Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

klimatizace a její těsnost


pavel.happy

Recommended Posts

V těchle parných dnech se chci s Vámi podělit o mé zážitky s klimou. Kupoval jsem si ojeté auto s představou chladného vánku linoucího z klimatizace. Prodejce mi jí vyzkoušel (fungovala, protože jí asi těsně předtím naplnil) a já koupil. Po asi měsíci jsem ji zapnul - již nefungovala a já odjel do servisu. Tam mi doslova vylámali zpuchřelé (v držácích) trubičky za chladičem vody, s tím že nové stojí 6,5 tis (ber nebo běž o dům dál). Zbytky trubiček jsem tedy nechal zavařit a odtlakovat a dal je zpět. Při pokusu o naplnění (u jiného servisu) prasknulo žebro na chladiči klimi - výměna za nový (při mé smůle prasknul i hlavní na vodu). S novými chladiči jsem nechal udělat test (první) a nechal naplnit médiem. Klima fungovala :mrk a protože byl prosinec, naivně jsem doufal, že tímto je do jara vyřešeno. V dubnu zapnu klimu pro ochlazení a nic :o. Test těsnosti (druhý) a nová náplň. Klima fungovala tři dni :potlesk!!! Po výměně gumiček u ventilu a chladiče test vakuem (tři) a nová náplň. Po třech dnech opět klima nefunguje. Musím dodat, že u všech testů vakuem jsem byl, včetně naplnění, a mechanik je velice slušný a ochotný, přístroj na doplnění a testy klimy - profi, skoro nový. Značkovací barvu jsem tam dával od prvního úspěšného (???) pokusu a v interiéru nesmrdí (výparník je tedy asi o.k.), což se o okolí motoru říct nedá.

Má cenu ještě něco udělat, aby klima fungovala?? Hlavně už nevím, kudy by to mohlo takhle rychle ucházet, když značkovací barva není na spojích vidět. Kompresor je taky čistý, chladič nový, kritické spoje přetěsněny.

Kupoval jsem si auto s hezkou představou o klimatizaci, ale ta představa se trochu prodražila. A hodně zhořkla.. :grr :grr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no taky uz jsem si uzil svoje s klimou..vymena skoro celyho potrubi a taky chladice a nekolikrat plnena :D bylo to za trest...trubky byly zkorodovany a deravy hlavne tam kde jdou uchyceny ke karoserii..tedy pod temi gumickami (asi jsem ten vecirek vcera pretah doufam ze to ctenar pochopi:) ) prave proto ze to je tak schovany tak nejde videt ze by to tama unikalo... nove trubky uz tam sly vysokotlaky gumovy a od ty doby klid a chladecek :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepovažuju se za znalce aut, ale opravovat klimatizaci je asi ten nejvíc riskantní podnik, co se týče výdajů:D. Úplný nesmysl je dodělávat klimu, protože automobilky její prodej v nových autech defacto dotují, aby měly prodej. Takže v novým autě je za příplatek třeba 30 litrů, dodělat do starýho za 60 litrů. Což je krát dvě dobrá 406:D. Chtěl jsem hlavně upozornit všechny chtivé ojetin a klimatizace, že někdy (??) narazí kosa na kámen, aby si dávaly pozor při koupi auta:roll. Jinak ještě dodám, že jsem se setkal s plněním klimy i za 1800 kč, což je zlodějna (některé velké servisy), protože normální cena je okolo 800- 900 Kč včetně barvy:super. Chladič stojí okolo 3 tisíc, v značkovém servisu chtějí přes 6 tis. Stojí tedy za to najít správný lidi a podnik na opravu klimy:super. Jinak hodně šťastných kilometrů a bezpečnou jízdu :D:super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na test tesnosti klimatizačného okruhu vákuom by som sa nespoliehal. Pri vákuovaní dochádzy iba k veľmi malému podtlaku cca -1 kPa, takže malé netesnosti sa neodhalia.

Chladiaci okruh musí udržať pretlak 30 atmosfér ! Zdá sa, že je to veľa, ale človek potom aspoň vie, že sústava je OK a nejakú sezónu ešte vydrží. V praxi sa to tlakuje dusíkom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě jsem našel příčinu, dírka byla za ventilem u výparníku - trubičce k němu a přírubou (ještě v motorovém prostoru, proto to nesmrdělo uvnitř:bojim). Zespoda, obalená molitanem, takže se to při podtlaku chovalo jako těsné. :grr:grr

Bude se muset vyndat výparník, takže Vás kteří tuto proceduru již dělali mám zásadní dotaz: jde to i bez vyndání palubky a jak??:roll

Mám 306 1,9 td z roku 1999. Díky za Vaše odpovědi... :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě jsem našel příčinu, dírka byla za ventilem u výparníku - trubičce k němu a přírubou (ještě v motorovém prostoru, proto to nesmrdělo uvnitř:bojim). Zespoda, obalená molitanem, takže se to při podtlaku chovalo jako těsné. :grr:grr

Bude se muset vyndat výparník, takže Vás kteří tuto proceduru již dělali mám zásadní dotaz: jde to i bez vyndání palubky a jak??:roll

Mám 306 1,9 td z roku 1999. Díky za Vaše odpovědi... :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 týdnů později...
Původně zaslal: Ludweek

no taky uz jsem si uzil svoje s klimou..vymena skoro celyho potrubi a taky chladice a nekolikrat plnena :D bylo to za trest...trubky byly zkorodovany a deravy hlavne tam kde jdou uchyceny ke karoserii..tedy pod temi gumickami (asi jsem ten vecirek vcera pretah doufam ze to ctenar pochopi:) ) prave proto ze to je tak schovany tak nejde videt ze by to tama unikalo... nove trubky uz tam sly vysokotlaky gumovy a od ty doby klid a chladecek :)

prosím tě kde si koupil ty vysokotlaké trubky ke klimě?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: .mycTD

jj, taky ted budu po dlouhe dobe plnit klimu, tak jsem zvedavej

Jinak tenhle thread bych povinne rozesilal vsem, kteri maji choutky na dodatecne bastleni klimy do auta bez vybavy.

:-) no ja si ji nechal dodelat primo v peugeotu, ale je to temer nove auto 2 roky stare, takze to jeste melo cenu tak budu testovat za jak dlouho se objevi prvni problem :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak tak koukám na ty vaše názory na klimu,tak si myslím že se mi to asi nevyplatí -dávat klimu do chodu.Chtěl jsem po neděli jet někam do servisu a dát ji naplnit,protože nejde jak by měla.Mám 306-ku 1.6-ku necelý rok,zatim sem sní docela spokojenej až na to AC

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...