kúpe....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: roxbury7

Sewa ta ja som kúpil muju peginu len pred nedávnom a som na 100 percent spokojný. vymenil som už všetky náplne a chystám sa na rozvody. auto som kúpil dovezené z francúzska. malo ťuknutý predný pr.blatník. inak super krásna kára...... 2,0hdi... vela zdaru pri kúpe....

Tak nech si spokojný aj naďalej.

Ja mám toho môjho tiež len mesiac a zatiaľ som ho poriadne videl len odspodu... :nevim Ideme s tým za pár dní do Chorvátska, tak som to chcel mať všetko porobené okmažite a samozrejme zadarmo. Takže klasika u starého/nového auta - náplne, filtre, rozvody, alter. remeň, tyčky pred. stabilizátora, vytepovanie bledého semišového interiéru spojené s doškriabaním karosérie od chuja, ktorému som to dal do ruky (to si ešte vybavíme!!! :grr), montáž rádia atď atď.

Takže prajem pevné nervy a veľa spokojných jázd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: jp

jak u koho, k mému byly tři klíče.

Tak to si ten tretí asi niekto nechal dorábať, alebo sa v roku výroby Tvojho auta dávali 3 kľúče. Ja mám presne to, čo bobo7 - 1klúč s diaľkovým a 1 bez (akurát kartičku mi chlapci zabudli dať... :D). Pýtal som sa na to aj v predajni, vraj sa skutočne dávali len 2 kľúče.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...