OK406 Odesláno 1. červen 2007 Sdílet Odesláno 1. červen 2007 Na STK mi zjistili, že mám zarezlý zátěžový regulační ventil (LSPV). Tak jsem jej prostříkl několikrát WD-40 a rozhýbal. Chci se zeptat, jak poznám, že je plně funkční? Dá se to normálně poznat a nebo musím do servisu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OK406 Odesláno 1. červen 2007 Autor Sdílet Odesláno 1. červen 2007 Vždyť jsi to viděl. Spíš by mě zajímal názor např. od oddie, jaký ten má s tím zkušenosti a nebo někdo jiný. Komisar: ty ho tam na své 406 nemáš Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 1. červen 2007 Sdílet Odesláno 1. červen 2007 Můj názor radši ani nechtěj slyšet. To je problémová věc, zlobí často, a blbě se opravuje - jak je to zarezlé, je lepší dát nový. A stojí pár tisíc... Jinak jde to i rozebrat, vyčistit, přegumičkovat (jsou v tom manžety ATE jako v celých brzdách), ale jak je tam něco moc zrezlé, tak je to v háji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 1. červen 2007 Sdílet Odesláno 1. červen 2007 Dal by někdo vysvětlivku pro nevzdělance, jako jsem já, co to ten regulátor je? To je nějaká věcička, co se stará o řádné rozdělení brzdného účinku k jednotlivým kolům-nápravám, nebo? Předem díky:super Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 1. červen 2007 Sdílet Odesláno 1. červen 2007 Zátěžový regulátor omezuje brzdný účinek na zadní kola v případě, že je auto prázdné - při brzdění, a tedy i potopení předku a zvednutí zadku prostě přiškrtí brzdný účinek na zadních kolech, podle toho, jak moc se ten zadek zvedá. Snímání je řešeno nějakým pákovým mechanismem, mezi kastlí a zadní nápravou. Tím že je to na spodku, do toho dost lítá bordel... Zpravidla to mívaj všechny kombíky, u HB to naopak často není (naštěstí). Když auto zátěžák nemá, má místo toho nějaký jiný systém, třeba omezovač integrovaný přímo v zadních válečcích, díky kterému to rovnou brzdí míň. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 1. červen 2007 Sdílet Odesláno 1. červen 2007 Původně zaslal: oddie Zátěžový regulátor omezuje brzdný účinek na zadní kola v případě, že je auto prázdné - při brzdění, a tedy i potopení předku a zvednutí zadku prostě přiškrtí brzdný účinek na zadních kolech, podle toho, jak moc se ten zadek zvedá. Snímání je řešeno nějakým pákovým mechanismem, mezi kastlí a zadní nápravou. Tím že je to na spodku, do toho dost lítá bordel... Zpravidla to mívaj všechny kombíky, u HB to naopak často není (naštěstí). Když auto zátěžák nemá, má místo toho nějaký jiný systém, třeba omezovač integrovaný přímo v zadních válečcích, díky kterému to rovnou brzdí míň. Děkuji, už jsem zase o něco chytřejší Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mirec.dk.406 Odesláno 1. červen 2007 Sdílet Odesláno 1. červen 2007 ten regulátor je myslím u všetkých aút kde by pri brzdení dochádzalo k nerovnomernému rozdeleniu brzdného účinku na nápravy, poruchu spoznáš veľmi ľahko už pri slabšom brzdení ide zadná náprava do šmyku a auto brzdí slabšie. mne sa to pokazilo v zime na 405 mali ste vidieť ten pohľad keď som chcel zastať za busom a auto ešte stále išlo ale šmykom lebo predok vôvec nebrzdil... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 1. červen 2007 Sdílet Odesláno 1. červen 2007 Projevů vadného zátěžáku může být víc. Častější naopak je, že se zasekne v uškrcené poloze, a pak zadek naopak nebrzdí skoro vůbec. Pokud ovšem zůstane v naplno otevřené poloze, a auto je prázdné, tak je samozřejmě o zábavu postaráno, neboť je auto přebrzděné na zadek. Zvlášť za mokra či na sněhu je to velká legrace... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OK406 Odesláno 1. červen 2007 Autor Sdílet Odesláno 1. červen 2007 oddie: Tak já mám ten zátěžák řádně prostříkání WD-49 a je pohyblivý. Tak si myslím, že by měl být v pořádku. Brzdý mi auto podle mě dobře a zadek mi "žádné neplechy" nedělá. Mám sedan a vzadu kotouče. Ale Komisar má break ale už ho nemá. Tak si myslím, že by měl být v pořádku. Děkuji Ti za vysvětlení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mirec.dk.406 Odesláno 2. červen 2007 Sdílet Odesláno 2. červen 2007 vozy s ABS, by záťažový regulátor nemali mať Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 2. červen 2007 Sdílet Odesláno 2. červen 2007 Původně zaslal: mirec.dk.406 vozy s ABS, by záťažový regulátor nemali mať To je hovadina, zátěžák a ABS spolu vůbec nesouvisí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 2. červen 2007 Sdílet Odesláno 2. červen 2007 Původně zaslal: mirec.dk.406 vozy s ABS, by záťažový regulátor nemali mať Tak třebá já mám ABS i zátěžák;) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 2. červen 2007 Sdílet Odesláno 2. červen 2007 Původně zaslal: Radek Hurvajz Původně zaslal: mirec.dk.406 vozy s ABS, by záťažový regulátor nemali mať Tak třebá já mám ABS i zátěžák;) Zdaleka nejsi sám... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mirec.dk.406 Odesláno 3. červen 2007 Sdílet Odesláno 3. červen 2007 ja sa nehádam, Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 6. červen 2007 Sdílet Odesláno 6. červen 2007 Původně zaslal: oddie Původně zaslal: Radek Hurvajz Původně zaslal: mirec.dk.406 vozy s ABS, by záťažový regulátor nemali mať Tak třebá já mám ABS i zátěžák;) Zdaleka nejsi sám... No a taky se ani nehne, šmejd jeden. Nevim jestli mám zkoušet ho rozhejbat nebo to radši nechat bejt, než začne někde týct po tom rozhejbání Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 6. červen 2007 Sdílet Odesláno 6. červen 2007 Původně zaslal: komisar Ok 406 to šlo dosti blbě nevracel se a postříkali jsme jej WD aby se rozhejbal sám.Po 14 dnech jsme se na to koukli a už se hejbal tam i zpět tak jsme jej opět pro jistotu ještě stříkli aby to šlapalo. No jo ale to je sázka do loterie, jeden se muže rozhejbat a druhej se rozpadne nebo poteče, radši to tak nechám Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 6. červen 2007 Sdílet Odesláno 6. červen 2007 Původně zaslal: komisar a na STK ti řeknou že není funkční jako u OK406 No ale prošel, nebo neprošel?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OK406 Odesláno 7. červen 2007 Autor Sdílet Odesláno 7. červen 2007 Prošel jsem na STK. Pneu byli podle mě v pohodě ale nechci se zbytečně hádat. Jezdím na nich v pohodě. Jinak ten zátěžový ventil prostříkni WD-40 a zkus s tou packou, co je na ní napojena ta pružinka zahýbat. Ale pozor na rez, který bude padat od pružiny! A nebo nalož auto např. tři lidi dozadu + kufr a jet se projet a za brzdy. Poznáš hned, jak ti to brzdí a i se rozhýbe. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 7. červen 2007 Sdílet Odesláno 7. červen 2007 Původně zaslal: komisar nebo jak jsme to udělali my najeli na nájezdy OK406 pod autem koukal a já se houpal na kouli/tažném/ a auto se hejbalo No to jsem právě koukal a soused houpal, ani se to nehne. Mrcha jedna, musím zajet k našim, tady nemám na co najet. Obrubník je málo:( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honzin Odesláno 7. červen 2007 Sdílet Odesláno 7. červen 2007 Kluci, kde bych ten zátěžák měl hledat? Jak vypadá? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.