Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Jaký motor pro P406?


Dave405

Recommended Posts

Jelikož přemýšlím o změně auta, projel jsem se v několika P406 a k mému údivu jsem nenašel vhodnou motorizaci. HDI 66kw nejelo vůbec, nebo jelo, ale ne tak, jak bych si představoval, HDI 80kw už jelo lépe, ale taky žádný zázrak a byl jsem upozorněn mechanikem na větší závadnost tohoto motoru + FAP filtr. Poté jsem vyzkoušel 1.8 16V 81kw a byl jsem překvapen, že ani tento motor si nebyl schopen poradit s autem. Pak jsem sedl do otcovy P405 SRI a nechápal jsem, jak v porovnání s motory v P406, které jsem zkoušel, tenhle motor krásně jede. Ano, je to 1.9 89kw a 8V, ale ani jeden motor z těch zkoušených se tomuto nebyl schopný vyrovnat. nevím přesně o kolik je P406 těžší, ale asi to bude znát. Nicméně už jsem byl skoro rozhodnutý pro tu 1.8 16V a trochu me to zklamato, když funkční otáčky začínaly od 3000ot/min...v te SRI už to krásně tahá od 1500ot/min. Ještě bych chtěl vyzkoušet 2.0 99kw jak to pojede, jestli to nebude lepší a pak to ještě kdyžtak porovnat ze srandy s 3.0 V6, ale zaprvé bych to asi po městě neuživil a zadruhé bude zřejmě problém něco pěkného sehnat. Je trochu paradox, že to tady takhle řeším a přitom jezdím v P405 1.9D :D Ale když se s tím člověk naučí, tak to celkem i jde...hlavně ta spotřeba :super

Ještě by mě zajímal rozdíl ve spotřebě 1.8 a 2.0. Můj servisák povídal, že by raději sáhl po 2.0, že spotřeba je cca stejná a auto jede o poznání líp??

Díky za jakékoli názory, připomínky, doporučení..

[upravil dne 15.6.07 Dave405]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak si myslím, že je to těžká volba, protože každý má svoje výhody. Např. známý mechanik si koupil TD, protže je pro něj snadno opravitelný a úsporný.

Máme 406 sedan 1,8 a kombi 2,0, a ten "slabší" sedan jede mnohem líp. Asi je to od kusu.

Já bych doporučoval ten 80 kW HDi. I já s ním jezdím a je docela živý. Nejde mi o to, jednou ho na plný plyn prohnat, ale celkový jízdní dojem, s kopci si docela poradí. Spotřeba bez jakéhokoli šetření 6,5.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abych to upřesnil. Pokud se nakonec opravdu rozhodnu pro P406 (přijde mi to celkem rozumná volba v porovnání s koncernem VW), tak jedině nový model, zdá se mi ten interiér o dost pěknější. HDI bych chtěl docela dost, ale zaprvé najezdím ročně do 20tkm, zadruhé už bych do toho nemohl lít to, co teď liju do 405D a zatřetí mě od toho trochu i odrazoval můj servisák. Povídal, že ty benzíny 1.8 v autě po faceliftu jsou už celkem vychytané, kdežto HDI jsou po faceliftu rozjezdové motory a prý ze začátku nebyly ještě moc vychytané. Taky má 406 HDI (nevím jaké) a údajně už měnil čerpadlo, prý je v ČR celkově nekvalitní nafta a potkalo ho to ikdyž bere jenom na Shellce, tak mě to troch uzaskočilo. Auto si sám dovezl z něměcka a jelikož se Peugeotům věnuje značnou řádku let, nepředpokládám, že koupil mrdku. Docela často prý taky na tom odchází trysky a jedna vyjde u 66kw na 9tkč a u 80kw 16tkč? :o Jak poznám 80kw s FAP a bez? Servisák povídal něco o tom, že stačí lehnou pod auto a pokud je před tlumičem bazmek vařený, je to s FAP a pokud je šroubovganý, je to obyč kat? Moc jsem ho nevnímal, tak mě kdyžtak opravte. Dočetl jsem se tady někde že od roku 2001 se dával i nový motor 1.8 16V 85kw, půjde to poznat oproti 81kw? A co ten nový 2.0 100kw? Uff, velké dilema. Škoda, že ty 16V je třeba točit :( Nadruhou stranu HDI už taky není klasický diesel a funkční otáčky se posouvají výše. Mám mít ztrach z toho HDI? Bojím se, že se něco posere a tím to zrácí jakýkoli smysl, ale člověk nikdy neví. Navíc jak tak koukám na německé a francouzské servery, tak ty HDI nejdou koupit pod 200tkm a pokud jo, tak za nezajímavou cenu a ejhle, koukno např. do annonce a tam 406 HDI 2000 90tkm, první majitel, dovezeno serviska za 140tkč :roll

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Dave405

J... Pak jsem sedl do otcovy P405 SRI a nechápal jsem, jak v porovnání s motory v P406, které jsem zkoušel, tenhle motor krásně jede. Ano, je to 1.9 89kw a 8V, ale ani jeden motor z těch zkoušených se tomuto nebyl schopný vyrovnat. ...

[upravil dne 15.6.07 Dave405]

:xvul Tak zůstaň u P405 a jen změn motorizaci.. :roker Vždyť to jsou skvělé auta.. Já bych do 406 nešel, i když se mi vždy líbily..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: C.J.

Původně zaslal: Dave405

J... Pak jsem sedl do otcovy P405 SRI a nechápal jsem, jak v porovnání s motory v P406, které jsem zkoušel, tenhle motor krásně jede. Ano, je to 1.9 89kw a 8V, ale ani jeden motor z těch zkoušených se tomuto nebyl schopný vyrovnat. ...

[upravil dne 15.6.07 Dave405]

:xvul Tak zůstaň u P405 a jen změn motorizaci.. :roker Vždyť to jsou skvělé auta.. Já bych do 406 nešel, i když se mi vždy líbily..

jj, o tom jsem také přemýšlel, že bych si nechal dovézt 405 SRI, nebo TD nějaký poslední ročník, ale pochybuju, že by se našlo něco s malým nájezdem co by se mi líbilo. Teďkom jsme s kolegou najeli po inzerátech a bazarech pěkné stovky kilometrů a jediné co jsme viděli byly samé mrdky a totálky, no děs. Beru to tak, že 406 je novější auto, tak si myslím, že bude vždycky v lepším stavu než 405, ale štve mě, že v té 406 je o dost méně místa než v 405 :nevim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vůbec nic zajímavého. Já nejsem vhodný příklad, a už vůbec ne hodný následování.

Jinak jak už jsem psal, nejlépe uděláš, když si necháš co máš teď. Měnit to za benzínovou 405 je slušně řečeno nerozum, a pěkný TD neseženeš, a nebo zaplatíš velmi draze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: oddie

Vůbec nic zajímavého. Já nejsem vhodný příklad, a už vůbec ne hodný následování.

Jinak jak už jsem psal, nejlépe uděláš, když si necháš co máš teď. Měnit to za benzínovou 405 je slušně řečeno nerozum, a pěkný TD neseženeš, a nebo zaplatíš velmi draze.

Za dobrou cenu bych se nabránil jakémukoliv autu ;)

Já nevím, ale z toho SRI bych strach neměl, jede to fakt krásně a otec s tím jezdí průmer za 7l/100km, takže pohoda, ale díky za Tvůj názor :super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: P607Olda

Jinak si myslím, že je to těžká volba, protože každý má svoje výhody. Např. známý mechanik si koupil TD, protže je pro něj snadno opravitelný a úsporný.

Máme 406 sedan 1,8 a kombi 2,0, a ten "slabší" sedan jede mnohem líp. Asi je to od kusu.

Já bych doporučoval ten 80 kW HDi. I já s ním jezdím a je docela živý. Nejde mi o to, jednou ho na plný plyn prohnat, ale celkový jízdní dojem, s kopci si docela poradí. Spotřeba bez jakéhokoli šetření 6,5.

Mám 80kW HDI a plná spokojenost,teď po Chipu asi tak 108kW a mnohem větší spokojenost.:super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Objevila se nečekaně nabídka na P605 přelom 97/98 2.0 16V, najeté skutečných cca 70tkm, cena zatím není známa. Zřejmě se to auto brzy objeví tady v sekci bazar. Kdyby ten interieér v tom autě nebyl tak ošklivý :nevim Co jsem tady projížděl diskuze, tak jsou problémy s elektrikou v tomhle autě? A co ten motor, stačí?

Oddie: co říkáš na 605? ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Dave405

Objevila se nečekaně nabídka na P605 přelom 97/98 2.0 16V, najeté skutečných cca 70tkm, cena zatím není známa. Zřejmě se to auto brzy objeví tady v sekci bazar. Kdyby ten interieér v tom autě nebyl tak ošklivý :nevim Co jsem tady projížděl diskuze, tak jsou problémy s elektrikou v tomhle autě? A co ten motor, stačí?

Oddie: co říkáš na 605? ;)

Oddie rika 605 nebrat :D:D:D:D:D:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...