1Maza Odesláno 25. květen 2007 Sdílet Odesláno 25. květen 2007 Dobrý den, potřebuji poradit jaký olej je nejlepší pro mojí 406 1,9 Td. Děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tornado Odesláno 25. květen 2007 Sdílet Odesláno 25. květen 2007 Pro tvoji 1.9TD je nejlepsi olej 10W-40. A znacka, tak to je pry docela jedno, az teda na ty uplne levny oleje. Ja do svyho 1.9TD lil olej ALKO 10W-40, ten se uz pry prestal vyrabet. Tak tam ted mam SpeedOil 10W-40 coz je pry skoro to samy co to ALKO. 5 litru oleje me vyslo na 500kc. Zatim bez problemu. Bylo mi receno ze je hlavni dodrzet to oznaceni 10W-40. Jinak Peugeot doporucuje Total, ale do staryho auta je pry zbytecne drahej. P.S. Nezapomen vymenit olejovej filtr. [upravil dne 25.5.2007 Tornado] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Havlas Odesláno 27. květen 2007 Sdílet Odesláno 27. květen 2007 najeď si na www.olej.cz a tam máš výběr a zjistíš, že oleje ve své třídě jsou stejné - pouze platíš za značku.Nejsem zastáncem, že starý motor musí dostat levnější ólej.Já bych šel do plné syntetiky-lepší starty v zimě,delší doby výměny. Kdo maže, ten jede - na tom nešetři !! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kdo Odesláno 27. květen 2007 Sdílet Odesláno 27. květen 2007 Původně zaslal: Havlas najeď si na www.olej.cz a tam máš výběr a zjistíš, že oleje ve své třídě jsou stejné - pouze platíš za značku.Nejsem zastáncem, že starý motor musí dostat levnější ólej.Já bych šel do plné syntetiky-lepší starty v zimě,delší doby výměny. Kdo maže, ten jede - na tom nešetři !! Nechci se hádat, ale když radíš, tak si o olejích něco zjisti. Například, co je "plná syntetika"?? To jsou dneska už i 15W. To rozdělení - plná syntetika (5W)- polosyntetika (10W) - minerál (15W) je už překonané. Ty lepší starty taky nemají nic společného se syntetikou, ale s viskozitou, 0, 5, 10, 15W/něco. Ale pro motor to nemusí být přínos, bo ty oleje jsou zase řidší a hrozí, že motor začne "téct". A nakonec, delší doba výměny je úplně out. Jeho absolutně nemusí zajímat, co je napsáno za intervaly výměny na flašce, ale směrodatné je, co udává VÝROBCE VOZU. A jestli má předepsáno např. 10k, tak to vůbec neznamená, že ten olej vymění až po 10k, ale to je NEJDELŠÍ povolený proběh na motoru. Lhůty se zkracují v závislosti na stylu jízdy (dlouhé štreky po dálnici, nebo krátké skoky se studeným motorem). Navíc, pokud jezdil na "minerál" (složením), pak mu (plně) syntetický olej začne rozpouštět karbon a nadělá víc škody jak užitku. Ale asi i on už jezdil na syntetiku. BTW: BMW má na to palubní počítač, který zaznamenává otáčky motoru, jeho teplotu, rychlost a ujeté km a na základě toho pomocí jakéhosi algoritmu zhasínají ledky do výměny (pět zelených ledek) . Při vysloveně nevhodných provozních podmínkách se rozsvítí "Oil service" už třeba po 7k. [upravil dne 27.5.07 Kdo] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
1Maza Odesláno 28. květen 2007 Autor Sdílet Odesláno 28. květen 2007 jj díky moc už jsem ho vyměnil i filtr. dal jsem tam 5w-40 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pinďa Odesláno 29. květen 2007 Sdílet Odesláno 29. květen 2007 Tady další info: [upravil dne 29/5/07 Pinďa] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.