reboot Odesláno 15. květen 2007 Sdílet Odesláno 15. květen 2007 Mám problémek, - Xsara Combi benzín, bez ABS, vzadu bubny. Destičky jsou vyměněné cca před rokem, jsou OK -koukal jsem na ně, pedál má na můj vkus dlouhý krok, než začne brzdit. A když šlápnu na doraz - brzdí výrazně, ale kola nejdou smykem. Pedál ale není až na podlaze fyzicky na doraz, moná má doraz na páce,nevím. Nepropadá se, je tvrdý, asi to tedy není zavzdušněné.Ruční brzda účinkuje až kolem osmého zoubku. Mohly by to být samostavy? To by se mělo dát poznat, že při zatažení ruční brzdy pedál by měl jít llíp?-nepozoroval jsem změnu. Údajně kombíky snad mají i zátěžový regulátor, jak to vypadá-funguje?Zadek auta není nijak vysoko, možná stářím, možná předchozí majitel vozil něco těžšího-může to mít vliv? Je tam stará brzdovka-kolik se přibližně vejde, abych nakupil dost?Při práci na zadních bubnech jsou taky ty zásekem zajištěné matice-jako na Peugeotu, co jsem měl dřív, by se pak měli dát nové? U Peugeota jsem měl podobnou závadu,bylo to nakonec odlepené obložení od bubnu. Prosím o radu, musím ve ČT auto půjčit, musí tedy brzdit! Já brzdím většinou jen mírně a motorem, takže ty brzdy už můžou být rozhašené dýl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 15. květen 2007 Sdílet Odesláno 15. květen 2007 Ano, jsou to samostavy, stačí jeden, aby se to chovalo takto. Ručka s tím nemá co společného. Jediné řešení je sundat bubny a na ty samostavy se podívat. Resp., když z jedné strany buben nepůjde sundat bez povolení samostavu, je ten samostav OK a ta strana se sundavat nemusí - ta strana, kde samostav nechodí, půjde sundat sama. Co se týče zásekových matic, tak ty by se měly dát nové (je na to ofic. předpis), v praxi se často dělá to, že se prohodí mezi sebou, a vyzkouší, jestli ten zásek nevyjde na opačnou, ještě neporušenou stranu matice. Pokud by ale vyšel do stejného místa, vyměnit se musí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
reboot Odesláno 15. květen 2007 Autor Sdílet Odesláno 15. květen 2007 Díky moc za bleskovou odpověď, hned odpol. to zkouknu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mirec.dk.406 Odesláno 15. květen 2007 Sdílet Odesláno 15. květen 2007 môžu byť aj zodraté bubny (majú už väčší priemer ako povoľuje výrobca) a potom pakne nedosadajú celou plochou a tým pádom slabší brzdový účinok, Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
reboot Odesláno 15. květen 2007 Autor Sdílet Odesláno 15. květen 2007 Takže rozborku bubnů mám za sebou. Nevím, jestli je to stejné, jako u P306, ale buben drží na šroubech kola, a je zajištěn jedním šroubkem.Bubny jdou sundat bez povolení samostavů, nemají žádnou obložením vybroušenou drážku, za kterou by držely.Střed s ložiskem se nesundává, zásekové matice se sundavat nemusí - já to nevěděl, na co je tam ten šroubek, tak jsem je nejdřív sundal. Po prohození matic to vyjde přesně stejně, zítra kupuju nové :-) (kde se v Praze dají koupit v dosahu MHD? :-) Jeden samostav šel trošku ztuha. Pedál má pořád dlouhý krok, samostavy při sundaných bubnech fungují, kola jdou smykem, ale až je pedál na podlaze. Subjektivně se zlepšil chod ruční brzdy (s lanky jsem nehýbal).Mám pocit, že pedál při sešlápnutí trošku zasyčí.To by byla netěsnost brzdového válce? Kapalina neubývá, loužičky pod autem nejsou. Předem díky za další rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.