Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Geometrie - sbíhavost 406


djgeorge

Recommended Posts

Jj, život je těžký, když si ho takový uděláš.

Ještě existuje řešení, že by to nestahovali, ale v nezatížené poloze nastavili např. poloviční hodnotu, tedy na každé straně 1 milimetr k sobě. Je to hodně hrubý odhad.

Já myslel, že chceš mít auto v pořádku. Ale podle tvého příspěvku ani tak nejde o auto, jako abys je (servisáky) v tom vycvičil. Což, si myslím, se nepovede. Oni nemohou překročit svůj stín, tzn. nedovedou být šikovnější, než jim bylo shora naděleno.

Je na tobě, zda ty toto dokážeš, tzn. změnit tvůj přístup a dokázat, abys měl geometrii v pořádku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozřejmě, že chci mít geometrii v pořádku, to je pro mě jasná priorita. Jenže v součesnej chvíli mám zadní pneumatiky ve stavu, ve kterým je příští letní sezónu nemůžu nazout. Takže, blbě řečeno, dokud nebudu mít na zadku jiný gumy, pálit mě to tolik nebude - letos ty zadní gumy holt dojedu.

Vůbec si nelibuju v takových problémech a není můj koníček umejvat někomu hlavu za jeho chyby. Ale, zkrátka, když za něco platim, chci aby to podle toho vypadalo. Když někomu z vás v krámu prodaj plesnivej chleba, taky si ho necháte a koupíte jinej? Nejen že to podle toho nevypadá, dokonce mi cizí chyba způsobila škodu. O to jde. Nehodlám se ztotožnit s českou vlastností \"Nooo, to se stane, holt si nápravu zjednám sám, jak ten idiot, vždyť nemá cenu se hádat, beztak mě pošlou do řiti\". Proto nám tu v krámech prodávaj \"odpad\" a služby vypaj jak vypadaj. Proto, když potřebuju na autě udělat něco, co sám nedam, nebo na to nemam čas, jedu do servisu 300km od baráku za tchánovým skorokámošem na Náchodsko. Jedu jak vůl přes půl republiky jen proto, že vim, že TAM práci udělaj pořádně a taky jim to DOBŘE zaplatim - vážim si dobře odvedený práce! Jedu jak vůl takovou dálku, protože každej ví, že je strašnej problém sehnat servis, kde vám nech***ou na paty. A v žádným servisu tady u nás známýho nemam, aby mi to ohlídal. Takže pokud se mi v tom servisu vysmějou (99,9% ANO), udělam vše pro to, aby je ten smích hodně mrzel a aby na mě dlouho nezapomněli. Machrovina je, chybu přiznat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jak ostatní, ale já z toho rozhodně srandu nemám. Absolvoval jsem totiž to samé co ty, a byl jsem (ještě teď jsem) nasraný taky stejně jako ty. To že jsem napsal že tě pošlou do háje vychází z mých zkušeností, protože mě poslali s prominutím do pr*ele v obou servisech. A to mi samozřejmě tvrdili, že \"geometrie na 406 není problém\".

Takže jak říkáš, nějaký matlák si pořídí stroj, natvrdo nastaví hovadiny které mu to ukáže a zinkasuje litr. To zvládne každý debil, který si tu mašinu může dovolit. Tisícovka (ok, pro mě) je prostě spousta peněz. Asi tady jsou takoví, co si je můžou dovolit vyhazovat jednu za druhou. :roll Další škoda na pneu už je jen taková třešnička na dortu. Takže já si zaplatím odborníka, a ještě mu budu radit jak to má udělat. Nejsi sám, komu to připadá absurdní, bohužel tady u nás je 90% \"servisů\" plných naprostých lemplů a debilů, kteří si umí max. účtovat pětikilo za hodinu a tvrdě se tvářit.

Mně dokonce v jednom tvrdili, že \"se na zadku 406 nic neseřizuje\". :D Tak jsem se musel začít zajímat sám, že. A už mě tam nikdy neuvidí ani s výfukem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Džůny, Cune:

pánové, neberte ty pneuservisy jako boj \"rovný s rovným\", který se dá vyhrát bojem.

Za předpokladu, že jste průměrně inteligentní (chytří) jedinci, v životě potkáváte 50% lidí, kteří jsou méně chytří, než vy. Je to zřejmě tento případ, přinejmenším konkretně v tom, že vy víte, jak to má být nastaveno a servis to neví.

:mad:Pokud jste chytřejší, než průměr, potkáváte např. 75 nebo 90 % lidí, kteří jsou méně chytří, než vy. A ty je vhodné nějak usměrnit, nebo přesvědčit, aby byli v souladu s vaším cílem, tedy např. vás neokradli a poskytli vám žádanou službu.

Takže použijte svou chytrost k tomu, jak ho přesvědčit po dobrém, aby vám posloužil k vašemu užitku a nastavil vám to správně.

Z pohledu servisáka je situace jednoduchá:

přijde do práce, tam je zařízení na geometrii s přesnými předpisy, jak které auto nastavit. Svou práci udělá správně, pokud ta auta nastaví přesně podle daných hodnot. Dokonce, pokud by je nastavil jinak, hrozí mu trest. (Např. kdybyste ho přesvědčili, aby vám nastavil jinou hodnotu, pak z tiskárny vyjede protokol s červenými čísly a kdyby se tento protokol po čase zveřejnil bez komentáře, tak má důtku a po prémiích.)

Vinen je výrobce zařízení na seřizování geometrie. Nějaká pracovnice, nebo pracovník, dostali za úkol kontaktovat všechny automobilky světa a ke všem typům automobilů, všem ročníkům a všem provedením získat data. Odhaduji tisíce různých typů, ročníků a tedy hodnot. Pracovníci shromáždili čísla bez chyb, to jim slouží ke cti. Ale takový detail, jako stahovat auto, by vyžadovalo především dodat k zařízení ještě doplňky na stahování auta (řemeny, nebo dokonce hydraulické vzpěry - ano, Peugeot 607 je vyžaduje), pro každý typ auta odpovídající, a pracovní postupy doplnit o přesné určení jak a kam tyto doplňky aplikovat, to už bylo nad jejich síly a hlavně nad možnosti jejich šéfa, který jejich práci nařizuje a kontroluje.

Autorizovaný servis Peugeot taková zařízení a postupy má, akorát chce těch 1200 Kč.

Prosím vás (prosím!), abyste si uvědomili, že některé věci na světě běží nějakým svým způsobem a nevyhrajete nadávkami, ale tím, že je nasměrujete směrem, který je k vašemu užitku.

[upravil dne 17.7.2014 06:18 od P607Olda]

[upravil dne 17.7.2014 06:21 od P607Olda]

[upravil dne 17.7.2014 10:35 od P607Olda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Charlie 1: Pokud žere venek, tak je to moc k sobě. Nastavte míň. Ale píšu to pro jinou důležitou věc. Mohl bys tam změřit, kolik je sbíhavost při nezatíženém autě a jakou výšku má to nezatížené auto. To by mě fakt zajímalo, jak to nastavit při nezatíženém.

Proč mají poslední modely 5,5? Koukal jsi při jaké výšce? Anebo mají nějaký prvek měkčí, takže se za jízdy víc roztáhne. Celkový princip je, že za jízdy se kola svým odporem rozevřou do polohy souběžně, max. nějakou desetinu k sobě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

P607Olda: Já vím, že to není až tak jednoduché, to máš pravdu. Mluví ze mě emoce, protože jsem vyhodil svých vydělaných 3500 (za to jsme mohli s přítelkyní jet na víkend na výlet, jít na dobrou večeři a ještě by zbylo) a výsledek žádný.

Čí je to tedy vina, kdo za to může? Protože na to doplácím já, koncový \"zákazník\". Kdyby servisy stály co za to, postavily by se k reklamaci čelem a následně reklamovaly data u dodavatele přístroje. Případně ho upozornily na doplnění informací, které by tento mohl následně vydat formou aktualizace dat.

Jenže na to všichni kašlou. Vesele to nastavují bez přemýšlení a berou prachy. Jak bych asi dopadl já, kdybych něco slepě naprogramoval dle chybného zadání? Jasně, přišel bych o plat a místo. Proč já zodpovědnost za svou práci mám, a oni ne?

A co teda nechápu, denně potkávám na cestách 406, sedany, kombíky, staré, nové. To mi chcete říct, že všechny jezdí se špatnou geometrií? :(

Edit.: A kdyby to byly jen ty peníze, ty se zase vydělají, ale co ten čas, zničené nervy a zničené pneu. Už toho mám vážně po krk. Koupím Favorita a bude… :(

[upravil dne 18/7/14 13:41 od Džůny]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, kde je rozdíl.

Říká se, že v některých krajinách dovedou dělat práci řádně. A tam ji dokonce dovedou řádně dělat i příslušníci nepořádných národů - zároveň to tak chtějí a zároveň jsou k tomu nuceni.

Otázku emigrace si musí zodpovědět každý za sebe - já se s ní vyrovnal dávno:

- tady jsem doma

- tam bych doma nebyl nikdy, vždy přistěhovalcem

- na žebříčku národů (např. dle HDP anebo prostě dle serioznosti) na to nejsme tak zle, existují spousty národů, kde tu geometrii vůbec nemají.

Takže tolik k otázce - zde je naše hřiště (krajina) a na něm budeme i nadále hrát.

Že bys svým úsilím změnil běžné servisáky k lepšímu - no asi na to zapomeň.

Provozuji nebo v minulosti jsem provozoval 6 aut 406. Asi na 4 z nich byly potíže s geometrií. Už nejsou. Prostě jsem byl důsledný, zjistil jsem si údaje a našel si cestu, jak na to. Několikrát v Artcomu, několikrát v Opavě a nakonec úspěšně u Smekala.

Tak nevím, myslím, že kdybych dostal k dispozici tvoje auto tak na týden nebo dva, taky bych to vyřešil. Něco by to stálo, ale do 3500 bych se asi vešel i s neúspěšnými pokusy.

[upravil dne 18.7.2014 13:57 od P607Olda]

PS: možná je to tím, že s financemi nejsem na dně (firemní), ale i v soukromé kutilské praxi, prostě když je potřeba dokončovat, tak dokončuju a nevzdám to po dvou pokusech. Nějaké peníze to stojí, ale nakonec to dotáhnu. Asi důslednost. Jak kámoš říká: \"Rana - brada - zem\".

A ještě jednu zkušenost, když jsem se tak rozepsal: když nám bylo 15, tak kamarád dostal od svého táty šupleru, s věnováním: \"Abys byl přesný, svědomitý, důsledný\". Mně právě tyto vlastnosti chyběly, ale snažil jsem se poučit z kamarádova věnování. Třebas Vám taky poslouží.

[upravil dne 18.7.2014 14:05 od P607Olda]

[upravil dne 18.7.2014 14:06 od P607Olda]

[upravil dne 18.7.2014 14:07 od P607Olda]

[upravil dne 18.7.2014 14:08 od P607Olda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:) k otázce emigrace už jsem tu před časem linkoval hodně pěkně napsaný článek, kde si někdo dal nemalou práci s rozebráním legislativy v různých krajinách a s pěkným porovnáním, jako odpověď na různé laciné a tupé výkřiky, jak je to jinde \"lepší\" a emigrovat se \"vyplatí\" :D

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2013122301

Co se týče kvality servisu, všude existuje různá úroveň dílen. A všude platí, že servis dělají vyučenci. Ne výzkumníci, ne konstruktéři NASA, ale vyučenci. Takže dělají podle toho, co mají naučeno nebo co mají předepsáno. Tečka. Nějaké velké přemýšlení prostě čekat nemůžete. Tady u nás je to furt ještě na slušné úrovni, lidé tu mají pořád ještě celkem všeobecný přehled, v zahraničí jsem se setkal s podstatně větší nekvalifikovaností pracovníků, jejich ještě větším nedostatkem než u nás a obrovským hladem po nich. Trochu útěcha pro mě, kdybych náhodou někdy emigrovat vyloženě musel (ne chtěl, to fakt nechci, důvody viz i ten článek), uživím se i rukama, když to bude zapotřebí...

No a k té geometrii 406: nedávno jsem tu linkoval servis na kraji Prahy, který dělá geometrii na laserovém 8-kanálu za 500. Takže u sebe doma si do kufru naházím zátěž na předepsanou výšku, dojedu tam, a je hotovo. Jestli by to uměli a byli ochotní stahovat nevím, neptal jsem se.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mohu jen potvrdit,že pokud nemají informace odjinud o zatížení na předni napravu 150mm a na zadni 160mm u 4O6 tak jim to program opravdu nenabizi viděl jsem to na vlastni oči a říkal,že maji poslední aktualizaci softu.Dokonce mě řekl,že fabije má předepsano,že musí mít plnou nádrž.Ja jsem to vyřešil alespon tak,že jsem zadek stáhl popruhem za tažné a předek za napravu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Ahoj,

po delší době budu pokračovat s mým problémem ohledně špatně seřízené geometrie. Pro připomenutí - servis mi před třemi roky špatně seřídil geometrii zadní nápravy, čímž došlo k špatnému sjetí zadních pneumatik. Navíc nebyla nastavena výška auta (zatížení). Ve výstupním protokolu ze seřízení jsou špatné seřizovací hodnoty, což je pro mne důkaz pochybení servisu. Že vozidlo nezatížili, prokázat nedokážu. Kontaktoval jsem Peugeot.cz s prosbou o poskytnutí seřizovacích hodnot daných výrobcem. V odpovědi bylo, mimo jiné, toto:

 

Referenční výška H2 /viz obrázek v příloze : 180 mm verze kombi, 160 mm sedan+coupé
Sbíhavost na kolo ( mm ) ± 0,5 1,5 mm /sedan,coupé/ : 2,00 mm /kombi/
Odklon kola (°) ± 30' /sedan,coupé, kombi/ - 1° 50'

 

Tyto informace jsem zástupci servisu poslal. Jeho první odpověď byla dosti arogantní a navíc plná gramatických chyb, z čehož jsem usoudil, že mou osobu má kdesi u zádele. Na jeho požádání jsem mu poslal naskenovaný protokol z měření a fakturu. Po dvou týdnech jsem se dočkal další odpovědi, která, kupodivu, byla napsaná slušně a bez chyb. Samozřejmě se ohání tím, že reklamovat něco po třech rocích, je nesmysl. Já si ale stojím za svým, protože protokol je důkaz jejich pochybení a chci, aby se k tomu adekvátně postavili. V odpovědi jsem dostal řadu jiných údajů, které jsou odlišné od těch, které uvádí výrobce. Nevím, co tím sleduje. Seřizuje se snad geometrie podle jiných údajů, než uvádí výrobce? Tady předem děkuji za nějaké vysvětlení od vás. Tady jsou ty hodnoty, co servis poslal:

 

Data uvádějící Peugeot
sbíhavost +1,5mm = 14 minut (úhlově vyjádřeno) toleranční rozsah +1.00 až + 2.00 mm
 
Data z původní geometrie HPA (8/2012 byla nahrazena v rámci obměny stojového vybavení novou, modernější)
sbíhavost +2,2mm = 21 minut (úhlově vyjádřeno) toleranční rozsah +1,6 až +2,8 mm
 
Data z nové geometrie Hunter (8/2012 nově osazena)
sbíhavost + 1,66mm = 15 minut (úhlově vyjádřeno) toleranční rozsah +1,13 až +2,19 mm
 
Data z technického portálu TECRMI
sbíhavost + 1,79mm = 16 minut (úhlově vyjádřeno) toleranční rozsah +1,18 až +2,32 mm
 
Jinak v protokolu je jako typ auta nastaveno toto: PEUGEOU 406 766589+ Podle tohoto údaje já, jako laik, nepoznám, jestli nastavili správný typ auta...
 
Pro vaší představu, zadní náprava je sjetá tak, že obě zadní pneumatiky mají v současné době hloubku dezénu na vnějších okrajích o 4mm menší, než je hloubka dezénu na vnitřních stranách pneumatik. Obě zadní gumy jsou na chlup stejně sjeté.
 
Mám v plánu to, že se s milým kolegou ze servisu domluvím na návštěvě. Nechť si geometrii zadní nápravy přeměří bez zatížení (tak, jak to provedli) a poté ať si auto zatíží a přeměří znovu. Jsem si jist tim, že se chyba ukáže. Sám mi v posledním mailu naznačil, že by rád věděl, jaká je geometrie zadní nápravy dnes. Vyhovím mu.
 
Navíc jsem vylezl na půdu a přeměřil zimní sadu pneumatik. I tam jsou ty zadní částečně špatně sjeté. Ne tolik, ale jsou (asi proto, že v zimě moc nejezdím).
 
P.S.: Pán mi i nabídl problém vyřešit tím, že mi nabídne jejich sortiment pneumatik za skvělé ceny... bez komentáře, tam si už nekoupim ani krytku na ventýlek...
 
Děkuji všem za komentáře!
 
P.S.: Až bude můj problém vyřešen (ať už v můj prospěch nebo neprospěch), prozradim, o který servis se jedná ;-)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nic v zlom ale preco si stym neprisiel skor? mne napr po urobeni go povedali ze mam zajst po odjazdeni 1000km na obhliadku ,samozrejme ze som nesiel lebo nebol ziaden problem Po troch rokoch nieco riesit to mi pride fakt neskoro

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Budete-li někdo mít chuť, přečtěte si, jen tak pro zajímavost, prosím tuto citaci. Docela mě zajímá, co vy na to. Jde o kus jednoho z mailů, které jsem od servisu dostal...

 

"

...

2) Na nastavení referenční výšky jsem se ptal dnes dodavatele naší nové geometrie (AD Technik) a informace je taková,
že se tento parametr týká pouze seřízení odklonu a záklonu, který se na zadní nápravě vašeho vozu nedá ani seřídit,
nikoliv sbíhavosti, takže referenční výšku zde nebylo potřeba řešit.
...
"
 
 
No kua, tak proč se teda nastavuje referenční výška (vzdálonost PRÁH AUTA - PODLAHA), když ne kvůli sbíhavosti? Když odklon nejde seřídit? To ať mi někdo vysvětlí. I výrobce (zástupce Peugeot, kterého jsem kontaktoval) mi potvrdil, že se referenční výška MUSÍ nastavit...!
 
Děkuji!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

Vytahuji jedno z mnoha témat o geometrii zadní nápravy na 406, o které se toho napsalo opravdu hodně, abych popsal svoji zkušenost. Řešilo se tady, jak moc je důležité stáhnout zadní nápravu před měřením. Na geometrii jezdím každý rok, naposledy v srpnu. Pneuservis samozřejmě nápravu nikdy nestahoval na předepsanou výšku, nastavili hodnoty podle počítače. Pro moje auto tam byla sbíhavost na zadní nápravě 24min +/-5min. Oproti minulému roku ale nebyly hodnoty nijak moc rozhozené, jen v řádu několika minul. Nic, kvůli čemu by se špatně sjížděly gumy, nebo byly horší jízdní vlastnosti. Nastavili tedy na obou kolech 22min  . Na pneu je najeto asi 30tis a již jsou na konci životnosti a sjeté jsou vcelku rozumně, jen vnější kraj gumy je sjetý asi o 1mm víc, než vnitřek. Pročetl jsem všechny témata na peugeot clubu o geometrii zadní nápravy a řekl si, že tedy zkusím naložit náklad do kufru a ověřit si, jestli to má opravdu vliv.

Naložil jsem tedy do kufru asi 300kg a jel opět do stejného servisu s tím, že až uvidím podle očekávání hodnoty sbíhavosti výrazně vyšší, než byly hodnoty předchozí nastavené, budu dělat "chytrého" a případně "proškolím" servisáky o nutnosti stahovat zadní nápravu a že mám teď sjeté gumy na vnějšku víc, než na vnitřku, neboli větší sbíhavost. Od posledního měření uběhlo v té době asi měsíc a najel jsem asi 1500km,

Podle teorie, kterou zde popsal P607Olda jsem očekával, že hodnoty sbíhavosti vzadu budou teď při zatížené zadní nápravě o něco vyšší, než minulý měsíc, kdy náprava nebyla na předepsané výšce. K mému překvapení ale byly hodnoty nižší... 16min na jednom kole a 17min na druhém. Vzhledem k tomu, že způsob opotřebení pneu vykazoval sbíhavost zvýšenou a přitom při zatížení nápravy byla naměřená sbíhavost menší, než tolerance, dohodli jsme se, že hodnoty nechá tak, jak jsou a nic s tím dělat nebude. Ještě mi nabídl, ať koukám na monitor a že půjde zahoupat zadkem auta, jestli se sbíhavost bude měnit a kupodivu se měnil pouze odklon kola, sbíhavost nikoliv. To jsem čuměl podruhý.

Takže co jsem vlastně zjistil? Že sbíhavost se při zatížení zmenšila (snad se po těch 1500km geometrie nemohla tak rozhodit, navíc obě kola stejně, navíc přední náprava byla s odchylkou dvou minut na stejné hodnotě, jako při předchozím měření). A druhá věc, při zhoupnutí auta se měnil pouze odklon kola, sbíhavost se nehla ani o minutu. 

Zkoušel tady ještě někdo změřit geometrii zadních kol při zatížení zadní nápravy na předepsanou výšku vs standartní světlá výška? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

jistě si četl jaké problémy jsem měl. Zničené pneu, laxní přístup servisu BestDrive. Půl roku jsem se s nima hádal, ale nebylo to k ničemu. Nakonec jsem si nechal udělat geo u maníka vedle ve vsi za 400,- kč. Naložil sem auto cementem a šlo se na to. Chlapík vytřeštil oči, s jakou sbíhavostí zadní nápravy sem tam přijel. Navíc mi potvrdil, že ti idioti v BestDrive zadní nápravu seřizovali úplně jinde než se seřizovat má. Už rok a půl jezdim s touto geo. Najeto cca 10tis a pneu v pořádku. Na těch starých byly vnější kraje  obou zadních pneu o cca 5 mm víc sjetý než zbytek gumy. A to během necelýho roku.

Něco na tom seřizování referenční výšky prostě je...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...