Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

406 zátěžový regulační ventil (LSPV)


OK406

Recommended Posts

Můj názor radši ani nechtěj slyšet. To je problémová věc, zlobí často, a blbě se opravuje - jak je to zarezlé, je lepší dát nový. A stojí pár tisíc... Jinak jde to i rozebrat, vyčistit, přegumičkovat (jsou v tom manžety ATE jako v celých brzdách), ale jak je tam něco moc zrezlé, tak je to v háji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dal by někdo vysvětlivku pro nevzdělance, jako jsem já, co to ten regulátor je? To je nějaká věcička, co se stará o řádné rozdělení brzdného účinku k jednotlivým kolům-nápravám, nebo? :myslim

Předem díky:super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zátěžový regulátor omezuje brzdný účinek na zadní kola v případě, že je auto prázdné - při brzdění, a tedy i potopení předku a zvednutí zadku prostě přiškrtí brzdný účinek na zadních kolech, podle toho, jak moc se ten zadek zvedá. Snímání je řešeno nějakým pákovým mechanismem, mezi kastlí a zadní nápravou. Tím že je to na spodku, do toho dost lítá bordel...

Zpravidla to mívaj všechny kombíky, u HB to naopak často není (naštěstí). Když auto zátěžák nemá, má místo toho nějaký jiný systém, třeba omezovač integrovaný přímo v zadních válečcích, díky kterému to rovnou brzdí míň.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: oddie

Zátěžový regulátor omezuje brzdný účinek na zadní kola v případě, že je auto prázdné - při brzdění, a tedy i potopení předku a zvednutí zadku prostě přiškrtí brzdný účinek na zadních kolech, podle toho, jak moc se ten zadek zvedá. Snímání je řešeno nějakým pákovým mechanismem, mezi kastlí a zadní nápravou. Tím že je to na spodku, do toho dost lítá bordel...

Zpravidla to mívaj všechny kombíky, u HB to naopak často není (naštěstí). Když auto zátěžák nemá, má místo toho nějaký jiný systém, třeba omezovač integrovaný přímo v zadních válečcích, díky kterému to rovnou brzdí míň.

Děkuji, už jsem zase o něco chytřejší :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ten regulátor je myslím u všetkých aút kde by pri brzdení dochádzalo k nerovnomernému rozdeleniu brzdného účinku na nápravy, poruchu spoznáš veľmi ľahko už pri slabšom brzdení ide zadná náprava do šmyku a auto brzdí slabšie. mne sa to pokazilo v zime na 405 mali ste vidieť ten pohľad keď som chcel zastať za busom a auto ešte stále išlo ale šmykom lebo predok vôvec nebrzdil... :mrk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Projevů vadného zátěžáku může být víc. Častější naopak je, že se zasekne v uškrcené poloze, a pak zadek naopak nebrzdí skoro vůbec. Pokud ovšem zůstane v naplno otevřené poloze, a auto je prázdné, tak je samozřejmě o zábavu postaráno, neboť je auto přebrzděné na zadek. Zvlášť za mokra či na sněhu je to velká legrace...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

oddie: Tak já mám ten zátěžák řádně prostříkání WD-49 a je pohyblivý. Tak si myslím, že by měl být v pořádku. Brzdý mi auto podle mě dobře a zadek mi "žádné neplechy" nedělá. Mám sedan a vzadu kotouče. Ale Komisar má break ale už ho nemá. Tak si myslím, že by měl být v pořádku. Děkuji Ti za vysvětlení. :super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: oddie

Původně zaslal: Radek Hurvajz

Původně zaslal: mirec.dk.406

vozy s ABS, by záťažový regulátor nemali mať

Tak třebá já mám ABS i zátěžák;)

Zdaleka nejsi sám...

No a taky se ani nehne, šmejd jeden. Nevim jestli mám zkoušet ho rozhejbat nebo to radši nechat bejt, než začne někde týct po tom rozhejbání:myslim
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: komisar

Ok 406 to šlo dosti blbě nevracel se a postříkali jsme jej WD aby se rozhejbal sám.Po 14 dnech jsme se na to koukli a už se hejbal tam i zpět tak jsme jej opět pro jistotu ještě stříkli aby to šlapalo.

No jo ale to je sázka do loterie, jeden se muže rozhejbat a druhej se rozpadne nebo poteče, radši to tak nechám
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prošel jsem na STK. Pneu byli podle mě v pohodě ale nechci se zbytečně hádat. Jezdím na nich v pohodě. Jinak ten zátěžový ventil prostříkni WD-40 a zkus s tou packou, co je na ní napojena ta pružinka zahýbat. Ale pozor na rez, který bude padat od pružiny! A nebo nalož auto např. tři lidi dozadu + kufr a jet se projet a za brzdy. Poznáš hned, jak ti to brzdí a i se rozhýbe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: komisar

nebo jak jsme to udělali my najeli na nájezdy OK406 pod autem koukal a já se houpal na kouli/tažném/ a auto se hejbalo :D

No to jsem právě koukal a soused houpal, ani se to nehne. Mrcha jedna, musím zajet k našim, tady nemám na co najet. Obrubník je málo:(
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...