vitin Odesláno 11. červenec 2007 Sdílet Odesláno 11. červenec 2007 Chystám se na výměnu pružin u mojí 306ky, zadek byl dělaný a je docela nízko, tak tam dám nižší pružiny dopředu kvůli tomu, že auto je dost měkké a v zatáčkách se naklání. Dělal jste to někdo? Jaký je postup, musím vyndat tlumiče i s horním držákem a pružinou, nebo jen povolit tlumič nahoře a pružina se tam nasune? Dík. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Medion Odesláno 11. červenec 2007 Sdílet Odesláno 11. červenec 2007 tlumič bude muset ven Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan 406 1.8i Odesláno 11. červenec 2007 Sdílet Odesláno 11. červenec 2007 záleží v jakém stavu máš pružiny,ale existuje rychlejší a levnější volba a to nasazení pryžových vložek do pružiny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pe.Tr Odesláno 11. červenec 2007 Sdílet Odesláno 11. červenec 2007 no doufam že si toto pžečteš dřiv než cokoliv co pišeš vyše udělaš! abys sundal z tlumiče pružinu musiš mit stahovaky na pružny, jinak to nevyměniš . jsou to dva haky spojene šroubem ty se zahaknou do pružiny , musiš mit dva stahovaky vždy naproti sobě.a šroubovanim resp. stahnutím dociliš toho že se pružina uvolni na tlumiči,pak povoliš tu velkou matici na pistnici ,tim tu pružinu dostaneš ven . toto se samozřejmě děla na vyndanem tlumiči z auta, tedy povolene 3matky v kastly zhora v mot prostoru a šroub kde je tlumič spojen s těhlici , každopadně abys ten tlumič dostal z těhlice ,musiš sundat věci okolo, tedy kulovy čep ,svisly čep, sundat brzdič , odpojit abs snimač,vyndat poloosu. což znamena že tě navštěva servisu nemine,myslim kvuli geometrii. držim palce a dej vědět jak jsi dopadl , jinak v servise je to prace na 1 až 2 hodky což třeba u Vašendy je 6-7 stovek + litr za geometrii ktere se stejně nevyhneš. takže si myslim že 700,- neni tak moc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vitin Odesláno 12. červenec 2007 Autor Sdílet Odesláno 12. červenec 2007 Hoši tak díky, samosebou jsem čekal nejdřív na rady než se do něčeho pustím takže ještě jsem nic nedělal. No myslel jsem že to bude jednodušší, tak raději popřemýšlím o tom servise. Nejhorší je že jsem nedávno dělal geometrii na optice za 1000,-kč. No to není příjemný zjištění, stahováky pružin a všechno k tomu mám, ale teď se mi do toho nechce. Tak moc dík za rady a aspoň mám o čem dumat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vitin Odesláno 12. červenec 2007 Autor Sdílet Odesláno 12. červenec 2007 To Pe.Tr, ještě se chci zeptat co myslíš tou těhlicí, je to uložení toho tlumiče v té svorce dole v rameni? Mám nápravu kde je na tlumič přichycena vzpěra od stabilizátoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vitin Odesláno 12. červenec 2007 Autor Sdílet Odesláno 12. červenec 2007 Původně zaslal: Pe.Tr no doufam že si toto pžečteš dřiv než cokoliv co pišeš vyše udělaš! abys sundal z tlumiče pružinu musiš mit stahovaky na pružny, jinak to nevyměniš . jsou to dva haky spojene šroubem ty se zahaknou do pružiny , musiš mit dva stahovaky vždy naproti sobě.a šroubovanim resp. stahnutím dociliš toho že se pružina uvolni na tlumiči,pak povoliš tu velkou matici na pistnici ,tim tu pružinu dostaneš ven . toto se samozřejmě děla na vyndanem tlumiči z auta, tedy povolene 3matky v kastly zhora v mot prostoru a šroub kde je tlumič spojen s těhlici , každopadně abys ten tlumič dostal z těhlice ,musiš sundat věci okolo, tedy kulovy čep ,svisly čep, sundat brzdič , odpojit abs snimač,vyndat poloosu. což znamena že tě navštěva servisu nemine,myslim kvuli geometrii. držim palce a dej vědět jak jsi dopadl , jinak v servise je to prace na 1 až 2 hodky což třeba u Vašendy je 6-7 stovek + litr za geometrii ktere se stejně nevyhneš. takže si myslim že 700,- neni tak moc. Kruci jsem z toho zmatenej. Včera jsem se byl mrknout v knihkupectví do chytrý knihy a tam píšou že se tlumič vyndá třema šroubama nahoře v uložení, povolit vzpěru od stabilizátoru, povolit šroub ve spodním rameni kde je tlumič zasunut jako ve svorce a popřípadě kdyby nešel ven tak šroubovákem tu drážku roztáhnout a to by mělo být všechno. Takže by se geometrie nemusela dělat protože všechno zůstává tak jak bylo. Nespletl sis typ auta? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
snowboy Odesláno 12. červenec 2007 Sdílet Odesláno 12. červenec 2007 to vitin : nevidel bych to tak dramaticky. Tycku stabilizatoru povolis a oddelas - staci imbus a klic, pokud na ni jsou v pr... cepy, tak ji vymenis, brzdic sundavat nemusis, poloosu taky ne. staci: sundat tu tycku stabilizatoru, pouzit stahovak na pruziny, povolit sroub na tehlici, ktery drzi tlumic, roztahnout tu tehlici, staci trochu - bud pripravkem, nebo nejakym klinem, velkym sroubovakem atd., rozhybat tlumic, pokud je zarezly, tak WDcken nebo brzdovkou (hydraulikou) stlacit tehlici dolu, s tim si nejak musis poradit , vytahnout z tehlice tlumic a pak ho jen dostat ven z podbehu, no a samozrejme nesmis zapomenout povolit ty tri srouby, co drzi misku v podbehu ... no a montaz zase naopak. Jedna strana tak hodku ... +/- vzhledem k tomu, ze nehybes s cepama, geometrie neni nutna Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vitin Odesláno 12. červenec 2007 Autor Sdílet Odesláno 12. červenec 2007 snowboy, díky za uklidnění, tak jsem si to nějak představoval! Fuj, ale oddychl jsem si, jseš můj zachránce. Budu se držet toho postupu a pak dám vědět jak to šlo, snad nebudou zarezlé šrouby. Tak ještě jednou dík! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vitin Odesláno 15. červenec 2007 Autor Sdílet Odesláno 15. červenec 2007 Tak sokolíci, už mám auto na sportovních pružinách Inter Aloy za 1800,- obě dvě. Držel jsem se vašich rad a doporučení, nejhorší práce byla povolit kulové čepy na kostech (vzpěrách) vedoucích od stabilizátoru na tlumíč. Bohužel je tam čtyřka křížek, která se za chvíli vyžvejkne a pak je problém odšroubovat matku. Vyzkoušel jsem kdeco, ale nejlepší postup je ten, že si zbrousíte nebo máte k dispozici úzký hasák, z druhé strany shrnete prachovku z nálitku s drážkou, chytnete do hasáku tento nálitek a matku v pohodě vytočíte. Pak je postup opačný a nezapomenout nasadit pomocí šroubováku zpět prachovku do drážky. Na pružiny jsem měl půjčené origo stahováky, ale bohužel jsou dost krátké šrouby, takže při povolování pružin vznikne problém, protože se dostanete na konec závitů a pružina zdaleka není uvolněná. Takže jednu jsem krkolomně uvolnil pomocí sražení stahováků kladivem a málem mně to zabilo. Takže doporučuji postup montáže pružin který jsem použil na druhou stranu. Stačí jednička vázací drát a dát ho dvojitě, stáhněte pružinu pomocí truhlářských svorek, vždy jednu, pak druhou za pomocí nějakých prkének na koncích pružin. Tu první povolíte, vytočíte závit a znova stáhnete a vyměňujete tak dlouho, až je pružina asi 23 cm stažená. Já měl štěstí že jsem měl k dispozici stojánek se závitovou tyčí uprostřed, nasadíte pružinu, nasunete velkou podložku z 6ky plechu a matici, stáhnete a pak provlečete drát na třech stranách pružiny, stáhnete a vytočíte středovou matici přípravku, vyndáte pružinu, dáte ji na tlumič, sešroubujete, dráty přestřihnete a je to hotové. Se stahovákama jsem se natočil matkama, nadřel se jak mula, protože to nejde zrovna lehce a práce trvala dvakrát tak dlouho. Auto kleslo asi o čtyři centimetry a já byl zvědav jak to pojede, protože nedám na Piškoty dopustit, ale štvala mě jízda zatáčkama, kdy se auto nakloní a člověk má pocit že ho to vyklopí ze sedadla. Na to jsem si prostě nezvykl a proto jsem měnil pružiny. Když jsem viděl to snížení tak mě přepadla obava z tvrdosti jízdy a trochu jsem měl stažený zadek co to udělá. K vesnici vede z jedné strany docela špatná rozflákaná asfaltka s výmoly, opravami a hrboly, tak jsem sedl do vozu a pomalu se na ni sunul se strachem že si vylámu zuby. Světe div se, nic podstatného se nedělo, troufl jsem si čím dál víc, auto sedělo jak přibité, výmoly a díry jsem o nic víc necítil a při řezání zatáček jsem měl poprvé pocit, že sedím pevně v sedadle a doslova mě projíždění zatáček fascinovalo. A to tak, že se mi nechtělo s auta a furt bych jezdil, dokud by nevyschla nádrž. Ta tvrdost pérování se tolik neprojevila z toho důvodu, že mám kola 195/55/15, takže přece jen to nejsou tvrdé úzkoprofiláky. Jsem navýsost spokojen a vřele doporučuji všem, kdo chce v klidu sedět v sedadle při průjezdu zatáčkou a nehledat madlo na dveřích aby se mohl zachytit a nepřistál na spolujezdci. Fakt jsem nadšen jízdními vlastnosmi auta, když pominu to, že přece jen i vzhled vozu je o něčem jiném. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wena99 Odesláno 4. srpen 2007 Sdílet Odesláno 4. srpen 2007 a Ty tam máš origo tlumiče nebo taky sport jako pružiny??já bych chtěl taky sport pružiny ale nechce se mi utrácet i za tlumiče:bojim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stalmik Odesláno 5. srpen 2007 Sdílet Odesláno 5. srpen 2007 Pružiny taky potřebuju. Předek bych snížil tak o 40mm alespoň aby byl stejný se zadkem.. Protože jak tlumim kufr mam tam subwofer atd. tak si trošku víc sed a nevypadá to hezky když je ten předek jinak než zadek.. Nemáš link na ty pružiyn dopředu že bych je koupil a nechal si je u kámoše vymenit?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vitin Odesláno 6. srpen 2007 Autor Sdílet Odesláno 6. srpen 2007 To wena 99, pružiny jsem dal s původními tlumiči, byly naprosto v pořádku a nemá smysl je měnit. Budou pracovat v menším rozsahu ale žádnou zátěž to pro ně neznamená. To stalmik, tyto pružiny by teda vyhovovaly, sníží auto o 4cm. Taky jsem měl předek výš a bylo to hrozný. Tady je link na pružiny, jsem naprosto spokojen. http://tuning.autodoplnky.cz/inter-alloy/sportovni-pruziny/?smid=3006 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vitin Odesláno 6. srpen 2007 Autor Sdílet Odesláno 6. srpen 2007 P.S.: Pružiny jsou na obrázku 4 kusy, ale to je jen ilustrativní foto. Přijdou v krabici 2 kusy červených pružin a montují se nápisem na pružině vzůru nohama, řidším závitem směrem dolů. Jsou vhodné pro všechny 306 mimo diesel, aby někoho nezmátly údaje na webu. Je to prodiskutované a ověřené s prodejcem i s odborníky. U diesla by se muselo vzít v úvahu zatížení přední nápravy, pružiny jsou do zatížení 950 kg, což benzín vyhovuje ale nevím jak je na tom se zatížením diesel, jestli se tam vejde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vitin Odesláno 6. srpen 2007 Autor Sdílet Odesláno 6. srpen 2007 A ještě jedna věc ohledně nízkých pružin, zadek mám nyní o kousek výš než předek, původně jsem ho chtěl taky snížit, ale není to o moc, tak to nechávám tak. Vypadá to vzhledově dobře a líp než když je předek nahoře, zejména když vidím auta obsazená čtyřmi cestujícími, jak jim trčí předek do nebe. Teď když to obsadím čtyřmi cestujícími, tak je auto krásně v rovině. To je pouze estetická záležitost když neberu zřetel na lepší jízdní vlastnosti a pocit bezpečí. Předělával jsem přední nárazník a osadil zadní křídlo, žádný tvrdý agresivní tuning, ale jen menší, decentní upravení vozu podle svých představ. Takže ještě mi schází sehnat hezké liťáky a budu spokojen úplně, pokud ovšem auto pojede. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.