mjolnir Odesláno 17. květen 2007 Sdílet Odesláno 17. květen 2007 Ahoj Ten titulek nemá být provokace ale normální otázka Přišli jsme s přítelkyní o auto a tak přemýšlíme co koupit. Oběma se nám 309ka celkem líbí (po stránce vzhledové) a tak řešíme tu stránku technickou - vyplatí se dnes ještě takhlé staré auto kupovat? Pokud ano, jakou zvolit motorizaci? Budou se s tim jezdit hlavne kratsi trasy (pritelkyne do prace - cca 17km), delsi jen obcasne, celkove za rok tak 15-20 tisic. Pokud mi doporucite to koupit - jaka cena je priblizne umerna jakemu stavu/motorizaci a pod a hlavne - na co nejvic dat bacha pri koupi? Pokud mozno ne jen vycet moznych zavad ale i jak je poznam a kolik pak pripadne stoji jejich odstraneni v servisu (prvni "velky" servis bych asi skutecne svepomoci nedelal). Na kolik vyjde doporucovana vymena rozvodaku a pumpy a na kolik pripadne repase zadni napravy? Pripadne pokud nedoporucite 309ku, jakeho jineho Pazouta v cenove relaci max 50 tisic (vcetne okamzitych investic) byste doporucili? Diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pata Odesláno 17. květen 2007 Sdílet Odesláno 17. květen 2007 tezko poradit - 309tka je krasne auto, ale 306 uz je novejsi, i kdyz ja nelituju, ze jsem koupil 309 Pri najezdu 15-20tis rocne uz by se vyplatil diesel, takze 306 1.9D nebo TD, otazka, v jakem to bude stavu, kdyz to ma byt do 50tisKc... v 309tkach maji diesly jinou predni napravu (GTi), takze vymena ramen prijde na dvojnasobek klasickeho Pokud 309, tak v benzinu, idealni bych videl 1.4 nebo 1.6. Hlavne bacha na zadni napravu a na celkovy stav, podvozek, brzdy... Rozvody na muj motor vychazi kolem 2tis, vodni pumpa 1tis. Celkove je to auto slozitosti favorita, ovsem s pozinkovanou kastli a daleko vetsim pohodlim atd... Vetsinu veci si na tom opravis sam, takze pokud nemas moc penez do zacatku a kde makat na aute... btw: zrovna ted menim vsechny tesneni na motoru, protoze nejaky blbec vymenil rozvody, ale kladku nechal starou... takze kladka, pumpa, termostat, ted jsem nechal zabrousit hlavu, jeste me ceka zabrouseni ventilu, gufirka byly jak kamen, menim cepy rizeni + manzety, jedno spodni rameno... vsechny manzety na poloosy... Edit: jinak repas zadni napravy prakticky na vsechny auta, ktere maji torzky stoji cca 10tis [upravil dne 17/5/2007 Pata] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 17. květen 2007 Sdílet Odesláno 17. květen 2007 Původně zaslal: Pata tezko poradit - 309tka je krasne auto, ale 306 uz je novejsi, i kdyz ja nelituju, ze jsem koupil 309 Pri najezdu 15-20tis rocne uz by se vyplatil diesel, takze 306 1.9D nebo TD, otazka, v jakem to bude stavu, kdyz to ma byt do 50tisKc... v 309tkach maji diesly jinou predni napravu (GTi), takze vymena ramen prijde na dvojnasobek klasickeho Pokud 309, tak v benzinu, idealni bych videl 1.4 nebo 1.6. Hlavne bacha na zadni napravu a na celkovy stav, podvozek, brzdy... Rozvody na muj motor vychazi kolem 2tis, vodni pumpa 1tis. Celkove je to auto slozitosti favorita, ovsem s pozinkovanou kastli a daleko vetsim pohodlim atd... Vetsinu veci si na tom opravis sam, takze pokud nemas moc penez do zacatku a kde makat na aute... btw: zrovna ted menim vsechny tesneni na motoru, protoze nejaky blbec vymenil rozvody, ale kladku nechal starou... takze kladka, pumpa, termostat, ted jsem nechal zabrousit hlavu, jeste me ceka zabrouseni ventilu, gufirka byly jak kamen, menim cepy rizeni + manzety, jedno spodni rameno... vsechny manzety na poloosy... Edit: jinak repas zadni napravy prakticky na vsechny auta, ktere maji torzky stoji cca 10tis [upravil dne 17/5/2007 Pata] Ne, v 309 skutečně diesely nemají jinou přední nápravu, mají zcela obyčejnou. Trojúhelníková ramena z GTI mají jen a pouze TD (kterých je navíc naprosté minimum), hladké D nikoliv. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mjolnir Odesláno 17. květen 2007 Autor Sdílet Odesláno 17. květen 2007 Diky za informace, sam jeste nevim jestli benzin nebo diesel, premyslel jsem budto 1.6 benzin nebo 1.9 diesel, ale to momentalne asi neni uplne ta nejpalcivejsi otazka Spis me zajima, kolik cca je slusna cena za 309ku v rozumnem stavu + investice aby byla v poradku? Pripadne nejake porovnani s tou 306, s cenovym stropem (vcetne tech investic) tak 50-60 tisic? ale radeji mene Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 17. květen 2007 Sdílet Odesláno 17. květen 2007 Slušná cena za 309 je cca 30tis, plus investice dle toho, co tam na tebe vypadne. Vzhledem k tomu, jak jsou 309 staré, ty nutné investice budou spíš větší. Oproti tomu 306 se dá rozumně koupit v tom nejstarším modelu mezi 40-50tis, a jde o naprosto nesrovnatelně jiné auto. Takže bych se v tomhle případě spíš díval po 306. Zdaleka bych se neomezoval jen na 1,6i nebo 1,9D - 1,4i se od 1,6 liší jen minimálně, ale je jich mnohem víc, a jsou levnější. Co se 1,9D týče, jsou víc v kurzu, tudíž spíš dražší. Ale i do 50 se dá koupit. Hlavní výhoda 306 1,9D je, že má servo, což 309 má jestli v 1% případů tak moc, a 306 1,4 a 1,6 jej také nemají standardně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pata Odesláno 17. květen 2007 Sdílet Odesláno 17. květen 2007 oddie: aha, tak to beru zpet, mam to nejake pomotane Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 17. květen 2007 Sdílet Odesláno 17. květen 2007 Trojúhelníková ramena mají jen GTI a 1,8TD, jak u 309, tak u 205. Vše ostatní má ramena jednoduchá. Těch 1,8TD je málo jak v 205, tak i v 309. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pata Odesláno 17. květen 2007 Sdílet Odesláno 17. květen 2007 oddie: sypu si popel na hlavu :myslim:myslim:myslim:myslim:myslim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 17. květen 2007 Sdílet Odesláno 17. květen 2007 To nemusíš, to je jen pro upřesnění, že u 205 je to podobně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 17. květen 2007 Sdílet Odesláno 17. květen 2007 Oddie: čoveče, k nám jezdí jedna 309 v automatu, a taky má tu GTičkovou přední nápravu. A asi to nebude překopávka, páč už jí tam má vod tý doby, co k nám jezdí, a to už je hafo dlouho. Tuším, že si to tenkrát nechal dotáhnout z říše, a od tý doby to tak má. Napadá mě, jestli ta náprava tam není z důvodu, že ten automat je trošku hmotnější. Zas na druhou stranu komplet dieselovej agregát taky není zrovna nejlehčí. Setkal jsi se s tím někdy? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 17. květen 2007 Sdílet Odesláno 17. květen 2007 Automat s dieselem jsem nikdy neviděl. Automaty v 205 a 309 se dávaly s 1,9i motorem - tím samým jako v "gétéíčku", i kastle byla nazdobená stejně, ale nemělo to označení GTI. Někdy asi před rokem tady na klubu někdo takovouhle 205ku prodával... S jiným motorem než tímhle 1,9i o automatu nevím, akorát ve 405 jsem potkal automat s 1,8TD. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 17. květen 2007 Sdílet Odesláno 17. květen 2007 Asi jsem to špatně napsal: ten automat s tou GTi nápravou byl samo benzín. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 17. květen 2007 Sdílet Odesláno 17. květen 2007 Jo, tak jestli je to 1,9i, tak to je orig. Většinou to sem přijelo ze Švýcarska, tam se to občas najde. Ale moc jich není. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mjolnir Odesláno 17. květen 2007 Autor Sdílet Odesláno 17. květen 2007 Koukam ze se tu s prispevky roztrhl pytel, moc vam diky za informace. Ale zpet k memu puvodnimu dotazu - ma smysl koupit 309ku v cenove relaci cca 20 tisic (starsi model, 1.6 benzin)? Jaky stav napr. kastle by mel takove cene odpovidat? S jakymi mam pocitat priblizne investicemi pokud necham vymenit "zname bolesti" tak aby auto bylo bez problemu pojizdne? Zatim z toho nechci mit zadny sperk, jen normalni priblizovadlo, vypiplavani muze prijit pozdeji Diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 17. květen 2007 Sdílet Odesláno 17. květen 2007 Starší model určitě ne, když už tak nový model, a s tím 1,6i bych byl velmi zatraceně opatrnej - váhy vzduchu na těhle krámech už skoro neslouží, a nahradit to jednoduše nelze. Takže jestli benzín, tak leda 1,4i nový model. Nicméně ani tak koupi nedoporučuju, protože sice bude pořizovačka za málo, ale jsou to stejně peníze vyházené do kanálu, a v horizontu roka, max. dvou let to nakonec vyjde hůř než připlatit si za 306. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mjolnir Odesláno 17. květen 2007 Autor Sdílet Odesláno 17. květen 2007 Koukal jsem na tohle na aukru (je to u nas v CB): http://www.aukro.cz/item195640169_peugeot_309_1_6_gri.html Zda se mi to, nebo je blbe spasovany kufr? Pripadne jak se vam (podle tech par fotek) zda? Smela otazka - je v Ceskych Budejovicich nebo okoli nejaky hrdy majitel Peugeotu ktery "vi kam kouknout" a byl pripadne ochotny se mnou nejake auto prohlednout? Za nejakou tekutou nebo podobnou odmenu. Vit Herman Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mjolnir Odesláno 17. květen 2007 Autor Sdílet Odesláno 17. květen 2007 Původně zaslal: oddie Starší model určitě ne, když už tak nový model, a s tím 1,6i bych byl velmi zatraceně opatrnej - váhy vzduchu na těhle krámech už skoro neslouží, a nahradit to jednoduše nelze. Takže jestli benzín, tak leda 1,4i nový model. Nicméně ani tak koupi nedoporučuju, protože sice bude pořizovačka za málo, ale jsou to stejně peníze vyházené do kanálu, a v horizontu roka, max. dvou let to nakonec vyjde hůř než připlatit si za 306. No, jde o to ze tech penez momentalne moc neni, ovsem je mi jasne ze obcas je lepsi nekoupit nic nez koupit levne. A na o moc vetsi horizont nez dva ci tri roky to stejne kupovat ani moc nechci. Jaky je rozdil mezi 309 a 306 v moznostech domacich oprav? Nejsem zadny automechanik, ale ruce uplne leve taky nemam takze bych docela ocenil neco, co nebudu muset vozit do servisu kvuli kazde prkotine. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 17. květen 2007 Sdílet Odesláno 17. květen 2007 Rozdíl mezi 309 a 306 v možnostech domácích oprav? Žádný. Naopak na 306 už se dnes lépe shánějí drobnosti po inzerátech nebo vrakovištích, protože 309 už jsou zničené, díly z nich bezcenné, a vyhazují se do sběru. Ad koupě na horizont 2-3 let - 306 po té době bude šance ještě (byť za málo) prodat, za 309 budeš platit za likvidaci. Ad to z aukra - u něčeho takového nějaký kufr ani nemá cenu řešit. Spíš je zásadní zadní náprava (na fotkách vypadá dobře, ale pozná se jen na zvedáku), chod motoru zastudena i zatepla (se spotřebou 6,5 litru dotyčný upad, to tak ustálenou 80 mimo město, ale v žádném případě kombinace, v městě 10 jen to fikne), převodovka, poloosy, brzdy. Pokud bude motor nějak cukat, bude mít díry v tahu, tak se z toho po.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mjolnir Odesláno 17. květen 2007 Autor Sdílet Odesláno 17. květen 2007 Muzes trochu upresnit na co koukat na te naprave kdyz je to zvednute? Je mi jasne ze to nebude zadne delo, ale pokud by to melo byt za rozumne penize, tak to jeste muze nejakou dobu slouzit a pak jak se rika "ze skaly" Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 17. květen 2007 Sdílet Odesláno 17. květen 2007 Vůle zadních ramen do strany - ideálně dlouhým pajcrem. A při propérování nesmějí vrzat, ani se zadrhávat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.