Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Připojení Lambda sondy po výměně


Vega600

Recommended Posts

Ahoj Peugeoťáci, mám dotaz: vyměnil jsem u 306ky motor benzin KDX 1.4 Lambda sondu, je ihned připravená k činnnosti a nebo se musí připojit programem k PC jednotce?

Zaslechl jsem cosi, že pokud je jen tak vyměněná a nebo za běhu motoru odpojená, přejde jednotka do nouzového stavu a Lambdu si již nepřipojí.

Je třeba jí tedy poté připojit na autodiagnostice, takže co je na tom pravdy? Průšvih by pak bylo čištění zásuveček od vrstviček oxidů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpověď,

takže vyměnil jsem jí na zkoušku, protože motor po zahřátí ve volnoběžných otáčkách rád zhasíná a při přidání plynu občasně motor nejde za plynem - po prodlevě občas zabere škubnutím. Psal jsem to již v jiném vláknu - vyměnil jsem již vysoknapěťovou cívku, svíčky, vysokonapěťové kabely, vzduchový filtr, snímač teploty motoru a nyní Lambdu. Nezbyde mi nyní než nechat vyměnit spodní díl vstřikovače za 9500,- protože snímací potenciometr škrticí klapky nelze pořídit extra - je součástí spodního dílu. Nedá se nic dělat budu muset jít do této poslední možnosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V označení nevidím až potíž, technik Bosche to identifikuje nejlépe po zaslání spodního dílu, bez zaslání spodního dílu je to o 5000,- dražší(pak by to dělalo 14 500,-) .

Akorát se tady ze včera ztratily dvě odpovědi vztažené k prvotnímu dotazu, zřejmě ten dotyčný co odpovídal ztratil jistotu ve své odpovědi a já tím pádem také. No uvidíme zda se ještě přihlásí s upřesňující odovědí a nebo zda ten prvotní dotaz zodpoví někdo jiný se zkušenostmi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: automobil

kup si v autokelly ji mají za necelé 3 tácy tak co chceš řešit nyní se už vyrábějí univerzální pro více aut jen koncovky třeba někdy musíš předělat na svou.

Starou vyndáš dáš novou a není co řešit ŘJ si data pochytá sama tak nevidím v tom problém.

Kupovat za 10 novou byl bych asi cvok to mám pomalu 4 kousky

Nějak špatně čteš prvotní dotaz, a mluvíš o zakoupení Lambda sondy, takže dotaz částečně zopakuji:

vyměnil jsem u 306ky motor benzin KDX 1.4 Lambda sondu, je ihned připravená k činnnosti a nebo se musí připojit programem k PC jednotce?

Zaslechl jsem cosi, že pokud je jen tak vyměněná a nebo za běhu motoru odpojená, přejde jednotka do nouzového stavu a Lambdu si již nepřipojí.

Je třeba jí tedy poté připojit na autodiagnostice, takže co je na tom pravdy? Průšvih by pak bylo čištění zásuveček od vrstviček oxidů.

A vzhledem k tomu, že na to zatím není odpověď, připadá potom k řešení vstřikovací jednotka spodní díl - k dořešení škubání motoru. A tam je prostě cena 9500,- za spodní díl. Nevím co jiného by se kde dalo sehnat náhradou. Například v AutoKelly v katalogu ani nic takové nenajdeš.

Jsou to specializovaný díly dodávaný specializovanou firmou v tomto případě Bosch.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi jsem to špatně napsal: z těch tvých prvních dvou příspěvků k tomuto tématu nebylo jasné, jestli máš Bosch, nebo Magneti Marelli. U toho Klucky se dá koupit samotná destička snímače polohy škrtící klapky. Nastavit se to pak dá na emisích.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Hafity

Teda předpokládám, že máš jednobod Bosch Motronic MA 3.0.

Asi ano, sundal jsem kryt vstřikovače a je tam na ležato římská II nápis Bosch a z opačné strané číslo 086 a Made in Germany. V každým případě je to jednobod k Peugeotu 306 motor KDX obsahu 1.4 z roku 1995 pětidveřák.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak konečně už mám pár fotek toho Bosch vstřikovače i s příslušným pomocným motorkem:

Sundal jsem kryt vstřikovače a je tam na ležato římská II nápis Bosch a z opačné strané číslo 086 a Made in Germany. V každým případě je to jednobod k Peugeotu 306 motor KDX obsahu 1.4 z roku 1995 pětidveřák.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže ten potenciometr škrtící klapky máš na obrázku č. 6. Zkus juknout na Auto Klucka, myslím, že jsem to tam viděl. A pozor, jsou dvě provedení, které se liší průměrem osazení pro hřídelku škrtící klapky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkouknul jsem to a byl bych ochoten do toho i jít, jenže v kontaktu se dočtu, že fungují pouze jako internetový obchod a dole mají hezké upozornění, že nejsou někdy i delší dobu dosažitelní. Cena je zajímavá 306 (Popis: 1,4 SL , 06/94-) Meat Doria 2323,- i s DPH. Pokud by to bylo osobním odběrem, nebyl by to zajíček v pytli.

Ono jde o to, že už tady nafóru bylo řečeno, že se 306 ky osazovaly i vstřikovačem od jiného výrobce. Když jsem telefonoval technikovi Bosche, tak ten mi tvrdil, že je to nerozebiratelné a samostatně neprodejné(snímač polohy škrticí klapky). A protože tam nemají ani fotografii toho dílu, může mi od nich přijiít něco naprosto nekompatibilního.

Takže pohledal jsem v online katalogu výrobce a dotyčný díl zatím nemohu najít: http://www.meat-doria.com/catmeat.php?ricerca=catalogom

[upravil dne 24.6.2007 Vega600]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U Bosche to samostatně prodejné opravdu není, nicméně rozebiratelné to je, o čemž svědčí ty 4ks Torxů, které to drží k tělesu škrtící klapky. Občas se ještě podaří sehnat starší funkční a přehodit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...