Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

mineral - syntetika


Ladis

Recommended Posts

Nazdárek.

Možná trošku z jinačího úhlu pohledu na problematiku olejů.

Z kontrukčního hlediska je základní poslání oleje mazat a vytěsňovat vůle. A této myšlenky bych se nepouštěl. Je totiž zásadní. Takže když výrobce doporučí 15W-40 tak ten motor je na tento olej nakonstruován a i vyroben ! Protože pokud tam nalejeme olej podstatně řidší, tak se samozřejmně zmenší tlouš?ka olejového filmu na povrchu součástky, zvětší se vůle a jako rotační součásti se zvětšuje namáhání únosnosti tohoto olejového filmu. Nehledě k tomu, že to odnesou i všechna gufera a pokud se do motoru servisně zasahuje, tak zvnikající nové plochy po zpětné montáži, kdy díly nedosednou přesně jako byly smontovány a provozovány se projeví na funkci motoru. Mám zkušenost, že u náklaďáků se tak dopadne třeba olejový čerpadlo, motor je mazán, ale kontrolka sem tam problikne.

Když jsem se tu dočetl, že tu někdo do svího auta dal 0W-40 z 15W-40 tak tomu říkám hrdinský čin za spoustu peněz, ale s vyhlídkou velikých problému do budoucna.

Říká se, kdo maže, ten jede. Je to pravda, jenomže mazat tím, čím se má.

Sejít o jednu třídu ojele níž, myslím motoru neublíží, ale tento uvedený případ je fakt hodně. Já napřáklad do své 205 1,8D leju Halvoline 10W-40 Diesel extra a jsem velice spokojen. Roční proběh je cca 15 000 km, nebere olej, starty absolutně perfektní. Výměnu dělám po 10 000 km a ubyde cirka za celou tu dobu jedno deci (což není žádná tragedie a považuju to na motor co má 200 000 (asi) na hřbetě jako solidní hodnota)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím s tebou, po přechodu na řidší olej bude motor hlasitější, budou se více ozývat různé vůle, ktré předtím vytěsňoval olej minerální. V zimě to bude rychleji mazat a možná i lépe startovat. Někdo zpozoruje i zlepšení spotřeby nebo zlepšení charakteristiky motoru, no ikdyž. Já do svojí 205 nalil po oleji MOtorex 15W40 nalil Shell Rimula 10W40, což byl prý, podle výrobce, plně syntetický olej. Najel jsem na něj 10000km mezi kerými bylo dolito 2l !! oleje. Nato jsem se zde informoval a rozhodl se pro Esso Diesel 10W40 doporučovaný pro tyto vozy. Motor měl v té době najeto 140 tkm podle tach., podle mě má přes dvěsta.

Když auto nijak nehoním vezme si 5,5 l nafty na sto a litr oleje na 2500km, což je poměrně dost při ceně 280Kč/l . Pouze z toho důvodu jsem uvažoval o navrácení minerállu zpět, jenomže myslím že to už by mi určitě neodpustil a poslal by se co nejrychleji na vrakoviště. Příště budu chytřejší :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám mraky zkušeností, že po nalití plný syntetiky do jetýho motoru je do příští výměny po něm (motoru). Podle mýho je 10W40 polosyntetika a tam je to bez problémů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...