Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Sportovní vzd. sání na 206


ICEMAN

Recommended Posts

Sát vzduch z motorového prostoru je nesmysl. Sání přece předěláváte proto, aby jste zlepšili charakteristiky motoru. Princip je jednoduchý - čím chladnější vzduch nasáváte, tím se ho víc vejde do válců. Tovární řešení není vůbec špatné, přisává vzduch z oblasti podběhu levého předního kola, kde sice nejde o náporové sání, ale také se nepřisává vzduch ohřátý motorem.

Takže cesta k úspěchu je jednoduchá - nahradíme papírovou vložku bavlněným filtrem (bavlna klade vzduchu menší odpor) a přivedeme k filtru co nejchladnější vzduch. Pokud máte chuť experimentovat, pořiďte si teploměr a displej si dejte někam do kabiny...zjistíte, kde máte šanci nasát nejchladnější vzduch.

Honza - to co jsi sem vlepil je náporové sání, co se cpe pod předek kapoty (nad znak lvíčka) - je to slušná možnost jak přisávat chladný vzduch, ale nelíbilo se mi to, že není řešen odvod vody od filtru....tzn.... zaprší -> budete mít mokrý filtr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Tak jsem nakonec zatím jen vyměnil originální vložku za bavlněnou a vůbec nechápu, jak jsem bez ní tolik let mohl žít. :) Až mě to překvapilo, jak se zlepšila akcelerace a spotřeba - (zatím výsledek jen ze dvou měření) klesla o 0,4 l/100km. Cena byla vyšší (přes 2.000,-), ale mě se zaplatí za cca 15.000 km a pak si na sebe vydělává (mínus čistící prostředky). A odhadl bych, že čím větší žrout benzínu, tím větší úspora.

Tu škvíru mezi chladičem a sloupkem pro přívod náporového vzduchu jsem ještě nevzdal, plocha by měla stačit 3x12cm=36cm2 a sání má průměr 5cm=19,6cm2, ale asi mě čeká vylaminovat speciální náběhový trychtýř s redukcí obdélníku na trubku a vyhodit resonátor a prořezat krycí plástev mřížky.

To nasávání nad levým blatníkem již mám a vůbec se mi nelíbí. Nevím jak vy, ale já mám celý motorový prostor dost teplý, na kapotě bych mohl smažit vajíčka a v zimě docela slušně vytopí celou dvojgaráž. Taky je to polovičaté řešení (za předpokladu, že by se vůbec nasával chladnější vzduch), protože se přichází o druhý efekt a to je zvýšení tlaku vduchu, které je právě díky náporovému sání (\"maléturbo bez turba\" :)).

[upravil dne 25/8/09 Honza G.]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Honza G.

Taky je to polovičaté řešení (za předpokladu, že by se vůbec nasával chladnější vzduch), protože se přichází o druhý efekt a to je zvýšení tlaku vduchu, které je právě díky náporovému sání (\"maléturbo bez turba\" :)).

Když myslíš... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U svýho mazlíka jsem se rozhodl vyměnit klasický papírák za sportovní kužel. Původní airbox jsem z auta úplně vyhodil a nechal pouze sportovní filtr na plastové trubce. Rozdíl ve výkonu jsem poznal okamžitě. Bohužel, filtřík nasává vzduch z motoru, takže po oteplení na provozní teplotu auto strašně zlenivý. U předchozího řešení to jelo furt stejně. Dost mě to trápí, auto pak nemá pořádný tah ani na dvojku. Budu to muset něějak inteligentněě přředěělat, to je mi jasné, rozhoduju se, jestli tam dát původní airbox a koupit do něj drahou srortovní vložku, nebo udělat náporové sání. Co byste zvolili vy, odborníci? :(

[upravil dne 2/8/09 peugeot09]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podle toho na co to chceš? náporové sání je na zvětšení výkonu a vložka jen o lepší průchodnost vzduchu...já mam taky vložku KN ale ted budu dávat otevřenej kžel...musimtaky nějak vykoumat všechny ty podtlakový trubky atd páč sem sundal celý origo sání a zbyly mi tam 2 nějaký trubky...:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechce se mi to psát znova, tak si zkus prosím vyhledat nějaká novější vlákna k tématu, tam jsem to popsal celkem podrobně. Do 206ky se bez problému vejde pořádně udělané sání, které 1) nesaje teplý vzduch od motoru a za 2) má potřebný průměr a délku (tj. asi metr). Náporové sání u těchhle našich prdítek je pitomost, to má cenu řešit u aut, která běžně jezdí 200+ km/h. Stejně není šance to navrhnout účinně bez pomoci tunelu, nebo aspoň Fluentu. Kdo tomu nevěří, jeho problém. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dneska dodělal svoje sání alá KN nebo ještě líp jak to má třeba fakir od GSR myslim, sice to neni tak hezky udělaný a tavarovaný, ale hůř to nejede. použil jsem obyč plastovou rouru průměr 75mm a filtr umístil do nárazníku místo origo bandasky co tam byla předtim (rezonátor možná) už zbývá jenom někde splašit nějakou použitelnou izolaci a bude hotovo. Ale asi to hodim časem do nerezu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

stálo mě to +- 150 a je to obyčejná trubka, asi na vodu plus 1 kolínko 65stupňů myslim a spony, to koleno co vede ke klapce se mi nechtělo bastlit, tak jsem uříznul kus z origa teď už jenom začistit hrany, trošku doladit uložení, zaizolovat a bude to

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

mam filter k&n,citit to mozno trosku na spotrebe,ale bavime sa stamprdlikoch,mozno by bolo dobre riesit priame sanie k&n,urcite by bola spotreba lepsia,samo aj spalovanie a chod motora,viacej kyslika,lepsie horenie,ale pri priamom sani by som premyslal aj na doladeny chipu,tak isto aj pri komplet vymene vyfuku,a k&n preto,lebo ma zaruku milion km,takze vpodstate celu zivotnost auta,myslim ze dobra investicia

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: tanagy

Honza - to co jsi sem vlepil je náporové sání, co se cpe pod předek kapoty (nad znak lvíčka) - je to slušná možnost jak přisávat chladný vzduch, ale nelíbilo se mi to, že není řešen odvod vody od filtru....tzn.... zaprší -> budete mít mokrý filtr.

Tak jsem konečně viděl fota tohodle mamontovaného náporového sání a vůbec to nevypadá špatně (taky jsem získal představu o velikosti), asi to je nejelegantnější řešení, a není až tak drahé. Jen mám vážnou pochybnost o velikosti škvíry při zavřené kapotě, kterou by tam měl jít vzduch.Takže by to chtělo ještě otevřít nějak masku, ale to by potom byl opravdu dost problém s vodou při dešti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...