Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Vytekanie chladiacej kvapaliny


HlavaXXII

Recommended Posts

  • O 1 měsíc později...

Takže problém (dúfam) vyriešený. Ďakujem za vaše odpovede. Môj problém nakoniec vyriešila diskusia na http://www.peugeot-club.com/topic/4547-306---problemy-s-chlazenim/, kde sa riešil ten istý problém. A riešenie bolo takisto rovnaké. Kúpil som nové viečko a vymenil chladiacu kvapalinu...nuž a úniky prestali. Skúšal som aj podľa Oddieho návodu v danej diskusii zistiť, či hadice chladenia nebudú stvrdnuté. Najazdil som niečo vyše 100km a hadice sa dali v pohode stláčať, takže to (dúfam) to tesnenie pod hlavou nebude. Mal by som však ešte niekoľko otázok:

1.)Podľa múdrych kníh by mal byť objem chladiacej sústavy cca 7,5 litra. Z mojho chladiča však vytieklo sotva 4,5 litra a doliať okolo 5 litrov. Koľko litrov sa podarilo z a do chladiaceho okruhu dostať vám? Môj motor je XU7JP4 (LFY) - 1,8 16V.

2.)Kde sa na tomto motore nachádza odvodňovanie bloku. Podľa múdrej knižky by niekde malo byť, ale mne sa ho nepodarilo nájsť, takže by som bol vďačný, ak by ste ma nasmerovali.

3.)Zistil som, že termostat mi začína prepúsťať kvapalinu do okruhu už asi pri 70°C a pri jazde mimo obce sa teplota chladiacej kvapaliny pohybuje okolo 70 - 75°C čo asi nebude celkom normálne. Ventilátor začína spínať pri teplote nad 90°C. Myslíte že pomôže výmena termostatu?

Vďaka za nápady.

HlavaXXII

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak za 1. - o jaký motor se jedná? těžko radit, když neznáme, jaký motor máš...:myslim

ad 1) to bych neřešil, někde něco mohlo zůstat. Hlídej si to a dolej, jak se naplni celý objem a dostaten se kapalina všude. Na starý 405 TD jsem taky nedostal takový obejm kapaliny do auta, i když to někde bylo psaný... Podobně i s olejem do motoru...

ad2) chladič je spojenej s blokem motoru několika hadicama, včetně vratných větví ve spodní části. Pokud vím, tak celá náplň se vypustí spodním vypouštěcím ventilem na chladiči. Samozřejmě otevřeš nádržku a pokud tam je, tak i odvzdušňovák někde blízko termostatu. Takto vyteče celý objem kapaliny.

ad3) co se Ti zdá na teplotě 75°C nenormálního? Teda nevím jaký máš motor...? Moje 306 HDI pracuje přesně takto, jak jsi popsal. V zimě provozní teplota asi 75°C, v létě o trochu více mezi 75-80°C. Proč bys měnil termostat? Jako že otevírá brzo nebo více a drží nižší provozní teplotu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motor je benzín 1,8 16V - XU7JP4 (LFY) a je to napísané na konci bodu 1;)

Samozrejme, že všetky odvzdušňováky (na hadici kúrenia, v telese pre termostat) a zátku som mal otvorené, ale opäť som sa v knižke (Hayne's Manual) dočítal, že keď to prestane odtekať z chladiča, má sa premiestniť nádoba pod odvodňovaciu zátku bloku motora a tam sa to má ešte vypustiť. (možno len veľa čítam ;) ) Chcel by som celý systém odvodniť čo najdokonalejšie, lebo predchádzajúci majiteľ neviem kedy menil kvapalinu a bola celá hrdzavá. Tak sa snažím prepláchnuť celý systém.

Čo sa týka teploty motora, tak je to naozaj tak, ako píšeš, myslím, že ten termostat otvára príliš skoro a motor nemá šancu zahriať sa na pracovnú teplotu, s čím súvisí tvorba zmesi, spotreba atď. Na druhej strane je pravda, že teplotu otvorenia termostatu som odčítaval len tak, že som sa pozrel na teplomer na palubovke, keď som začal cítiť teplo na vstupe do chladiča.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no termostat by mel otvirat tusim pri 83st C a vetrak spoustet pri 94 a vypinat pri 92st, nejlepsi by asi bylo ten termostat preventivne vyndat a uvarit ho v hrnci s teplomerem abys mel jistotu a pokud ten vetrak zapina az kolem nebo nad 100st tak vymenit cidlo na chladici ( ja ho menil nedavno, vetraky mi spinaly nejdrive pri 105st a pak behem tydne to zaclo spinat az pres 110st, po vymene cidla se mi teplota i v horkych dnech pri popojizdeni v dlouhych kolonach nedostane nad 95st )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám ten samý problém s termostatem, podle teploměru otvíra zhruba 78 a padá na 75°C. To je podle mě málo, gord teď přes léto. V zimě to pude ještě asi níž.. Motor by podle mě měl držet alespoň 80°C. Taky uvažuju o výměně, předem je asi ale fakt dobré zkusit ho povařit a změřit v kolikati doopravdy otvírá. S tím vypouštěním jak bylo popsáno výše, jenže nikdy z toho nedostaneš úplně vše (ikdyž 2,5l by tam utčitě zůstat nemělo..) proto by se měl při výměně nemrzky za jiný druh motor několikrát přelít pouze destilkou, zahřát se zaplým topením vypustit atd, až to nebude vodu barvit..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Omlouvám se, už to vidím.:papa

Tak tech 75 °C je na benzin trochu málo a má to vlivy, jaký píšeš. Souhlas. I naše stará 405 1.6i má provozní teplotu asi 85°C. To na první pohled opravdu vypadá, že termostat otevírá dříve a je otevřený více (více kapaliny letí přes chladič), než by mělo standardně být. Asi nezbyde nic jiného, než-li změřit buď skutečnou teplotu v okruhu v autě a nebo ho vyndat do hrnce s vodu, s teploměrem a zahřát a sledovat...:o Nezapomeň taky, že ukazatel teploty v kabině je spíše "orientační". Není to žádný kalibrovaný teploměr!

Nedělals do chladicího systému žádný zásah?

Pozn.: Já kdysi na staré 405 TD měl dost problémy se styřelýma hadicema, který se většinou ani nekoupí... Od termostatu (ješte před) se vracela tlustostěnná hadička s malým průměrem velikosti špendlíkové hlavičky do spodní části chladiče (trvalý malý odhoz kapaliny z malého okruhu). Mě bylo furt divný, proč tak malý průměr...:o Hadice byla několikrát kaput, tak jsem ji jednoduše nahradil hadicí průměr asi 10 mm vnitřkem, kterou jsou napasoval na štucky na obou stranách v domnění, že bude vše OK. A ejhle. Já to auto ani nezahřál, bylo to v zimě, a teplota spadla hluboho pod provozních 75°C... Do chladiče bylo vedeno takové množství kapaliny (+ topení), že motor nebyl schopen okruh vůbec zahřát...Hned mě trklo a vyřešilo to vložení kovové vložky s malým průměrem velikosti špendlíkové hlavičky (simulace originál hadice:mrk). Od té doby vše OK:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vďaka za postrehy. žiadne zásahy do chladenia som nerobil. Myslím, že mi neostane nič iné len ten termostat povariť vo vode. Ale to urobím až pri ďalšej výmene destilky, ktorú tam dávam zatiaľ kvôli preplachu. Kúpil som aj origoš nemrzku od peugeota, ale tú tam zatiaľ liať nebuem :-) 8 litrov ma stálo okolo 1000,- Sk. Nabudúce si to asi namiešam sám:-)

Že stále ešte otravujem...tá vypúšťacia zátka na bloku...s tou mi neporadíte?? :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jak to tady čtu mam skoro podobnej problámek, tak teda taky se mi to ohřejvalo na 70-75 stupňů a po výměně termostatu se to zlepšilo na 80-85 stupínku, tak uvažuju nad výměnou i toho teplotního čidla, joo jak já mám rád svý lvíče:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je sice pravda, ale o teplotě v systému rozhoduje termostat! Jak termostat pozná, jestli je ponořen ve směsi nebo destilce? Nijak! Pro něj je rozhodující teplota a pracuje podle pracovní teloty v okruhu. Jen pro destilku, která lépe odvádí teplo, bych čekal, že termostat bude o "trochu méně" otevřen (do chladiče), neboť bude nutno o trochu "méně" chladit... Pokud mám pracovní teplotu 75°C a vyměním náplň za vodu, což někdo přes léto dělá aby se vyčistil systém, tak bude pracovní teplota opět 75°C a nijak jinak!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Tak som sa cez víkend konečne dostal k tomu, aby som sa trošku pozrel na termostat a povaril ho vo vode a pohľadal príčinu prechladzovania môjho motora. Ked som po niekoľkominútovom zápase zdárne vybral celé teleso termostatu a napokon aj samotný termostat, tak som zistil, že nič nebudem musieť variť, veď posúďte sami...Takže investícia do nového termostatu...

post-0-14109596604602_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ešte v tejto súvislosti by som sa chcel opýtať,a ko je to s čidlami teploty chladiacej kvapaliny? Zelená - riadiaca jednotka a modrá - prístrojovka, alebo naopak??

A ešte jedna otázočka...keď som meral odpory, tak na zelenom som nameral 2kiloohmypri cca 20°, ale na modrom som ani pri nastavení na 20 megaohmov nezískal žiadnu hodnotu - takže neviem, malý rozsah prístroja, alebo vadné čidlo?

post-0-1410959660477_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...