Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Nepravidelne volnobezne otacky


ajsik

Recommended Posts

Mam motor TUZ 1,1i monopoint a na bloku motoru je M+. Ridici jednotka je BOSCH MA 3.1 a vstrikovani take. Nemam servo.

Problem se projevuje takto:

Nastartuji a dokud je motor studeny, tak bezi zcela pravidelne, jakmile se zahreje a jednotka nastavi normalni volnobezne otacky (cca 850) zacnou otacky motoru kolisat.

1) Proste je tam tech 850 a najednou se motor zadrhne a klesne na 700 a pak se zase vrati zpet na 850. Je to i citit uvnitr auta jak se motor zadrhava a pak zase plnyule jede.

2) Taky mi to pri hodne prudkem brzdeni v chorvatsku chciplo i pri vymacknute spojce. Jinak bezne pri prudsim brzdeni klesnou otacky na cca 700.

3) no a snad nejblbejsi je ze mi to strili do vejfuku :(, kdyz jsem sjizdel v chorvatsku ty jejich krpaly a brzdil treba 40 sekund motorem a pak pridal tak to obcas proste strelilo decentne do vyfuku.

4) mam spotrebu 6,1 at delam co delam, nevim jestli je to normalni ale tatik s 306tkou 1,4i jede bezne za 6,2.

5) v servise mi rekli ze odchazi krokovy motorek ktery ridi volnobezne otacky a snad i uzavira skrtici klapku (moje domenka) - ale dival jsem se na nej a normalne se pohyboval ..

6) v chytre knize jak na to jsem zjistil ze tam je potenciometr ktery snima uhel otevreni skrtici klapky

-> a me napadlo ze by mohl mit osoupanou odporovou drahu prave v uhlu kdy jsou na motoru volnobezne otacky a ze pak nedava spojitou informaci o tom uhlu otevreni a proto to reguluje tak skokove (700 - 900)

-> toto se resi na citroeny.cz jako casty problem AXek a Saxa, takze pocitam ze to bude problem i 106tek...

------------

zatim jsem sundal veskere konektory a vystrikal je kontoxem , lec bez vysledku. taky bylo auto na diagnostice a Lambda a vubec vsecko co Proxina zjistuje je v normalu...

\"Kacko\" mi na palubce nesviti a proxina nenasla zadne predchozi ulozene chyby.

nevim si dal rady mozna vi nekdo z vas vice ... diky predem

[Editován dne 14/9/03 ajsik]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Potenciometr by ti hlásil chybu a svítilo by ti KÁČKO měl jsem to na BX pěkný svinstvo. Dával jsem to do servisu celej měsíc no prostě humus. Bude to ten krokovej motorek. Kamarád má sice Renaulta 19 1.4i ale otáčky mu lítaly + - 300 vyměnil krokáč a je klid. Nejhorší bude ho asi sehnat a novej no to ani radši né to bude hroznej ranec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napsán autorem Miki

nooo , mne to robi tiez ale presne opacne -mne tie otacky lietaju ale za studena :o

Tiez sa par krat stalo ze mi to pri brzdeni zdochlo a Kčko mi svieti pri nastartovani-tiez som bol na diagnostike a zistili prd :D:D za 2000,- :o

Ted jsem to resil v Pa. Za studena zmatene otacky a chcipani.

Zmatene mi fungovalo cidlo teploty motoru. Jednou fungovalo jednou ne. Oprava stala 400,- kc za cidlo a bylo. Zkus vyndat cidlo fouknout na nej dusikem jesli motor zapne sitic nebo ne. Me to blblo i kdyz se na cidlo zaklepalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ja zjistil ze je to určitě tím potenciometrem, ale kašlu na na to...

JInak jsem sehnal super li?áky na 3*98, takže budu dávat 14/6J a gumy 185/50 R14 , to uz pak z te cesty na suchu to auto snad neurvu ... a Shade mi v zatackach neujede ... :cool:

jinac ALU jsou z www.e-pneu.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...