Keml Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 Nevíte někdo jakou funkci má potenciometr na klapce plynu ? Řeším teď problém s cukáním mé 406 - 1,6. Většinou se to objeví když jedu na pátý převodový stupeň. Auto začne nepatrně ale soustavně jakoby jemně cukat. Už jsem měnil svíčky ,vzduchovej filtr a zatim beze změny. Taky se mi rosvítí a po chvíly zase zhasne kontrolka diagnostiky motoru. Zlobí i volnoběh (nízké otáčky a chcípání motoru ).Už fakt nevim kudy kam , asi to podpálim a bude pokoj. Začíná se to nějak s..t. Nejhorší je ,když se sejde víc věcí dohromady. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stalmik Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 řekl bych že tohle nebude jedna věc. A neboj já už to řešim 1/2roku a zatim nic moc.. Dnes jsem vyměnil krokový motorek, svíčky mam taky nový, jediný co jsem nezkoušel je zapalovací rampa. Moje rada: Zkus odpojit lambda sondu co to udělá. Nemusís¨š se bát nic se nestane. Jinak nevim. Možná vyčistit krokáč, udělat kontrolu zapalovací rampy (To čeká i mě) a jinak nevim co by tohle mohlo dělat. Čidlo teploty to dělat nebude. Možná ten potenciometr nebo MAP senzor, ale to bych zkusil asi až nakonec.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferry Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 1.6ka nema rampu, ta ma jeste klasickou civku, potenciometr dava ridici jednotce vedet, jak je otevrena klapka, spatne potak by mel spis vliv na kolisajici volnobeh Pokud se rozsvecuje za jizdy kontrolka diagnostiky, neni nic jednodussi, nez nechat vypsat registr zavad, budes mit aspon nejaky voditko odkud zacit [upravil dne 7/5/07 Ferry] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stalmik Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 Původně zaslal: Ferry 1.6ka nema rampu, ta ma jeste klasickou civku, potenciometr dava ridici jednotce vedet, jak je otevrena klapka, spatne potak by mel spis vliv na kolisajici volnobeh Pokud se rozsvecuje za jizdy kontrolka diagnostiky, neni nic jednodussi, nez nechat vypsat registr zavad, budes mit aspon nejaky voditko odkud zacit [upravil dne 7/5/07 Ferry] Vidíš a já myslel že už má rampu No nic tak nemá.. Jinak s tou diagnostikou je to výhoda když bliká.. Já mam závadu a diagnostika nic.. Ani nezabliká.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keml Posted May 7, 2007 Author Share Posted May 7, 2007 No 1,6 nemá ještě rampu , připadám si tady jak méněcenej ,všichni máte žihadla,už jsem to několikrát řešil ve svém svědomí jestli jsem neudělal chybu ,že jsem koupil 406 z 1,6 motorem, ale kupoval jsem ji v roce 1998 rok výroby 1997 v Německu ,byla za dobrý peníze , najeto jen 18 000 Km, jako nová se servisní knížkou a od prodejce Peugeotu. Tenkrát byly 406 ještě neokoukaný a ojetý celkem žádaný tak jsem jí vzal.Skusim ještě tu lambdu a potom tu diagnostiku.Nejhorší je ,že diagnostika stejně asi neukáže nic moc jak to tady na fóru sleduju. [upravil dne 8.5.07 Keml] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stalmik Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 když ti bliká tak ti něco najde neboj. Jinak já jdu na měření lambdy hned ve středu ráno.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paflachina Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 Původně zaslal: Keml No 1,6 nemá ještě rampu , připadám si tady jak méněcenej ,všichni máte žihadla,už jsem to několikrát řešil ve svím svědomí jestli jsem neudělal chybu ,že jsem koupil 406 z 1,6 motorem, ale kupoval jsem ji v roce 1998 rok výroby 1997 v Německu ,byla za dobrý peníze , najeto jen 18 000 Km, jako nová se servisní knížkou a od prodejce Peugeotu. Tenkrát byly 406 ještě neokoukaný a ojetý celkem žádaný tak jsem jí vzal.Skusim ještě tu lambdu a potom tu diagnostiku.Nejhorší je ,že diagnostika stejně asi neukáže nic moc jak to tady na fóru sleduju. Z toho si nic nedělej,taky si dost často řikám,jestli jsem neudělal chybu, když jsem koupil 406 break 1.8 8V je to dost malej výkon na tak těžký auto.Když pak čtu v jiným příspěvku jak ostatní lítaj 180 a to nemaj plnej plyn a já mám plyn na podlaze, když se rozjíždim na 50 tak jsem taky pěkně nasranej.Ale co se dá dělat,nemůžu si kupovat každej ron jiný auto :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keml Posted May 7, 2007 Author Share Posted May 7, 2007 Tu 1,8 - 8V jsi ale nekupoval u nás že ne.Je to stejnej motor jako mam já ale jiný vrtání. Hele furt lepší než drátem do voka . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stalmik Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Taky sem měl mít původně 1.6 akorát mi den před tím než jsem jí měl koupit volal že veze z Francie auto přímo pro mě Tak jsem počkal a pak sem se zamiloval :super Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferry Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 u fungujiciho potenciometru by se melo napeti mezi kontaktem 1 a 3 pohybovat v zavislosti na natoceni klapky mezi 0.6-4.8V pro overeni teplotniho cidla pro ridici jednotku ( ma zeleny konektor a dva vyvody ) maji byt tyhle hodnoty 10°C 3,53K-4,1K 20°C 2,35k-2,67K 30°C 1,585K-1,79K 40°C 1,085K-1,23K 50°C 763R-857R 60°C 540R-615R 80°C 292R-326R 90°C 215R-245R 100°C 165R-190R Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaxon Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 No mě taky signalizovala kontrolka diagnostiky poruchu a v peugeotu v registrech závad nic nevyčetli.Nakonec zjistili že mám vadné vstřiky,tak bacha na to,nejde to zjistit jinak,než porovnáním s dobrými. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keml Posted May 9, 2007 Author Share Posted May 9, 2007 To jsem práve myslel to že i když se mi občas rozsvítí kontrolka diagnostiky ,tak to nemusí na diagnostice vůbec zjistit.Vono to taky většinou není jenom o tom připojit auto na počítač a přečíst si závadu na monitoru a součástku vyměnit a napsat tučnej účet.Chce to taky někdy osciloskop a postupovou diagnostiku.To ale dneska umí málokdo a to mě štve ,zaplatím diagnostiku a co když zbytečně? Mimochodem nevíte někdo kde na 1,6 je to teplotní čidlo ? Nikde jsem ho na motoru nezahlídnul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferry Posted May 9, 2007 Share Posted May 9, 2007 hledej zelenej konektor se dvema draty, kdyz koukas do motoru tak vpravo nad prevodovkou, bude to na telese termostatu, tak zkus jit po hadici co jde do chladice a postupuj od chladice smerem k motoru, v miste kde bude pripojena na blok motoru by melo byt pobliz to cidlo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keml Posted May 10, 2007 Author Share Posted May 10, 2007 Nerozumím těm hodnotám 10°C 3,53K-4,1K atd. Co je to za cifry 3,53K-4,1K ?To se nějak měří ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferry Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 to je odpor, jednotka odporu je Ohm ( nekdy se znaci jako R za ciselnou hodnotou, tedy 2.5R je 2.5Ohmu ), nasobky jsou stejne jako napriklad u gramu, cili kiloohm, zkracene se oznacuje jako ciselna hodnota a K, napr. 3.53K znamena 3.53Kiloohm, cili 3530 Ohmu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keml Posted May 11, 2007 Author Share Posted May 11, 2007 Dneska jsem náhodou narazil na benzíně na sprej od Bernera na čištění sání a vstřik systému os. aut. Tak jsem to rysknul a koupil ho.Musí se podle návodu sundat sání na motoru, moror nastartovat a po zahřátí zvíšit otáčky na 3000 a sprej dvacet sekund permanentně vstřikovat do sání motoru. potom motor nevchat 15 minut stát ,nechat působit a potom normálně nastartovat.Skusil jsem to a řekl bych že motor už necuká a líp reaguje.. Nechci to ale zakřiknout ,chce to delší test. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.