Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Chcípá při startu a na volnoběh (i za jízdy)


Georginho_cz406

Recommended Posts

Ja tomu taky nechci verit, ale holt to asi tak bude. Me kamos zitra priveze uplne novou Vartu 75Ah za 1200Kc :) Uz aby tam byla. Ted tam mam 75Ah nejakou starsi, prej je spatna, ale jde to na ni celkem v pohode a hlavne daleko lip nez s tou 40Ah :)

Zahada, kterou resim uz pekne dlouho a tohle by me nenapadlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jestli to co řeším už čtyři roky (studené starty) je v baterce, tak to mě fakt podrž. Na jednu stranu se mi to nechce vůbec zdát, protože si to nedovedu vysvětlit. Já jsem se teď šel podívat a mám tam 55Ah. Je pravda, že mě to začíná dost blbnout v teplotách k nule, což studená baterka určitě slabší bude a vysvětlovalo by to tu teplotu, ale jinak si to nedokážu vysvětlit. Vždyť napětí je úplně stejné, startér točí jak vzteklý, takže musí být i dost nabytá.

Jak si to vysvětlujete? Dejte vědět, jestli se vám to za čas nezhorší. Dík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci ještě jeden dotaz - musím baterku odpojit, když ji chci dobít? Rád bych ji dobil, abych zjistil co to udělané s těmi studenými starty, ale jak ji odpojím, resetuje se mi ŘJ a zase houby poznám (pokud se to zlepší), jestli to bylo silnější baterkou nebo s tím má co do činění ten reset. Dost často se mi totiž stává, že se mi to odpojením a pak připojením baterky na čas zlepší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Honzin

Kluci ještě jeden dotaz - musím baterku odpojit, když ji chci dobít? Rád bych ji dobil, abych zjistil co to udělané s těmi studenými starty, ale jak ji odpojím, resetuje se mi ŘJ a zase houby poznám (pokud se to zlepší), jestli to bylo silnější baterkou nebo s tím má co do činění ten reset. Dost často se mi totiž stává, že se mi to odpojením a pak připojením baterky na čas zlepší.

Někde jsem zde četl nebo na mazdaklubu jsem četl v žádným případě nenabíjet baterii, která je zapojená!!! Může ti to odpálit elektriku v autě. Nevím co je na tom pravdy. V elektřině se nevyznám, ale osobně bych ji radši vyndal.

Apropo s tou baterii jste mě taky pěkně nahlodali. Mam tam totiž původní sedm let stará. Startuje v pohodě, ale jak čtu není to všechno. Asi vyndám z mazdy baterku (rok stará) a zkusím ji u mě. Tátovi tam hodim ten šunt co tam mám... :D On si toho stejně nevšimne... :D

[upravil dne 19.6.07 MPavel]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: komisar

Původně zaslal: Petr X

nemuze se stat nic, spis pokud budes mit vybitou baterku a zapojis nabijecku a budes se snazit startovat s tim, ze to potahne samotna nabijecka, tak muzes odpalit nabijecku :)

to vím musel bys míti startovací vozík abys mohl startovat.Nabíječka je pro nabíjení a ne na nastartování

To byla reakce na MPavla. Tim chci rict, ze to nebylo mysleny na tebe jako ze bys to treba nevedel ;)

Ja mam ted dalsi problem, kterej uz resim asi tyden, ale asi zalozim nove tema ... blbne mi klavesnice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

No ja bych nedoporučoval nabíjet baterku zapojenou v aute.Ne že by se tím neco ničilo,ale chce si uvědomit že nabíječka je transformovaná ze sítě na malé napětí 12V.A to už je problem.Nabíječka muže mít okolo 15V,ale nedovedu si představit jak se prošlehne nějaká dioda nebo usměrňovač a poteče do auta střídavina.Nedej bože prošlehnout napětí ze sítě,to je velmi nepravděpodobné ale stát se to může.

Závěrem : Při nabíjení radši baterii vyndam pokud mam rád ten vůz a není to škoda 120.Tím že se mi poničí nabíječka,maximalně odrovnam baterii.Ne elektriku na autě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo a ješte jedna věc ohledně baterie.Baterie se může zdánlivě zdát jako dobrá.Naprázdno má 12V po nastartování se dobíjí dobře.Takové měření je jen orientační a nedá se z toho vycházet.Pokud chci něco testovat doma.Meřím baterii v zátěži třeba pri startování nesmí klesnout napětí pod 10-10,5V.Při nabíjení kontroluji stav baterky(pokud není bez udržby) hustoměrem.Tak se prokáže nabití jednotlivých članků a pokud jeden je například načatý,pomalu se shaním po jiné.

K tomu startování a volnoběžným otáčkam věřím že to bylo baterii,ale je dost divné že vyrobce doporučuje jinou kapacitu a dávate větší.A navštívil bych stanici kde zkontrolujou veškeré záležitosti tohoto problému,jako spravnost dobíjení baterie,životnost baterie,současnou kapacitu baterie a na co chci hlavne poukázat jsou přechodové odpory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sheep: "K tomu startování a volnoběžným otáčkam věřím že to bylo baterii,ale je dost divné že vyrobce doporučuje jinou kapacitu a dávate větší"

Jen reaguju na tohle ... vim, ze je predepsana baterie s mensi kapacitou, ale mel jsem moznost mit novou baterku 74 Ah, bezudrzbovou, za 11 set Kc, tak kdo by to nebral, ze? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...
  • O 2 týdny později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...