Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Ventily 306 1,6 r.v. 97 ??


pokorný306

Recommended Posts

jo ventily se delají za tepla,je to 4bod litinovy blok

no ze klapou ventily na to sem prisel ale zas tak moc to není,je to jako kdyby byla nekde vule na lagrech ale jak rikam nez sem udelal to tesnení pod hlavou tak to nedelalo.

jinak auto jede vpoho jen za studena si trochu poskube ale to delalo i pred tim

jinak stale to klape vetily sem kontroloval uz 2krat a byli vpoho , rikal sem si treba nez si to sedne ze to klapat bude ale uz najeto 600km a porad stejný

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zásadně za studena:s v 0.2-v v0.4 seřizovat vždy u ůplně zavřenýho ventilu/vahadlo je v nejvyšší poloze/ Seřizovat v tomto pořadí:otev.ventil 1výfuk-seřizovat 3sací a 4výf 3výfuk-4sac a 2výf 4výfuk-2sací a 1výf

2výfuk-seřizovat 1sací a 3výf mám to z chytrý knihy,mělo by to bejt 100%

na otáčení motorem si vyndej svíčky mám tu samou žabičku/306/ dal sem si to rači udělat k odborníkovy /ne že bych to nezvlád ,ale jistota je jistota/ hned když sem to koupil. Šlape jako hodinky. knihu sem si koupil abych taky něco věděl

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Ventily se seřizují zastudena a to z toho důvodu, že teplem se materiál roztahuje a ta vůle se u zahřátého motoru eliminuje. Výfukový se zahřívá a tudíž roztahuje víc tak proto se na něj dává větší vůle. Po zahřátí motoru jsou ventily bez vůle nebo jen s minimální, aby motor bezchybně běžel. Pokud by jsi dal tyto vůle zatepla, tak ti budou klepat a po vychladnutí se ještě zvětší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Jiři II.

A necvakaj ti vstřiky?Jentak mezi náma,ty dělaj poměrně překvapivej hluk.Stačí je aktivovat bez....

Mě to taky trošku cvaká, nejsem si jistej ventilama, když tady čtu o vstřikách.A jak to poznám jestli sou to ty vstřiky? A když jo tak výměna nebo nějaká oprava??? Na kolik tak vyjde seřízení ventilů v servisu. Díky:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: vitin

Ventily se seřizují zastudena a to z toho důvodu, že teplem se materiál roztahuje a ta vůle se u zahřátého motoru eliminuje. Výfukový se zahřívá a tudíž roztahuje víc tak proto se na něj dává větší vůle. Po zahřátí motoru jsou ventily bez vůle nebo jen s minimální, aby motor bezchybně běžel. Pokud by jsi dal tyto vůle zatepla, tak ti budou klepat a po vychladnutí se ještě zvětší.

Nemáš pravdu. Pokud se seřizují ventily zatepla, je naopak třeba je nastavit na vůli VĚTŠÍ než zastudena - lze si to velmi snadno ověřit na předpisech u aut, u kterých jsou uváděny seřizovací hodnoty jak pro studený, tak pro teplý motor. Ony ty vůle se se sice zahřátím motoru skutečně eliminují, jenže pouze ZA BĚHU motoru, kdy se ventily zahřívají podstatně více než zbytek motoru, neb zasahují do spalovacího prostoru (a výfukový i dříkem do svodů, proto se u něj nastavuje vůle větší). Jenže seřizování se neděje za běhu, alébrž za stojícího motoru (kupodivu :) ) a ventily mají vzhledem ke své velikosti minimální tepelnou setrvačnost, takže než člověk posundavá kryty a víko, jejich teplota už je dávno vyrovnaná s teplotou hlavy, a vůle je v tom okamžiku již dávno VĚTŠÍ !!! A upozorňuji, že ta teplotní závislost je tam docela značná, neb jsem jednou seřizoval vůle (pro zlost podložkami u OHC) u motoru, co měl cca 50°, nedal jsem si "fóra", a druhý den jsem to musel dělat znovu, protože zastudena byly zase již mimo toleranci - příliš malé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: oddie

Původně zaslal: vitin

Ventily se seřizují zastudena a to z toho důvodu, že teplem se materiál roztahuje a ta vůle se u zahřátého motoru eliminuje. Výfukový se zahřívá a tudíž roztahuje víc tak proto se na něj dává větší vůle. Po zahřátí motoru jsou ventily bez vůle nebo jen s minimální, aby motor bezchybně běžel. Pokud by jsi dal tyto vůle zatepla, tak ti budou klepat a po vychladnutí se ještě zvětší.

Nemáš pravdu. Pokud se seřizují ventily zatepla, je naopak třeba je nastavit na vůli VĚTŠÍ než zastudena - lze si to velmi snadno ověřit na předpisech u aut, u kterých jsou uváděny seřizovací hodnoty jak pro studený, tak pro teplý motor. Ony ty vůle se se sice zahřátím motoru skutečně eliminují, jenže pouze ZA BĚHU motoru, kdy se ventily zahřívají podstatně více než zbytek motoru, neb zasahují do spalovacího prostoru (a výfukový i dříkem do svodů, proto se u něj nastavuje vůle větší). Jenže seřizování se neděje za běhu, alébrž za stojícího motoru (kupodivu :) ) a ventily mají vzhledem ke své velikosti minimální tepelnou setrvačnost, takže než člověk posundavá kryty a víko, jejich teplota už je dávno vyrovnaná s teplotou hlavy, a vůle je v tom okamžiku již dávno VĚTŠÍ !!! A upozorňuji, že ta teplotní závislost je tam docela značná, neb jsem jednou seřizoval vůle (pro zlost podložkami u OHC) u motoru, co měl cca 50°, nedal jsem si "fóra", a druhý den jsem to musel dělat znovu, protože zastudena byly zase již mimo toleranci - příliš malé.

No ale vždyť jsem něco podobnýho napsal, ale jinýma slovama.;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne tak úplně. Z toho tvého popisu vyplývá, že pokud někdo bude kontrolovat či seřizovat vůle u motoru zahřátého, a ne vychladlého na 20°, že naměří vůle menší. Což není pravda, naměří vůle podstatně větší. Toto je velmi častá chyba v diskuzích a radách - že dotyční pozapomínají na to, že to o eliminaci platí jen a pouze pro motor v BĚHU, a nikoliv pro motor stojící. A protože se vůle seřizuje u motoru stojícího, problém je na světě...

A navíc v té původní odpovědi, co jsem citoval, sám máš přesně onu pitomost - cituji tedy z tvého příspěvku znovu: Pokud by jsi dal tyto vůle zatepla, tak ti budou klepat a po vychladnutí se ještě zvětší. Toto je přesně kravina jak noha, a platí to přesně obráceně - pokud tyto vůle z předpisu zastudena nastaví u teplého motoru, budou zastudena naopak MENŠÍ, a nikoliv větší - právě proto, že že se to seřizuje na motoru, který stojí!

[upravil dne 8/27/07 oddie]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...