Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Chcípá při startu a na volnoběh (i za jízdy)


Georginho_cz406

Recommended Posts

Jelikož mi to zase začalo chcípat, tak jsem zajel do Peugeotu na diagnostiku.

Vyjela pouze přechodná chyba snímače otáček, ale to je prý hodně stará chyba, takže nesouvisí.

Spíše mě udivilo, že mi pán autoelektrikář při předávce vozu po diagnostice povídal, že by to už nemělo dělat, protože přehrál software v jednotce ECU na nejnovější verzi. Setkal jste se s tím někdo? No uvidím ráno, jsetli to přestalo!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Necetl jsem sice cele forum a nevim, jestli se to tady resilo, cetl jsem pouze zacatek nekdy pred rokem, kdyz se tohle tema vytvorilo ..... (myslim, ze jsem i prispival)

Ale pokud mas v aute plyn, tak to chcipani NEVYRESIS.

Zkousel jsi treba tyden jezdit jen na benzin? Nebo aspon par dni. Zkus to a chcipat ti to nebude.

Nebo je pak jeste jedna moznost, zkus vymenit benzinove vstriky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak a je to tady, taky mi auto chcípá. v podstatě už se nedá na plyn ani jezdit. nedávno mi měnil lpg vstřiky a upravil časování a od tý doby nejdřív volnoběh kolísal a teď už to je úplně v řiti. na benzín ale neni problém. du volat technikovi a jesem zvědavej jak to dopadne

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak skutečně mě po přehrání softu v ŘJ motoru přestali zlobit starty. Nastartuji napoprvé a hned se mohu rozjet. Otáčky nepadají ani tam není taková ta vzduchová díra po přidání plynu. Bomba.

Teď ještě aby to vydrželo!!! Zkusím začít jezdit více na LPG a za týden dám vědět, jestli to nezačne zlobit dřív.

Jinak o možnosti nahrát novější soft do ŘJ jsem vůbec nevěděl. Servisák v Peugeotu tam nahrál nejnovější soft určený pro můj motor (dle prohlášení ve francouštině a angičrině co k tomu má je tam na 215 oprav). Co všechno můžou opravit výměnou softu? :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kč 450,- u koncesionáře Peugeot poblíž Dvůr Králové.

Zatím jásat nebudu, až co ukáže čas :-)

Zvláštní bylo, že tam byli při zdiagnostikování před nahráním softu zapsané pouze dve přechodné chyby a jinak žádná trvalá závada. Jedno byla závada snímače otáček a druhá bylo nějaké antipollution fault. Jinak nic!

Jakoby ani ŘJ nevěděla, že to chcípalo :-)

Nicméně nová chyba zatím nenaskočila a autí startuje pořád dokonale :potlesk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je fakt, ze me diagnostika taky vzdycky vypisovala chybu snimace otacek, ale nikdy to nikdo nechapal ... a to chcipani jsem v podstate nevyresil ... ale me to delal spis ten plyn v aute. Protoze kdyz jsem jezdil par dni nebo alespon dva dny jen na benzin, vsechno se srovnalo a bylo takove jake melo. Tak nevim.

Jeden duvod byla taky slaba baterka, 75Ah to vyresila ... ale stejne to proste nebylo ono.

Nejhorsi bylo, ze kdyz clovek vyresil jednu vec, mohl pomalu resit zase jinou vec ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak sem to tu nějak pročítal, hlavně to kolísání otáček a chcípání motoru za studena, to chcípání za studena se u mě děje pouze v zimě, a za jízdy při sešlápnutí plynu pravidelně při 2000 otáček se to dusí, myslím že by to mohlo býti tim čidlem teploty sání... ? Dejte prosím vědít, kde přesně ho najdu? A šelo by tam dát i z HDI? Na skoušku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Tak Georginho ako? Fungujes? Ja som zatial po vymene sviecok (NGK BKR5EK V23) a vzduchoveho filtra. Krokac je OK. Dneska - zajtra skusim inu baterku. V utorok idem na dignostiku do Peugeotu a skusim si dat prehrat aj soft a skontrlovat cidla (lambda, Hallov snimac, cidlo na skrtiacej klapke, MAP senzor) a skusim aj ten Shell V-Power 100. Skusim aj tie silikonove kruzky pod sacim potrubim, ale pochybujem, lebo cele sanie som menil v zime. Prezriem aj palivovy filter a som velmi zvedavy na vlnovec vyfuku. Inac mi to robi co aj ostatnym, teda nastartuje v pohode, otacky drzi jak pri zapnutom sitici, teda mierne nad 1000-1100, po zoslapnuti plynu (na neutrale) a zvysenoo otacok na cca 2500-2800 zareaguje a po pusteni pedalu do chcipne. Takto sa to opakuje az pokial sa motor nezohreje na prevadzkovu teplotu, cca 10 min. Potom mozem v pohode prepnut na LPG a nechcipa. Je vsak lenivsi a naviac, najma pri preradeni do 3.stupna citit \"prodlevu\", teda po zoslapnuti cca 1 sekundu neakceleruje a zacne az potom. Nazor viacerych opravarov je taky, ze auta, ktore nie su od vyroby stavane na LPG proste zacnu blbnut (ta jedna vynimka, ked to chcipne aj pri cistych benzinakoch len potvrdzuje pravidlo), nie su na to stavane - nieco na tom asi bude.

[Edited on 12.9.08 by Yantschi]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Georginho_cz

Tak bohužel musím jednoznačně říci, že všechno je u mě plynem.

Pokud jezdím na benzín delší dobu, vše ok!!!

Jakmile však začnu jezdit na plyn, tak druhý den ráno jsou stále stejné projevy :-(

A ještě mám nyní nový problém....

Po delší jízdě na pln a přepnutí během jízdy na benzín mi auto špatně táhne a nechce táhnout v otáčkách do cca. 3500 ot. /min.

Prostě tam ten plyn není od výroby a není tomu uzpůsobeno rpakticky nic. I když je to sekvenční plyn, tak tam něco zlobí.

Už nevím jak dál!!!:(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

pridam se tady do vasi diskuse, procet sem si ji celou - ze to ale bylo prispevku ;) no, ja mam oproti vam starsi motor (2.0i 89kW z roku \'95), a mam nasledujici problem : nastartuju v pohode, motor bezi v pohode cca 1200 ot, jak se motor ohriva, tak otacky pomalu postupne klesaji az nekam na 800ot., motor porad drzi celkem dobre volnobeh, ne ze bych nikdy nevidel lepsi chod motoru, ale zas tak hrozny to taky neni ...

Nicmene, pak necham auto ohrat na 80 - 90stupnu a pak to zacne. Jakmile proslapnu plyn treba na cca 3-4-5tis ot a sundam nohu z plynu, tak otacky okamzite padaj nekam na 500ot, motor se z toho posleze sbira a teprv tak za 1-2 sekundy se vrati nekam k 800ot. Podobne se to chova pri dojezdu na krizovatku a vyrazeni ... Zaroven se mi i zda, ze po ohrati motoru, zacne mit motor takovej ne uplne pravidelnej chod a pri pridavani plny tak jako trochu trha.

Chovani je identicky na BENZIN i na LPG. LPG tam mam system Magic 2 + 4 samostatny LPG vstriky (JET), ktery jsou zavrtany primo do umelohmotnych trubek sani cca 15cm pred valci. Propad otacek na cca 500ot. se ovsem staval i v dobe, kdy v aute LPG jeste nebylo.

Obcas se stava, ze po pridani plynu a naslenym sundani nohy z pedalu naopak otacky drzi chvili cca 2-3 vteriny nekde kolem 1100ot. a teprv pak klesnou nekam na 800ot nebo taky jeste nize a motor zacne tak jako brblat ...

Co je jeste zajimavy, jakmile je to ohraty, tak se zmeni zvuk vyfuku - zacne jako vic brucet. Taky je slyset trochu nepravidelnost ve vyfukovani vyfukovych plynu do vyfuku od jednotlivych valcu. Obcas si to torchu streli do vyfuku, ale ne moc casto ani ne nijak dramaticky ... Mam novy koncovy i stredni dil vyfuku. Katalyzator je puvodni.

Uz sem taky zkousel ruzny cidla :

- cidlo teploty nasavanyho vzduchu (pecka za klapkou v sani)

- krokac

- lamda

- potenciometr

- batreka

- stredni + koncovy dil vyfuky

=> nic z tehle veci nepomohlo

-vyhrivani skrtici klapky vyhriva

*MAP sem zatim nezkousel

*cidlo otacek sem zatim nezkousel

doporucuju se podivat sem :

kde Adraj problem vyresil ...

Osobne zacinm taky mit podezdreni na ventily, bud to chce je seridit, nebo je dost mozny, ze taky bude treba nejakej spatnej.

hribe ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj vsichni ... chlapi ja jak to porad sleduju ty problemy, ktere jsem taky porad resil a resil ... kolik mate vsichni najeto? Me totiz pripada, ze ty 406ky byly, jsou a budou HODNE moc a moc oblibeny, vemte si uz jen to, jak se dlouho vyrabely, ... podle me diky tomuhle vsemu ma uz vetsina z nich hodne a hodne moc a moc za sebou, vetsina z nich uz je pomalu pred smrti, ... proto mozna porad tyhle problemy. Nerikejte mi, ze by u takoveho auta byly tyhle problemy normalni, kdyby melo sto tisic km najeto. Mate nekdo opravdu presne dolozene najete kilometry, ze byste za to mohli dat ruku do ohne? Ja je nemel a u tak stareho auta (ja mel 1996) ... bohuzel clovek musi rict, ze pokud vi po tak dlouhe dobe o 170 tis. Km nebo o 240 tis. Km, muze se klidne stat, ze to auto ma uz davno pul MEGA a nikdy to nepoznate. Nevim no ... to je jen takova moje uvaha (vubec si me klidne nevsimejte :) ), protoze jsem porad resil nejaky problem a at mi rika kdo chce a co chce ... prijde mi to, ze se tohle resi jen u tech 406tek, bohuzel. Tim samozrejme nebudu nijak uprednostnovat sve soucasne auto, navic na tomto serveru, ale je to proste jen takova moje uvaha. Kdyz se prehoupnu o 4 roky zpet (uz je to vlastne o neco vic), kdy jsem tu 406ku kupoval ... psal jsem tu prispevek za prispevkem .... nevim .... mozna jsem byl vyjimka. Ale znam par lidi, co resili uplne ty same problemy. Co uz ted vim jiste, tak NIKDY UZ NE DO AUTA LPG ... NIKDY. Dela to neplechu a pokud LPG, tak jedine ve FAVORITu.

[upravil dne 26.9.08 Petr X]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Petr X

Ahoj vsichni ... chlapi ja jak to porad sleduju ty problemy, ktere jsem taky porad resil a resil ... kolik mate vsichni najeto? Me totiz pripada, ze ty 406ky byly, jsou a budou HODNE moc a moc oblibeny, vemte si uz jen to, jak se dlouho vyrabely, ... podle me diky tomuhle vsemu ma uz vetsina z nich hodne a hodne moc a moc za sebou, vetsina z nich uz je pomalu pred smrti, ... proto mozna porad tyhle problemy. Nerikejte mi, ze by u takoveho auta byly tyhle problemy normalni, kdyby melo sto tisic km najeto. Mate nekdo opravdu presne dolozene najete kilometry, ze byste za to mohli dat ruku do ohne? Ja je nemel a u tak stareho auta (ja mel 1996) ... bohuzel clovek musi rict, ze pokud vi po tak dlouhe dobe o 170 tis. Km nebo o 240 tis. Km, muze se klidne stat, ze to auto ma uz davno pul MEGA a nikdy to nepoznate. Nevim no ... to je jen takova moje uvaha (vubec si me klidne nevsimejte :) ), protoze jsem porad resil nejaky problem a at mi rika kdo chce a co chce ... prijde mi to, ze se tohle resi jen u tech 406tek, bohuzel. Tim samozrejme nebudu nijak uprednostnovat sve soucasne auto, navic na tomto serveru, ale je to proste jen takova moje uvaha. Kdyz se prehoupnu o 4 roky zpet (uz je to vlastne o neco vic), kdy jsem tu 406ku kupoval ... psal jsem tu prispevek za prispevkem .... nevim .... mozna jsem byl vyjimka. Ale znam par lidi, co resili uplne ty same problemy. Co uz ted vim jiste, tak NIKDY UZ NE DO AUTA LPG ... NIKDY. Dela to neplechu a pokud LPG, tak jedine ve FAVORITu.

[upravil dne 26.9.08 Petr X]

vitej zpet ;)

muzu prokazatelne rict ze moje 406 z listopadu 1995 ma najeto 320 000km, vicemene vse najeto na LPG ( 200 000v holandsku, zbytek ja osobne v CR ) vcera jsem jen tak pro zajimavost zmeril tlaky u toho myho motoru, nameril jsem na vsech valcich 12baru, coz si myslim ze je na ty kilometry slusna hodnota. Ja teda osobne musim zaklepat - u mne dobry :)

Navic ted ta dodelana klimatizace, to auto ma ted vse co od auta ocekavam a rozhodne ho jeste par let pojezdim :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Ferry: Nazdarek, ... jojo, uz tu moc nebyvam ... obcas se tu sem tam objevim. Spis sleduju stara temata (jako tohle), jen na to vzdycky mrknu, kdyz nekdo neco pripise.

Tak to jsi stastny clovek, tenkrat vim, ze jsi byl na 230 tis. Km :) Ja se svoji 406kou najel skoro 100tis. za ty 4 roky, co jsem ji mel, ale kolik mela najeto v Holandsku, to uz asi nikdo nevi. Ale tlaky jsem si nechal merit taky (nevim, kolik to uz bylo), ale byly v pohode. Kazdopadne ty tlaky toho asi az tak moc taky neresi. Nevim.

Podle me tyhle auta motorove vydrzi, ale sype se vsechno ostatni. Navic ten plyn tomu taky hodne pridava, aspon ten holandskej system, kterej jsem mel. Je fakt, ze clovek nemusi tolik resit tu spotrebu, ja jsem ted sice na stejne castce v Kč na 1 Km, ale uz si musim hlidat spotrebu pri cene nafty. U plynu ten litr navic znat nebyl.

Ty budes koukam verny uzivatel tohoto autíčka, že? :) Tak hodne zdaru a plno set tisic dalsich kilometru :)

Ja si o ni pecoval taky, kazdy problem me mrzel a resil jsem ho ... ale narval jsem do toho auta nehorazne penez .... to fakt jo ... zato ale muzu rict, ze kdyz jsem ho prodaval, ze mu fakt nic nebylo. Vsechno bylo delany. Jen ho cekaly znovu rozvody.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...